تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1403 - 8:06
36 بازدید
کد خبر : 286546

آغاز دومین مرحله در روز بازگشت مریم طوسی | افرا ورزش

آغاز دومین مرحله در روز بازگشت مریم طوسی | افرا ورزش

به گزارش افرا ورزش، مرحله دوم مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور پنج‌شنبه شب اول شهریور ۱۴۰۳ در پیست مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب در شرق تهران آغاز شد. در اولین روز از رقابت دو روزه ورزشکاران در این مرحله، رکورد تازه‌ای به ثبت نرسید اما مهم‌ترین اتفاقات، بازگشت ریحانه مبینی به صدر ماده پرش طول و

به گزارش افرا ورزش، مرحله دوم مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور پنج‌شنبه شب اول شهریور ۱۴۰۳ در پیست مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب در شرق تهران آغاز شد.

در اولین روز از رقابت دو روزه ورزشکاران در این مرحله، رکورد تازه‌ای به ثبت نرسید اما مهم‌ترین اتفاقات، بازگشت ریحانه مبینی به صدر ماده پرش طول و همچنین بازگشت مریم طوسی به رقابت در ایران بود.

طوسی که مقیم ایالات متحده است پس از سال‌ها غیبت در مسابقات داخلی به رقابت بازگشته و در مسابقه دو امدادی ۴ در ۱۰۰ متر نیز به تیم کارا ماشین کمک کرد تا فاتح این رقابت شود.

طوسی همچنین در دور مقدماتی ماده ۱۰۰ متر نیز شرکت کرد و در گروه دوم قرار داشت اما در زمان استارت به دلیل خطا، نتوانست مسابقه دو صد متر را به پایان ببرد.

مسابقات سایر مواد مرحله دوم، جمعه ۲ شهریور برگزار می‌شود تا پرونده مرحله دوم از مراحله سه‌گانه دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور بسته شود.

پرش با نیزه، همان همیشگی

در ماده پرش با نیزه، مهسا میرزاطبیبی رکورددار ملی از تیم کارا ماشین آرنا با پرشی به ارتفاع ۳.۹۰ متر بالاتر از سمیرا کردعلی و فاطمه خدایی از چادرملو اول شد.

کردعلی در این رقابت ۳.۵۰ متر و فاطمه خدایی ۳.۴۰ متر پریدند. هشت پرنده در این رقابت حضور داشتند.

پرتاب چکش، قاطعیت حکمت سرا

در ماده پرتاب چکش و در رقابت ۱۲ دختر پرتابگر، مهدیه حکمت سرا از تیم دانشگاه آزاد با رکورد ۵۰.۶۴ متر قهرمان شد و این قهرمانی را با اقتدار کامل به دست آورد.

آزیتا پورشادکام پرتابگر تیم چادرملو اردکان با رکورد ۴۰.۸۹ متر حدود ۱۰ متر با حکمت سرا فاصله داشت.

رتبه سوم نیز به مهلا محروقی رسید. پرتابگر شاخص تیم کارا ماشین آرنا با پرتابی به طول ۳۸.۳۸ متر و فاصله ۱.۳۸ متری نسبت به سپیده اسدی در رده سوم قرار گرفت.

پرش طول ، بازگشت ریحانه مبینی

در ماده پرش طول، ریحانه مبینی تاج و تخت این ماده را پس گرفت و بار دیگر نفر اول این ماده شد. این دختر اهل آران و بیدگل که رکورد ملی را در اختیار دارد با رکورد ۶.۲۰ قهرمان شد.

مارال عطاردی از چادرملو اردکان با ۵.۸۷ و الهه رحیمی فر با رکورد ۵.۸۳ از تیم دانشگاه آزاد دوم و سوم شدند. ۱۳ نفر در این ماده با هم رقابت کردند.

۱۵۰۰ متر و پیروزی دستاربندان در نبرد با ثانیه‌ها

در رقابت دو ۱۵۰۰ متر، مقام نخست به تکتم دستاربندان دونده مشهدی تیم کارا ماشین آرنا رسید که زمان ۴:۳۶.۷۶ دقیقه را به ثبت رساند.

پریچهر شاهی دونده تهرانی تیم چادرملو اردکان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده دستاربندان بود که با فاصله ۰.۶۹ ثانیه‌ای و زمان ۴:۳۷.۴۵ دوم شد. سمیرا خداترس دونده تیم کارا ماشین نیز با زمان ۴:۳۸.۵۲ دقیقه در رده سوم قرار گرفت.

رکورد ملی این ماده در اختیار لیلا ابراهیمی و با زمان ۴:۲۷.۷۳ دقیقه است که ۱۵ سال است جابجا نشده است.

دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی به کام کارا ماشین

در رقابت جذاب امدادی ۴ در ۱۰۰ متر، تیم کارا ماشین آرنا با رکورد ۴۶.۵۳ ثانیه به مقام نخست رسید که برای بهبود رکورد ملی کافی نبود.

مریم طوسی، ملینا اسماعیلی، مریم کاظمی و حمیده اسماعیل نژاد دوندگان تیم کارا ماشین در این رقابت تماشایی در نخستین شب شهریوری سال بودند.

تیم چادرملو ارکان با زمان ۴۷.۹۷ ثانیه دوم شد در حالی که در ترکیب خود فاطمه محیطی زاده، زهرا ساربانی، فاطمه ادبی و الناز کمپانی را در اختیار داشت.

مقام سوم نیز به تیم آذر موتور صنعت پایدار رسید که با ترکیب آذر جوانمرد، ستایش ایزدی، مژگان زارع و فاطمه رضایی زمان ۴۹.۳۸ ثانیه به ثبت رساند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=98056

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn