تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1403 - 18:52
40 بازدید
کد خبر : 281937

حسینی: المپیک گذشت، به جهانی بحرین فکر می‌کنم | افرا ورزش

حسینی: المپیک گذشت، به جهانی بحرین فکر می‌کنم | افرا ورزش

افرا ورزش – یگانه عصاری : با این‌که مصدومیت مانع حضور الهام حسینی دختر وزنه‌بردار ایرانی در پاریس شد، اما جای خالی‌ او در المپیک کاملا به چشم آمد. ستاره وزنه برداری ایران حالا خود را برای مسابقات جهانی بحرین آماده می‌کند. به گواه غالب کارشناسان ورزشی جای چند نفر از ستاره‌های ورزش ایران در

افرا ورزش – یگانه عصاری : با این‌که مصدومیت مانع حضور الهام حسینی دختر وزنه‌بردار ایرانی در پاریس شد، اما جای خالی‌ او در المپیک کاملا به چشم آمد. ستاره وزنه برداری ایران حالا خود را برای مسابقات جهانی بحرین آماده می‌کند.

به گواه غالب کارشناسان ورزشی جای چند نفر از ستاره‌های ورزش ایران در المپیک پاریس خالی بود و حضور آنها می‌توانست بر کمیت و کیفیت مدال‌های کشورمان بیفزاید.

الهام-حسینی-وزنه-برداری

یکی از این ستاره‌ها، الهام حسینی است. دارنده اولین مدال تاریخ وزنه برداری دختران ایران که به دلیل مصدومیت نتوانست در پاریس حاضر شود و المپیک امسال را از دست داد. اتفاقی که خودش هم فکرش را نمی‌کرد.

سوال اول را با جای خالی‌ات در المپیک پاریس شروع کنیم. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که جای الهام حسینی در المپیک خالی بود.

همیشه آرزو داشتم که در المپیک شرکت کنم، از همان روز اولی که وارد این رشته شدم. اردیبهشت سال گذشته در مسابقات آسیایی کره جنوبی که گزینشی المپیک بود، خوب کار کردم و وزنه‌های قابل قبولی زدم.

پس از مسابقات، تمریناتم را پیگیری کردم و به رکوردهای خوبی نزدیک شدم، ولی متاسفانه آسیبی در کمر سبب شد قبل از مسابقات جهانی عربستان با این آسیب درگیر شوم و این مصدومیت به قدری ادامه‌دار شد که نتوانستم به المپیک برسم.

اگر این آسیب نبود، برای من جبران کردن شش کیلو کار سختی نبود. چون با توجه به مجموع وزنی که در مسابقات کره زدم، یعنی ۲۳۷ کیلوگرم، نفر نهم و دهمی که به المپیک رفتند مجموع ۲۴۳ داشتند و این، شش کیلو بیشتر از مجموعی بود که من ثبت کرده بودم.

الهام حسینی

متاسفانه آسیب به من این اجازه را نداد و توانستم تا دو ماه قبل از آخرین گزینشی المپیک با تزریق و فیزیوتراپی آسیب را برطرف کنم ولی زمان کم بود.

مصدومیت سد راه من برای حضور در المپیک پاریس شد در غیر این صورت المپیک دور از دسترس نبود. البته معتقدم هیچ اتفاقی به خودی خود بد نیست و حتما خیر و حکمتی در آن هست.

در حال حاضر آسیب کمرت رفع شده؟

خدارا شکر آسیبم به صورت کامل برطرف شده است. البته محدودیت‌های تمرینی و حرکتی دارم که کادر فنی در این قضیه با من همکاری می‌کنند و حرکاتی که بهتر است به خاطر شرایط کمرم انجام ندهم، به من داده نمی‌شود و حرکات جایگزین می‌شوند و به تمریناتم ادامه می‌دهم.

کمی عقب‌تر از این داستان؛ مسیر زندگی الهام حسینی چطور به سمت وزنه برداری رفت؟

حضور در رشته‌ای مثل وزنه برداری عشق و علاقه فراوان می‌خواهد. من از بچگی به کارهای قدرتی علاقمند بودم و دوست داشتم در چالش‌هایی شرکت کنم که قدرت یکی از فاکتورهای آن است.

وقتی در سال ۹۶ اطلاعیه رکوردگیری وزنه‌برداری بانوان دیدم، این جرقه در سر من خورد که این همان رشته‌ای است که همیشه دنبالش بودی.

قبل از وزنه برداری در رشته‌های مختلف حضور در سطح کشوری و لیگ حضور داشتم ولی اقناع نمی‌شدم و واقعا دوست داشتم در رشته‌ای باشم که بتوانم با تمام وجود در آن فعالیت داشته باشم.

وزنه برداری رشته‌ای است که با تمام سختی‌هایی که دارد، با عشق در آن تمرین می‌کنم و بارها در آن آسیب دیدم ولی عشق و علاقه کمک کرد که من دوباره سرپا شوم. خیلی خوشحالم که در این مسیر افتادم.

این‌که نام الهام حسینی تا همیشه در تاریخ ایران به عنوان اولین دختر مدال‌آور وزنه برداری ثبت شده، چه حسی دارد؟

باعث افتخار است که این عنوان به من تعلق گرفت و امیدوارم که بتوانم پرچم‌دار خوبی برای دختران وزنه بردار باشم. من بسیار از این موضوع خوشحالم چون باعث می‌شود که من و افرادی مثل من که در وزنه برداری ایران هستند، ثابت کنند که ورود به این ورزش و تحمل تمام سختی‌هایش برایمان ارزش داشته است.

چه مسابقاتی در پیش داری؟

مسابقات پیش روی ما مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در بحرین است که اواسط آذر ماه برگزار می‌شود. تمام هدف و تلاشم برای کسب مدالی خوش رنگ در آن مسابقات است.

و سوال آخر. با وجود تمام تلاش‌ها، اتفاق‌های خوب و گاهی نرسیدن‌ها و نشدن‌ها؛ اگر به عقب برگردی باز هم همین مسیر را انتخاب می‌کنی؟

حتما اگر به عقب برگردم باز هم همین مسیر را انتخاب می‌کنم چون ارزشش را دارد. چون عشق و علاقه به وزنه برداری کار خودش را می‌کند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=98048

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn