تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1403 - 18:55
17 بازدید
کد خبر : 288312

آگهی/ چین و چروک صورت + روش رفع آن

آگهی/ چین و چروک صورت + روش رفع آن

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۶۷۵۳۵ تاریخ انتشار: شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۳:۵۸ چین و چروک ها درحقیقت چین های کوچک با ظاهری نامناسب هستند که معمولا با افزایش سن ایجاد می شوند. قاعدتا هیچ کسی را پیدا نمی کنید که نسبت به چین و چروک های صورت خود حساس نباشد. تقریبا همه

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۶۷۵۳۵

تاریخ انتشار: شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۳:۵۸

چین و چروک ها درحقیقت چین های کوچک با ظاهری نامناسب هستند که معمولا با افزایش سن ایجاد می شوند. قاعدتا هیچ کسی را پیدا نمی کنید که نسبت به چین و چروک های صورت خود حساس نباشد. تقریبا همه افراد دوست دارند با کرم ها یا در موارد شدیدتر، با روش های درمانی در بهترین کلینیک زیبایی مشهد از شر آن ها خلاص شوند.

امروزه پزشکی زیبایی درمان های زیادی را برای از بین بردن چین و چروک های صورت و بدن ارائه می دهد. از بوتاکس گرفته تا تزریق اسید هیالورونیک و سایر فیلرها یا حتی تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، انواع مختلفی از درمان های ضد چروک هستند که در بهترین کلینیک زیبایی قم ارائه می شوند. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چگونه چین و چروک ها ظاهر می شوند و چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید؟ پس تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

چین و چروک صورت + روش رفع آن

چین و چروک پوست چیست؟

چین و چروک ها درواقع خطوط یا چین و شکن های کوچکی هستند که به دلایل زیر ایجاد می شوند:

  • از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست
  • از بین رفتن استحکام پوست
  • کمبود رطوبت پوست

سنتز کلاژن و الاستین که اغلب در جوانی بیشتر است باعث کاهش سرعت ایجاد چین و چروک در رشته های الاستین و درنتیجه کاهش سرعت ایجاد چین های طبیعی در پوست می شود.

چین و چروک های ساکن که در اثر پیری با افزایش سن و شل شدن طبیعی پوست ایجاد می شوند معمولا به طور موثری با پر شدن، از بین می روند. ازجمله چین و چروک های ساکن می توان به چین و چروک در چین های نازولبیال (خط لبخند) که از کناره های بینی تا اطراف گوشه های دهان کشیده می شود و همچنین چین های گوشه دهان تا چانه اشاره کرد.

دلایل ایجاد چین و چروک در پوست

چین و چروک ها به دلیل ترکیبی از عوامل مختلف ایجاد می شوند. اغلب نمی توان تنها یک دلیل را برای چین و چروک های ایجاد شده، نام برد. ترکیبی از دلایل مختلف در برهه های متفاوت زندگی، می توانند باعث ایجاد این خطوط روی پوست شوند.

دلیل اول: پیری طبیعی پوست

با افزایش سن، سرعت بازسازی سلولی کاهش می یابد. اولین چین و چروک های پوست معمولا در اوایل دهه ۳۰ زندگی ظاهر شوند و با گذشت زمان بیشتر نمایان می شوند.

دلیل دوم: استرس

استرس نیز عامل دیگر ایجاد چین و چروک ها در پوست است. هورمون های استرس اغلب اضرات مضری بر روی سلول های پوست ما دارند و در نتیجه اثر اکسیداتیو بر بدن می گذارند

دلیل سوم: یائسگی

کاهش برخی هورمون ها در دوران یائسگی نیز اغلب باعث تشدید ایجاد چین و چروک ها می شود.

چین و چروک پوست چیست؟

دلیل چهارم: عوامل خارجی

برخی از علل خارجی مانند نور خورشید نیز مسئول ایجاد چین و چروک در پوست هستند. اشعه ماوراء بنفش خورشید، می تواند رشد الاستین پوست را کند کند. (الاستین به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می بخشد.)

دلیل پنجم: تنباکو

تنباکو نیز می تواند روند پیری پوست را سرعت ببخشد. مواد موجود در سیگار قادر هستند اسید هیالورونیک را تجزیه کرده و به این ترتیب مانع از آبرسانی پوست شوند. این مواد و ترکیبات همچنین بر سیستم عروقی تأثیر گذاشته و به این ترتیب خونرسانی و آبرسانی به بافت ها را کاهش می دهند.

دلیل ششم: کمبود آبرسانی

کم آب پوست عامل دیگری است که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود. هنگامی که پوست کم آب می شود، چین و چروک ها بسیار سریع تر و واضح تر می شوند.

دلیل هفتم: کمبود خواب

کمبود خواب نیز از دیگر دلایلی است که می تواند باعث ایجاد چین و چروک و همچنین پیشرفت پیری پوست شود.

چگونه با چین و چروک های ساکن مبارزه کنیم؟

چین و چروک ها را می توان با تزریق فیلرهایی مانند اسید هیالورونیک (ماده ای که آب را جذب می کند و چین و چروک ها را پر می کند) کنترل کرد. همچنین از دیگر موادی که می توانید با آن چین و چروک ها را پر کنید، می توان به محرک های بافت مانندژل الانسه(Ellansé) و رادیس (Radiesse) کنترل کرد.

هر دو این مواد، یعنی القاء کننده های بافت و اسید هیالورونیک به دلیل خواص مکمل، می توانند به طور جامع در یک برنامه درمانی چند جلسه ای نیز گنجانده شوند تا اثرگذاری بهتری داشته باشند.

راه حل ایده آل شما برای از بین بردن چین و چروک

مسلما امروزه راه حل های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک های صورت وجود دارد. استفاده از انواع کرم ها شاید ساده ترین راه برای حل این مشکل باشند. اما اگر قصد دارید روش های دیگری را امتحان کنید و سریع تر به نتیجه برسید، روش های زیر نیز برای از بین بردن چین و چروک های صورت وجود دارد. دقت کنید که پیش از اقدام برای انجام هر کدام از روش های زیر، ابتدا با یک پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید و یک مرکز زیبایی تخصصی انتخاب کنید.

تزریق ژل و فیلر

تزریق اسید هیالورونیک، الانسه و رادیس به پوست باعث صاف کردن چین و چروک های صورت می شود. این روش کم تهاجمی بوده و در مدت زمان کوتاهی توسط متخصص انجام می شود.

راه حل ایده آل شما برای از بین بردن چین و چروک

بوتاکس

در این روش به جای تزریق ژل، یک نوع سم به نام بوتولونیم به نواحی چین و چروک دار تزریق می شود. این سم با فلج کردن موقت عضلات در ناحیه موردنظر، تاثیر خود را می گذارد. درواقع بوتاکس ارتباط بین عصب و عضله در ناحیه چین دار صورت را قطع کرده و به این ترتیب با عملکرد مسدودکنندگی خود، مانع از حرکت عضلانی و ایجاد چین و چروک می شود.

PRP یا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

در این روش درمانی، ابتدا خون خود فرد گرفته می شود. طی فرآیند آزمایشگاهی خون بیمار پردازش شده و پلاکت ها تغلیظ می شوند. سپس پلاسمای حاصل طی این پردازش، به پوست بیمار تزریق می‌شود. این روش نیز برای جوان ‌سازی و از بین بردن چین و چروک های صورت استفاده می ‌شود.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn