تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 3:32
18 بازدید
کد خبر : 292248

کادیلاک نسل بعدی مدل‌ اسپرت خود را نمایش داد

کادیلاک نسل بعدی مدل‌ اسپرت خود را نمایش داد

کادیلاک از سال ۲۰۰۴ میلادی برای رقابت با مدل‌های تقویت شده بنز و ب‌ام‌و که در زیرمجموعه‌های AMG و M این دو کارخانه آلمانی تولید … کادیلاک با نمایش یک کانسپت ایده‌‌اش از مدل‌های اسپرت آینده را نمایش داد. این کانسپت نامش «آپیولنت‌ ولوسیتی» (Opulent Velocity) است والگویی برای ساخت مدل‌های اسپرت سری V کارخانه

کادیلاک از سال ۲۰۰۴ میلادی برای رقابت با مدل‌های تقویت شده بنز و ب‌ام‌و که در زیرمجموعه‌های AMG و M این دو کارخانه آلمانی تولید …

کادیلاک نسل بعدی مدل‌ اسپرت خود را نمایش دادکادیلاک نسل بعدی مدل‌ اسپرت خود را نمایش داد

کادیلاک با نمایش یک کانسپت ایده‌‌اش از مدل‌های اسپرت آینده را نمایش داد. این کانسپت نامش «آپیولنت‌ ولوسیتی» (Opulent Velocity) است والگویی برای ساخت مدل‌های اسپرت سری V کارخانه در آینده خواهد بود.

کادیلاک از سال ۲۰۰۴ میلادی برای رقابت با مدل‌های تقویت شده بنز و ب‌ام‌و که در زیرمجموعه‌های AMG و M این دو کارخانه آلمانی تولید می‌شوند، زیرمجموعه‌ای به نام V تاسیس کرد و مدل‌های تقویت‌شده‌اش را با این نام به بازار عرضه می‌کند.

کادیلاک اعلام کرده که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش را با موتور الکتریکی به بازار عرضه کند. هویت سری V بیشتر از مدل‌های معمولی کارخانه به موتورهای بنزینی وابسته است و برای همین کادیلاک باید تعریفی تازه از این زیرمجموعه ارائه دهد. کانسپت آپیولنت‌ ولوسیتی این تعریف جدید از ظاهر و امکانات مدل‌های آینده سری V را نمایش می‌دهد.

برایان نزبیت، مدیر طراحی کادیلاک می‌گوید در آپیولنت‌ ولوسیتی به دنبال فرمی بوده که نهایت یک ماشین اسپرت را در کنار نهایت یک ماشین لوکس نمایش دهد.

با حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری داشتند و در نتیجه فرم آپیولنت‌ ولوسیتی با ماشین‌های کنونی متفاوت است. ماشین کشیده و پهن است و ارتفاع بسیار کمی دارد. ظاهرش اغراق‌شده است، اما بخش‌هایی از ماشین مانند جلوپنجره و چراغ‌های جلو از طرح‌هایی است که کادیلاک در نسل بعدی مدل‌هایش استفاده خواهد کرد.

Opulent Velocity

درهای بزرگ آپیولنت‌ ولوسیتی برای راحتی رو به بالا باز می‌شود. درها دستگیره ندارد و با نزدیک شدن راننده به طور خودکار باز می‌شود. راننده همچنین می‌تواند با لمس ستون عقب، درها را باز و بسته کند.

آپیولنت‌ ولوسیتی دو حالت برای رانندگی دارد. در حالت «آپیولنت»‌ یا تجمل ماشین در سطح چهار خودران است و به جز در مواردی معدود به راننده نیاز ندارد. در این حالت فرمان در داخل داشبورد است و پدال‌ها هم به عقب می‌روند. حالت دوم «ولوسیتی» یا سرعت است که فرمان و پدال‌ها به جلو می‌آیند و کنترل ماشین در اختیار راننده است. در این حالت ماشین با نمایش اطلاعاتی روی شیشه جلو راننده را راهنمایی می‌کند تا در پیست‌ اتومبیل‌رانی عملکرد بهتری داشته باشد.

کادیلاک با سری V در بیست سال گذشته علاوه بر رقابت با ماشین‌های تقویت‌شده بنز و ب‌ام‌و، توجه مشتریان جوان‌تر و پولدارتر را به خود جلب کرده است. ظاهر آپیولنت‌ولوسیتی نشان می‌دهد که ماشین‌های سری V ممکن است در نسل‌های بعدی به جای رقابت با خودروسازان آلمانی با محصولات کارخانه‌هایی مانند فراری و لامبورگینی رقابت کند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn