تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 شهریور 1403 - 3:12
21 بازدید
کد خبر : 293460

چرا ثبت سفارش خودرو تعلیق شده است؟

چرا ثبت سفارش خودرو تعلیق شده است؟

هرچند در پنج ماهه امسال ۱۵ هزار خودرو وارداتی ترخیص شده با این حال عنوان می شود که ثبت سفارش وارداتی ها مربوط به سال گذشته … ثبت سفارش واردات خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در تعلیق مانده است. هرچند در پنج ماهه امسال  ۱۵ هزار خودرو وارداتی ترخیص شده با این حال عنوان

هرچند در پنج ماهه امسال ۱۵ هزار خودرو وارداتی ترخیص شده با این حال عنوان می شود که ثبت سفارش وارداتی ها مربوط به سال گذشته …

چرا ثبت سفارش خودرو تعلیق شده است؟چرا ثبت سفارش خودرو تعلیق شده است؟

ثبت سفارش واردات خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در تعلیق مانده است.

هرچند در پنج ماهه امسال  ۱۵ هزار خودرو وارداتی ترخیص شده با این حال عنوان می شود که ثبت سفارش وارداتی ها مربوط به سال گذشته است.

 گفته می شود دلیل اصلی توقف ثبت سفارش، عدم تقاضا برای برخی محصولات وارداتی، بخصوص خودروهای چینی است و تا تعیین تکلیف این خودروها، ثبت سفارش ها همچنان متوقف خواهد ماند.

در اوایل آزادسازی واردات، بیشتر برندهای چینی و کم طرفدار وارد شدند و ازآنجاکه واردات پنج سال ممنوع بود و چشم انداز شفافی نیز از آینده بازار خودروهای خارجی کشور وجود نداشت، از خودروهای موردنظر استقبال شد.

در ادامه با توجه به اینکه تنوع خودروهای وارداتی بیشتر شد و برندهای محبوب نیز به کشور ورود کردند، بازار از خودروهای وارداتی اولیه به خصوص چینی ها فاصله گرفت. 

بسیاری از کسانی که در اوایل واردات، مشتری خودروهای چینی بودند، با گرفتن این سیگنال که خودروهای بهتر و برندهای معتبرتری در راه بازار کشور است، این خودروها را پس زدند.

حالا سیاست گذار با درک اتفاق رخ داده و با توجه به اینکه ثبت سفارش جدید، فروش خودروهای وارداتی یا ثبت سفارش شده قبلی را با مشکل روبرو خواهد کرد، سیاست توقف غیر رسمی ثبت سفارش را در پیش گرفته است.

طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت صمت، تا اواخر سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ هزار مورد ثبت سفارش خودرو انجام و قرار بود این میزان به ۱۰۰ هزار دستگاه برسد. 

اگر همان ۸۰ هزار دستگاه را ملاک قرار دهیم، توقف ثبت سفارش واردات خودرو به این زودی ها رفع نخواهد شد، زیرا از ابتدای آزادسازی واردات تا به امروز، کمتر از ۳۰ هزار دستگاه خودرو به صورت قطعی وارد کشور شده است. 

بنابراین با توجه به سیاست در پیش گرفته شده –تعلیق ثبت سفارش واردات خودرو- ابتدا باید تکلیف ۵۰ هزار ثبت سفارش قبلی مشخص شود و پس از آن، به درخواست های جدید ثبت سفارش پاسخ داده شود. 

اما ثبت سفارش واردات خودرو در حالی عملا متوقف است که خبر می رسد ممنوعیت ورود خودروهای کره ای که از چندی قبل اعمال شد، برداشته شده است./ دنیای اقتصاد

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn