تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1403 - 23:16
1661 بازدید
کد خبر : 287316

هجوم حشره سنک به مشهد؛ آیا از نیش این حشره باید ترسید؟ + راهکار نابودی

هجوم حشره سنک به مشهد؛ آیا از نیش این حشره باید ترسید؟ + راهکار نابودی

شایانیوز- حشره سنک یا سنک، نوعی از حشرات است که به گروهی از حشرات کوچک با بدن‌های نرم و بال‌هایی که به‌طور معمول شفاف هستند، اشاره دارد. این حشرات به دلیل کوچک بودن و ظاهرشان معمولاً به عنوان “سنک” شناخته می‌شوند. از معروف‌ترین گونه‌های سنک می‌توان به سنک‌ آب و سنک‌های خاکی اشاره کرد. اما

شایانیوز- حشره سنک یا سنک، نوعی از حشرات است که به گروهی از حشرات کوچک با بدن‌های نرم و بال‌هایی که به‌طور معمول شفاف هستند، اشاره دارد. این حشرات به دلیل کوچک بودن و ظاهرشان معمولاً به عنوان “سنک” شناخته می‌شوند. از معروف‌ترین گونه‌های سنک می‌توان به سنک‌ آب و سنک‌های خاکی اشاره کرد.

اما این حشره چگونه و از کجا به مشهد رسید؟

سید رضا عباسی نیشابوری مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در گفتگو با قدس خراسان عنوان کرد: حشره سِنَک برای اولین بار در سرخس و صالح آباد دیده شد در این شهرستان‌ها اقداماتی از جمله سم پاشی در سطح محدود در شهر و به صورت گسترده در مراتع و زمین‌های کشاورزی انجام شد تا این حشره گسترش پیدا نکند و شرایط سرخس تا حدی کنترل شده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های اولیه که هنوز نتایج آن قطعی نیست حشره سِنَک از طرف ترکمنستان به دلیل وزش باد روزهای گذشته به سمت ایران آمده و طبق شنیده‌ها حدود بیست و پنج روز قبل در ترکمنستان این حشره طغیان کرده و سم پاشی انجام شده است اما باد باعث شده به سمت کشور ما حرکت کنند.

مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ضمن تأیید مشاهده حشره سِنَک در مشهد گفت: در مشهد هنوز اقدام خاصی انجام نشده و برای اولین بار امروز مشاهده شده است، در حال رصد شرایط هستیم تا اقدامات لازم شود و اگر نیاز است که سم پاشی شود یا در مزارع و مراتع جلوی این حشره را بگیریم ظرف فردا هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

آیا حشره سنک خطرناک است؟

این حشره طبق اعلام کارشناسان آسیبی به بدن نمی‌رساند و فقط بحث روانی آن مطرح است که در تعداد زیاد مسأله ایجاد می‌کند که پیگیری لازم در این مورد در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس در خصوص راه حل قطعی از بین بردن این حشره گفت: تنها راهکار قطعی دفع این آفت را سرد شدن هوا دانست و افزود: امید داریم با سردی هوا این آفت از زندگی مردم برچیده شود. حشره سنک در دمای زیر ۱۷ درجه سانتیگراد هیچ گونه فعالیتی نخواهد داشت.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn