تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 15:38
20 بازدید
کد خبر : 292830

چند ساعت تا افتتاحیه متفاوت پارالمپیک | اخبار ورزشی

چند ساعت تا افتتاحیه متفاوت پارالمپیک | اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: ساعت ۲۱:۳۰ امشب (به وقت تهران) مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در میدان کنکورد با حضور ورزشکاران ۱۸۴ کشور جهان آغاز می شود. به گزارش خبرگزاری دانشجو، این مراسم نیز همچون افتتاحیه المپیک برای نخستین بار بیرون از ورزشگاه و داخل محیط شهری برگزار می‌شود؛ اما این بار دیگر مانند

جامعه ورزشی آفتاب نو:

چند ساعت تا افتتاحیه متفاوت پارالمپیک

ساعت ۲۱:۳۰ امشب (به وقت تهران) مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در میدان کنکورد با حضور ورزشکاران ۱۸۴ کشور جهان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، این مراسم نیز همچون افتتاحیه المپیک برای نخستین بار بیرون از ورزشگاه و داخل محیط شهری برگزار می‌شود؛ اما این بار دیگر مانند افتتاحیه المپیک، خبری از توهین به دین مسیح نیست.

میدان کنکورد محل اصلی برگزاری افتتاحیه بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک یکی از میدان‌های مشهور و از محله‌های اعیان نشین در پاریس است که در انتهای شرقی خیابان شانزلیزه قرار دارد و در سوی دیگر میدان کنکورد هم باغ تویلری که به موزه لوور منتهی می‌شود، قرار گرفته است.

برای حضور در مراسم افتتاحیه پیش بینی حضور ۶۵ هزار تماشاگر شده است و نزدیک به ۴۵ هزار نیروی امنیتی و داوطلب اجرایی در امر برگزاری در این مراسم حاضر خواهند بود.

توماس ژولی مدیر هنری مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۴ گفت: در میدان کنکورد و خیابان شانزلیزه بی صبرانه منتظر نمایشی هستیم که قلب را متحول می‌کند، در این مراسم اجرا‌هایی را شاهد خواهیم بود که بی نظیر هستند و پیش از این دیده نشده اند.

 

تیری رگول مدیر مراسم‌های کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک در ارتباط با مراسم افتتاحیه گفت: ورزشکاران شرکت کننده در افتتاحیه از میدان کلمانسو که نزدیک کاخ گرندپله است به سمت میدان کنکورد رژه می‌روند. در افتتاحیه، اقدام به یک سنت شکنی کرده ایم و برای نخستین بار تیم پناهندگان مقابل تماشاگران رژه خواهد رفت.

جکی چان بازیگر مشهور ۷۰ ساله هنگ کنگی از جمله افراد مشهوری است که مشعل المپیک را حمل خواهند کرد، همچنین ژان فرانسوا کلرووی فضانورد ۶۵ ساله فرانسوی هم مشعل بازی‌های پارالمپیک را حمل می کند.

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نمایش توهین‌آمیز نقاشی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی با واکنش‌های شدید روبرو شد و کلیسای کاتولیک فرانسه با انتشار بیانیه‌ای، چنین اجرای موهنی را مایه تاسف دانست.

به نظر می رسد فرانسوی‌ها در افتتاحیه پارالمپیک، محترمانه تر با ادیان و باورها روبرو شوند.

کاروان فرزندان ایران  

کاروان کشورمان با نام «فرزندان ایران» با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته والیبال نشسته، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی با کمان، پاراکانو، گلبال، پاراشنا، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری در این رویداد بزرگ شرکت می‌کند. محمدرضا میرشفیعی ملی‌پوش جانباز پاراتیراندازی و هاجر صفرزاده دونده کم‌بینای کشورمان پرچم دار کشورمان در بازی های پارالمپیک پاریس هستند.

میرشفیعی سال ۱۳۶۷ و در ۱۶ سالگی، در منطقه شاخ شمیران عراق به درجه جانبازی نائل شد. هر دو پرچمدار ایران در این دوره از بازی‌ها، اولین پارالمپیک خود را تجربه می‌کنند.

بازی‌های پاراالمپیک از سال ۱۹۶۰ رم هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. در پارالمپیک پاریس ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور در ۲۲ رشته ورزشی برای تصاحب ۵۴۲ مدال به مبارزه خواهند پرداخت.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn