تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 9:13
14 بازدید
کد خبر : 292468

مرگ یا ناتوانی دائمی؛ ظهور یک پشه مرگبار در آمریکا!

مرگ یا ناتوانی دائمی؛ ظهور یک پشه مرگبار در آمریکا!

یک بیماری نادر اما کشنده که توسط پشه ها منتشر می شود، باعث شده است که یک شهر در ماساچوست هر روز عصر پارک ها و مراکز عمونی را ببندد. مقامات چهار شهر دیگر نیز از مردم می خواهند از بیرون رفتن در شب خودداری کنند. نواندیش: شهرهای ماساچوست این روزها با ویروسی نادر از

یک بیماری نادر اما کشنده که توسط پشه ها منتشر می شود، باعث شده است که یک شهر در ماساچوست هر روز عصر پارک ها و مراکز عمونی را ببندد. مقامات چهار شهر دیگر نیز از مردم می خواهند از بیرون رفتن در شب خودداری کنند.

نواندیش: شهرهای ماساچوست این روزها با ویروسی نادر از پشه ای به نام آنسفالیت اسبی شرقی مبارزه می کنند!

 

ظهور یک پشه مرگبار در آمریکا!

 

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس ترجمه نواندیش، ان بی سی نیوز در مورد شیوع یک بیماری نادر ناشی از گزش نوعی پشه در مناطقی از آمریکا نوشت: یک بیماری نادر اما کشنده که توسط پشه ها منتشر می شود، باعث شده است که یک شهر در ماساچوست هر روز عصر پارک ها و مراکز عمونی را ببندد. مقامات چهار شهر دیگر نیز از مردم می خواهند از بیرون رفتن در شب خودداری کنند.

 

آنها نگران آنسفالیت اسب شرقی هستند. مقامات بهداشتی ایالتی هفته گذشته اعلام کردند که یک مرد ۸۰ ساله به این بیماری مبتلا شده است که اولین مورد انسانی در ماساچوست از سال ۲۰۲۰ است.

 

شهر پلیموث در حدود ۴۰ مایلی (۶۴ کیلومتری) جنوب شرقی بوستون، روز جمعه اعلام کرد که مراکز تفریحی عمومی در فضای باز را از غروب تا سپیده دم تعطیل می کند.

 

در همین حال، مقامات بهداشتی ایالتی هشدار دادند که پس از ابتلای مردی از آکسفورد به این ویروس، گروهی از چهار شهر در جنوب ورسستر – داگلاس، آکسفورد، ساتون و وبستر – در معرض “خطر حیاتی” قرار دارند.

 

مقامات بهداشتی ایالتی و محلی از مردم این شهرها خواستند تا با پایان دادن به فعالیت های خارج از منزل تا ساعت ۶ بعد از ظهر از زمان اوج گزش پشه جلوگیری کنند. 

 

نکته نگران کننده اینکه هیچ واکسن یا درمانی برای این بیماری وجود ندارد.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده می گوید که اگرچه ابتلا به آن نادر است، اما بیماری ناشی از گزش این پشه بسیار جدی است و حدود ۳۰ درصد از افرادی که آلوده می شوند می میرند.

 

علائم آن نیز عبارتند از:

 

تب

سردرد

استفراغ کردن

اسهال

تشنج

 

مقامات ماساچوست می گویند افرادی که زنده می مانند اغلب برای همیشه از کار افتاده اند و تعداد کمی به طور کامل بهبود می یابند. این بیماری در پرندگان نیز شایع است و اگرچه انسان و برخی پستانداران دیگر می توانند بیماری را بگیرند، اما این بیماری را بین یکدیگر گسترش نمی دهند.

 

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn