۱۰ نکته طلایی برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی در سال ۱۴۰۴

نکات مهم برای چاپ سررسید اختصاصی 1404 | چاپخانه نگاران

با شروع سال جدید بسیاری از کسب و کارها به دنبال چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی هستند. اما تنها عده معدودی از آن‌ها با صرف هزینه‌های زیاد و رعایت چندین نکته در این کار موفق می‌شوند. حتی بسیاری از مشاغل با وجود اینکه هزینه زیادی برای چاپ سررسید صرف می‌کنند، اما نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری آن‌ها چندان رضایت‌بخش نیست. در اینجا قصد داریم شما را با ۱۰ نکته طلایی برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

رعایت تمامی مراحل چاپ سررسید تبلیغاتی

قبل از اشاره به ۱۰ نکته طلایی برای چاپ، ابتدا باید تمامی مراحل چاپ سررسید اختصاصی را به درستی انجام دهید. به همین دلیل ما هم در اینجا ابتدا مراحل این فرآیند را بررسی می‌کنیم.

اگر از ابتدا مشخص کنید که قصد دارید چه تعداد تیراژ سررسید چاپ کنید، انتخاب نوع چاپ (دیجیتال یا افست) هم برایتان آسانتر و ارزان‌تر خواهد بود. برای مثال اگر قرار است در تیراژهای پایین سررسید چاپ کنید، چاپ دیجیتالی انتخاب ارزان‌تری خواهد بود. در زیر تمامی مراحل چاپ این محصول تبلیغاتی آمده است:

انتخاب بهترین شرکت چاپ سررسید

تعداد زیادی شرکت در زمینه چاپ سررسید فعالیت دارند و همین موضوع باعث سردرگمی شما جهت انتخاب بهترین مرکز چاپ می‌شود. چاپ سررسید به خلاقیت، نوآوری و شناخت مخاطب نیاز دارد؛ در غیر این صورت تمامی رشته‌های بافته شده پنبه می‌شود.

برخی از شرکت‌های چاپ سررسید برای محصولات مشتریان به شکل اختصاصی عمل می‌کنند. به کار گرفتن ایده‌های نو در ارائه بهترین سررسیدهای بازار نیز باعث تاثیرگذاری بیشتر این محصولات می‌شود. در چاپ کاتالوگ فوری معرفی محصولات اهمیت زیادی دارد اما قرار نیست در چاپ سررسید شما محصولی را به شکل مستقیم معرفی کنید.

به همین دلیل است که شرکت چاپ باید خلاقیت زیادی در معرفی کسب و کار داشته باشد تا باعث دلزدگی مخاطبان این محصول نشود.

از سوی دیگر سرعت العمل و هزینه مناسب از دیگر معیارهای انتخاب بهترین شرکت چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی است.

تعیین هزینه‌ها و زمان چاپ

قرار است برای چاپ سررسید چقدر هزینه کنید؟ پاسخ به این سوال تعیین‌کننده تعداد تیراژها، نوع و کیفیت کاغذ، متریال جنس و …. است. به همین دلیل باید در همان ابتدا با مرکز چاپ در مورد هزینه اجرای فاکتورهای اختصاصی روی سررسید صحبت کنید.

همچنین باید زمان دریافت سفارشات خود را نیز مشخص کنید. معمولا چاپ سررسید بین ۱۵ تا ۲۰ روز کاری طول می‌کشد. طراحی سررسید درست مثل طراحی کاتالوگ باید حرفه‌ای انجام شود که به حداقل یک یا دو روز کاری زمان نیاز دارد. در نهایت فرآیند چاپ انجام می‌شود و در آخر هم صحافی سفارشات صورت می‌گیرد.

با توجه به این گفته بهتر است از ۴ یا ۵ ماه قبل از شروع سال جدید برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی اقدام کنید.

انتخاب نوع سررسید اختصاصی تبلیغاتی

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحلی که باید برای چاپ این محصولات تبلیغاتی پشت سر بگذارید، انتخاب نوع سررسید است. این محصولات شامل دو نوع عمومی و اختصاصی هستند. تفاوت آن‌ها در موارد زیر است:

  • استفاده از لت گلاسه تبلیغاتی
  • چاپ ترام در صفحات داخلی
  • حک لوگو در آستر بدرقه سررسید
  • استفاده از روبان باکیفیت
  • صحافی و جلد اختصاصی
  • استفاده از جلد چرمی و چاپ روی پلاک
  • و …

اگرچه شما قصد چاپ سررسید اختصاصی را دارید، اما باید این مورد را برای شرکت چاپ مشخص کنید. بدون مشخص کردن هدف سررسید، ممکن است شرکت تبلیغاتی سفارشات شما را با سررسیدهای عمومی اشتباه بگیرد.

بنابراین باید تمامی اِلمان‌هایی را که برای داشتن بهترین سررسیدهای خاص نیاز دارید، در همان ابتدا به مرکز چاپ اعلام کنید. در این رابطه باید به چاپ و تبلیغات نگاران به عنوان یکی از بهترین مراکز چاپ سررسید تبلیغاتی اشاره کنیم.

دریافت مشاوره برای چاپ سررسید

در قدم بعدی با متخصصان و گرافیست‌هایی که سال‌ها در زمینه چاپ سررسید کار کرده‌اند، صحبت کنید. این افراد اطلاعات و تجربیاتی دارند که می‌تواند برای چاپ سررسید شما نقش موثری را ایفا کند. برای مثال انتخاب متریال جلد یا کاغذهای سررسید و یا فونت و سایز نوشته‌ها یا میزان فضای سفید در برگه‌های سررسید از جمله نکاتی است که در شرکت‌های چاپ سررسید اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها وجود دارد.

با دریافت مشاوره قبل از چاپ، می‌توانید خروجی بهتری داشته باشید و از هزینه‌هایی که می‌کنید، نتایج مطلوبی را بدست آورید.

مراحل چاپ سررسید 1404 | چاپخانه نگاران

۱۰ نکته که قبل از چاپ سررسید تبلیغاتی باید بدانید!

این روزها که بسیاری از مردم به سررسید برای درج برنامه‌ریزی‌های روزانه خود نیاز دارند، یک سررسید خاص و با طراحی به روز می‌تواند برایشان کاربردی باشد. از سوی دیگر به تبلیغ کسب و کار شما نیز کمک زیادی می‌کند. اما قبل از چاپ سررسید ۱۴۰۴ باید به ۱۰ نکته طلایی دقت داشته باشید:

انتخاب سایز مناسب سررسید اختصاصی

سررسیدهای عمومی با سایزهای متداول تولید می‌شوند. اما وقتی بخواهید سررسید تبلیغاتی منحصر به فرد داشته باشید، لازم است از بین قطع‌‌های (اندازه‌های) مختلف سررسید بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید. انواع مختلفی از سایز یا همان قطع وجود دارد که بتوانید برای سررسید خود انتخاب کنید.

برای اینکه در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید انواع قطع سررسید در زیر معرفی شده‌اند:

قطع رحلی برای سررسید

قطع رحلی به دلیل اندازه بزرگتری که دارد، بیشتر برای سالنامه‌ها و سررسیدهای بزرگ استفاده می‌شود. ابعاد این قطع ۲۱*۲۸ سانتیمتر و یا ۲۴*۳۴ سانتیمتر است. اگر هدف شما از چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی ارائه آن برای افراد خاص (مدیران کسب و کارهاست) پیشنهاد می‌دهیم قطع رحلی را برای آن انتخاب کنید.

در واقع اندازه این سررسیدها به برگه‌های A4 نزدیک است و مدیران بیشترین نیاز را به این محصولات دارند. با این حال تاکید کنیم این قطع برای چاپ سررسید در تیراژ بالا مناسب نیست.

قطع وزیری برای سررسید

سررسیدهایی که با این قطع تولید می‌شوند، در ابعاد ۲۳ * ۱۶.۵ یا ۲۰*۱۳ و یا ۲۰*۲۶ سانتیمتر هستند. از آنجا که این اندازه فضای کافی برای نوشتن در هر برگه سررسید را دارد، در بین مخاطبان محبوب‌تر است. در واقع بسیاری از کسانی سررسید خریداری می‌کنند به دنبال محصولی هستند که فضای بیشتری برای نوشتن برنامه‌های روزانه داشته باشد. انتخاب یکی از سه ابعاد گفته شده برای سررسید با قطع وزیری به انتخاب شما بستگی دارد.

سررسید با قطع رقعی

یکی دیگر از انواع سایز برای چاپ سررسید قطع رقعی است که تا حدودی می‌توان گفت یک سررسید همه کاره خواهید داشت. ابعاد این قطع ۲۱*۱۴ سانتیمتر است و به همین دلیل گفته می‌شود سررسیدهایی که با این قطع طراحی می‌شوند، به راحتی حمل می‌شوند و برای بسیاری از مردم کاربرد دارد. برای مثال به راحتی می‌توانند سررسید با قطع رقعی را در داشبورد خودرو قرار دهند و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنند.

سررسید جیبی تبلیغاتی

این سررسیدها آنقدر کوچک طراحی می‌شوند که به راحتی در جیب لباس جا شوند. ابعاد ۱۰*۱۴.۵ سانتیمتر برای چاپ این نوع سررسیدها در نظر گرفته می‌شود. این محصولات برای کسانی کاربرد دارند که مجبورند بسیاری از نوشته‌های خود را همیشه همراه داشته باشند.

با این حساب یکی از ۱۰ نکته طلایی برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی توجه به نیاز مخاطبان است.

سررسید با اندازه خشتی

قطع یا سایز خشتی نوع دیگری از قطع‌های کاربردی برای چاپ سررسید است. این قطع با اندازه‌های ۲۲*۲۲ و یا ۱۹*۱۹ سانتیمتر طراحی و چاپ می‌شود. یک محصول کاملاً کاربردی است و برای کسب و کارهایی که به دنبال چاپ سررسید خاص و متفاوت هستند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سررسیدهایی که با قطع خشتی طراحی می‌شوند، مربعی شکل هستند و به همین دلیل کمی متفاو‌ت‌تر از سایر سررسیدها هستند. همین موضوع آن‌ها را کمی نامحبوب می‌کند. بنابراین برای انتخاب این قطع بهتر است به همه جوانب از جمله نیاز مخاطبان خود دقت داشته باشید.

سررسید با قطع پالتویی

قطع پالتویی با ابعاد ۱۱.۵ * ۱۷ و یا ۱۲ * ۲۲.۵ سانتیمتر طراحی و چاپ می‌شود. این نوع سررسید هم درست مثل قطع جیبی قابلیت حمل در درون جیب را دارد. از آنجا هزینه چاپ این قطع سررسید بسیار مناسب است، می‌تواند برای برخی از کسب و کارهای نوپا که توانایی مالی زیادی برای تبلیغات را ندارند، مناسب باشد.

سررسید با قطع اروپایی

این قطع با دو ابعاد ۱۰*۱۴ و ۱۲*۲۱ سانتیمتر طراحی و چاپ می‌شود. ابعاد مناسب و خوش دست بودن یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های سررسیدهایی است که با این قطع طراحی و چاپ می‌شوند.

انتخاب نوع صحافی سررسید

دومین نکته طلایی برای چاپ سررسید توجه به نوع صحافی است که می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

دوخت سررسید

اغلب سررسیدهای بازار با روش دوخت صحافی می‌شوند. در این روش، برگه‌ها به صورت دسته‌های ۸، ۱۶ و یا ۳۲ عددی به یکدیگر دوخته می‌شوند. سپس در آخر تمامی دسته‌های برگه‌ها به همدیگر چسبانده می‌شوند. این نوع صحافی به دلیل اینکه دوام زیادی دارد، در سررسیدهای عمومی و اختصاصی استفاده می‌شود.

صحافی سیمی سررسید

دومین نوع صحافی به صورت سیمی است که در آن برگه‌ها به یکدیگر پانچ می‌شوند و سپس از بین آن‌ها یک فنر سیمی عبور می‌کند. این نوع سررسیدها از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و به راحتی ورق می‌خورند. این نوع سررسید را می‌توان به صورت ۱۸۰ درجه باز روی میز قرار دارد. به همین دلیل برای سررسیدهای اختصاصی تبلیغاتی می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

صحافی کلاسوری سررسید

سررسید کلاسوری شباهت زیادی به نوع سیمی دارد و برگه‌های آن پانچ می‌شوند. البته پانچ آن‌ها کمتر است و فقط برای نصب حلقه به صورت کلاسوری ایجاد می‌شوند. برگه‌های سررسید کلاسوری را می‌توان بعد از چاپ کم یا زیاد کرد و به همین دلیل در بین مخاطبان محبوب هستند. شما می‌توانید برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی به این نوع صحافی توجه ویژه داشته باشید.

انتخاب فرم صحافی سررسید

سومین نکته طلایی برای چاپ سررسید انتخاب فرم این محصول تبلیغاتی است که می‌تواند به صورت عمومی یا افقی باشد. اما ویژگی هر یک از نوع فرم صحافی چیست؟

صحافی عمودی سررسید

اغلب سررسیدهای اختصاصی به شکل عمودی هستند. در این فرم، سررسید از سمت راست یا چپ باز می‌شود. سررسیدهای عمودی هجری شمسی، از سمت راست باز می‌شوند.

صحافی افقی سررسید

این محصولات از سمت بالا صحافی می‌شوند و از قسمت پایین باید آن‌ها را ورق بزنید. این نوع سررسید بیشتر جنبه زیبایی دارند و کمتر رایج هستند. برای محصولات اختصاصی که جهت ارسال برای افراد خاص سفارش می‌دهید، می‌توانید صحافی افقی را انتخاب کنید.

توجه به محتویات صفحات سررسید تبلیغاتی

چهارمین نکته طلایی برای چاپ سررسید اختصاصی توجه به محتویاتی است که در برگه‌ها قرار می‌گیرد. تمامی سررسیدها (عمومی یا اختصاصی) از سه بخش تشکیل شده‌اند:

  • مقدمه: در این قسمت محتویاتی شامل فرم اطلاعات شخصی، تلفن‌های ضروری، تقویم در یک نگاه (در یک برگه)
  • محتویات داخلی شامل روز، ماه، فصل، خطوط برای یادداشت‌برداری
  • بخش پایانی سررسید (شامل دفترچه تلفن، صورتحساب و …)

همه سررسیدها بدون استثناء از این سه بخش تشکیل شده‌اند که البته ممکن است در نحوه طراحی، تعداد صفحات و جزئیات مربوط به فونت و سایز با همدیگر تفاوت داشته باشند.

توجه به محتویات صفحات پیش از چاپ سررسید سال 1404 | چاپ نگاران

اختصاص هر برگه به یک روز یا یک هفته؟

شما می‌توانید زمان‌بندی سررسید خود به صورت روزانه در نظر بگیرید و هر صفحه را به یک روز اختصاص دهید. همچنین می‌توانید در هر صفحه یک هفت روز هفته را بگنجانید. در این صورت تعداد برگه‌های کمتری برای چاپ سر رسید نیاز دارید و هزینه چاپ هم برایتان کمتر خواهد بود.

اگر قرار است سررسیدها را به افرادی بدهید که در کسب و کار خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، بهتر است هر روز را در یک برگه قرار دهید تا فضای بیشتری برای یادداشت‌برداری و برنامه‌ریزی شغلی وجود داشته باشد. روزهای تعطیل به دلیل کاربرد کمتر می‌توانند در یک برگه قرار بگیرند.

همچنین باید یک فضای اختصاصی برای رویدادها، تعطیلات رسمی، ثبت شماره تماس و یا فرم اطلاعات شخصی نیز در نظر بگیرید.

توجه به کاربرد سررسید

جالب است بدانید بسیاری کسانی که از سررسید استفاده می‌کنند، کسب و کارها هستند. در خانه برای مشاهده تقویم از محصولات تقویم دیواری یا رومیزی استفاده می‌شود. با این حال برخی از خانم‌های خانه‌دار برای ثبت برنامه‌ریزی‌های روزانه به این سررسیدها نیاز دارند.

اما به دلیل قابلیت ثبت نوشته و امکان برنامه‌ریزی سالنامه یا سررسید بیشتر برای مشاغل و کسب و کارها کاربرد دارد. به همین دلیل است که زمان چاپ یک سررسید اختصاصی تبلیغاتی باید مخاطبان هدف را در نظر بگیرید و از خود بپرسید:

  • این محصول قرار است به دست چه کسانی برسد؟
  • به آن چه نیازی دارند و چه استفاده‌ای از این سررسید می‌کنند؟

پاسخ به این سوالات تکلیف شما را برای طراحی صفحات و حتی تعداد برگه‌های سررسید مشخص می‌کند تا محصولی درخور و شایسته مخاطبان خود طراحی و چاپ کنید.

انتخاب جنس جلد سررسید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات طلایی برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی توجه به جنس و کیفیت جلد است. انواع مختلفی از متریال‌ها برای طراحی جلد سررسید وجود دارد. فراموش نکنید که جلد یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبان است و در صورتی که این قسمت از سررسید از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد، شانس زیادی برای تبلیغات ندارید.

اگر می‌خواهید یک محصول نفیس و اختصاصی تولید کنید که به دست افراد برجسته و تاثیرگذار برسد، بهتر است برای جلد سررسید هزینه زیادی را صرف کنید. برای مثال چرم طبیعی که به عنوان گرانترین متریال برای جلد سررسید است، می‌تواند این محصول را خاص و زیباتر کند.

اگر می‌خواهید سررسیدهای شما به دست افرادی مثل مدیران مشاغل و کسب و کارها برسد که در آینده تاثیر زیادی در افزایش فروش محصولات/ خدمات شما دارند، بهتر است جلد نفیس چرم طبیعی را انتخاب کنید. در صورتی که فکر می‌کنید این کار هزینه زیادی را برایتان به همراه دارند یکی از جلدهای زیر را برای سررسید تبلیغاتی خود انتخاب کنید:

  • چرم مصنوعی: دارای مقاومت زیادی است و از نظر رنگ و زیبایی نیز یک محصول درخور محسوب می‌شود.
  • ترمو: نوعی چرم به شمار می‌رود اما در مقایسه به سایر چرم‌های مصنوعی از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • گالینگور: این نوع جلد از ترکیب کاغذ و مقوا بدست می‌آید و مقاومت زیادی دارد. با این حال جزء جلدهای ارزان قیمت بازار محسوب می‌شود.
  • متریال جیر: یک جلد کاملا اختصاصی، زیبا و بادوام است. هر چقدر تراکم پرزهای جلد جیر بیشتر و یکدست‌تر باشد، کیفیت بالاتری خواهد داشت. بنابراین برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی بهتر است به کیفیت این متریال دقت کنید.
  • جلد سلفونی: روکش‌های سلفونی از جنس گلاسه هستند و روی آن‌ها یک پلاستیک کشیده می‌شود که باعث براق شدن جلد سررسید می‌شود.
  • لمنیت پلاستیک متالیک: این متریال با پوشش درخشان و لوکس می‌تواند انتخاب مناسب برای چاپ سررسیدهای تبلیغاتی باشد.

انتخاب کاغذ چاپ مناسب

بعد از جلد نوبت به کاغذی می‌رسد که برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی در سال ۱۴۰۴ نیاز دارید. شاید فکر کنید بسیاری از مخاطبان به کاربرد سررسید بیش از کیفیت کاغذ اهمیت می‌دهند، در حالی که این روزها با وجود تنوع محصولات، آن‌ها بعد از جلد به کاغذهای سررسید توجه دارند.

انواع کاغذ صفحات داخلی سررسید شامل نوع کاغذ تحریر و کاغذ گلاسه است.

انتخاب کاغذ تحریر برای چاپ سررسید تبلیغاتی

کاغذ تحریر مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل بیشترین سهم را در چاپ سررسید به خود اختصاص داده است. انواع کاغذ تحریر شامل موارد زیر است:

  • کاغذ تحریر سفید: این نوع کاغذ قیمت مناسبی دارد و اگر می‌خواهید هزینه چاپ سررسید کمتر شود، کاغذ تحریر سفید ۷۰ گرمی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اما برای اینکه سررسید تبلیغاتی‌ بهتری داشته باشید، کاغذ تحریر سفید ۸۰ گرمی به دلیل ضخامت و کیفیت بیشتر، مناسب‌تر است و باعث سنگین شدن سررسید می‌شود.
  • کاغذ تحریر کرم: این محصول از کاغذ تحریر سفید قیمت بیشتری دارد و برای سررسیدهای نفیس بهترین گزینه است. کاغذ تحریر ۷۰ گرم و ۸۰ گرم در بازار موجود است که با مشورت مرکز چاپ می‌توانید بهترین کاغذ را برای سررسید تبلیغاتی انتخاب کنید.

کاغذ گلاسه

یکی دیگر از کاغذهای مناسب برای چاپ سررسید اختصاصی و نفیس، کاغذ گلاسه است که با گرماژ ۱۱۵ و ۱۳۵ گرم تولید می‌شوند. این نوع کاغذ بیشتر برای سررسیدهای گران قیمت و جهت هدیه دادن به افراد خاص مناسب است. زیرا هزینه چاپ با آن‌ها بسیار بالاست و البته نتیجه آن محصولی بی‌نظیر و خاص خواهد بود. اغلب مراکز چاپ نیز سررسید با کاغذ داخلی گلاسه را در تیراژ پایین چاپ می‌کنند.

دلیل استفاده از این کاغذ در چاپ انواع سررسید اختصاصی تبلیغاتی در سال ۱۴۰۴ نیز عبارت است از:

  • نفوذ کمتر چسب به لایه‌های میانی فرم‌های کاغذ گلاسه
  • سنگین شدن و ایجاد فرم در سررسید

استفاده از آستر بدرقه برای سررسید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات طلایی برای چاپ سررسیدهای اختصاصی تبلیغاتی استفاده از آستر بدرقه است. در واقع آستر بدرقه به چند برگه مقوایی گفته می‌شود که در ابتدا و انتهای سررسید استفاده می‌شود و رابط بین جلو و برگه‌های داخلی سررسید است.

اگر می‌خواهید سررسید زیباتر و لوکس‌تری داشته باشید که همه قسمت‌های آن تمام عیار انتخاب شده باشند، بهتر است آستر بدرقه را از مقواهای ضخیم انتخاب کنید. این کار باعث ایجاد مقاومت در جلد کتاب زمان باز و بسته شدن صفحات آن می‌شود.

ناگفته نماند که آستر بدرقه جزء برگه‌های کتاب حساب نمی‌شود و هیچ متنی روی آن‌ها درج نمی‌شود. با این حال چندین رنگ برای انتخاب کاغذ آستر بدرقه وجود دارد.

خلاقیت در تبلیغات و زیباسازی سررسید

دهمین نکته طلایی برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغات در سال ۱۴۰۴ به فاکتورهای زیباسازی و تبلیغات این محصول اختصاص دارد. اگر می‌خواهید هزینه‌ای که برای چاپ سررسید تبلیغاتی می‌کنید، به نتیجه برسد و در آینده روی برندسازی و کسب و کار شما موثر واقع شود، باید در تبلیغات و ظاهر این محصول خلاقیت به خرج دهید.

برخی از بهترین نکاتی که می‌تواند برایتان کاربردی باشد در زیر آمده‌اند:

استفاده از چاپ طلاکوب/نقره‌کوب روی جلد سررسید

همانطور که اشاره کردیم جلد مهم‌ترین قسمت یک سررسید است که مخاطب را برای ورق زدن ترغیب می‌کند. اگر برای این قسمت از سررسید هزینه کنید و به بهترین شکل آن را طراحی کنید، می‌توانید انتظار بازگشت سرمایه‌گذاری تبلیغات را داشته باشید.

چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب برای بهتر دیده شدن اطلاعات مندرج روی جلد سررسید کاربرد دارند. البته رنگ‌های دیگری هم وجود دارند که برای چاپ این محصول تبلیغاتی استفاده کنید، با این حال رنگ نقره‌ای و طلایی باعث نفیس و لوکس شدن سررسید می‌شود. به همین دلیل است که اطلاعات روی جلد بسیاری از محصولات گران قیمت اغلب با این دو رنگ چاپ می‌شوند.

برای چاپ روی کاغذهای ابتدایی سررسید (مثل مقدمه) نیازی به استفاده از رنگ طلایی یا نقره‌ای است؛ مگر اینکه هدفتان هدیه دادن به افراد خاص باشد.

چاپ لوگو، شعار و برند تجاری روی سررسید

یکی دیگر از نکاتی که برای چاپ بهتر سررسید باید به آن دقت کنید، قرار دادن لوگو (تصویر تجاری)، برند (نام تجاری) و در نهایت شعار کسب و کار است. در واقع هدف اصلی شما از چاپ سررسید تبلیغات است و همه هزینه‌ای که صرف می‌کنید برای شناخته شده محصولات یا خدمات است. بنابراین باید از فضای سررسید برای دیده شدن نام کسب و کار خود استفاده کنید.

برای چاپ لوگو می‌توانید آن را روی روبان اختصاصی قرار دهید که همیشه در معرض دید باشد. برای این طرح دو روش وجود دارد:

  • چاپ لوگو روی روبان سررسید
  • قرار دادن لوگو در بافت روبان (تار و پود) سررسید

انتخاب یکی از این دو روش برای چاپ لوگو روی روبان به سلیقه شما بستگی دارد. البته اگر لوگو را در بافت روبان قرار دهید، ماندگاری و زیبایی بیشتری دارد.

همچنین باید شعار کوتاه و تاثیرگذار کسب و کارتان را نیز روی جلد این محصول تبلیغاتی قرار دهید که بیشتر در معرض دید باشد. برند تجاری هم در اولویت است و می‌تواند در گوشه‌ای از جلد و یا در صفحات اول سررسید قرار بگیرد.

انتخاب یک تم برای کل سررسید

اگرچه اغلب سررسیدها با جلد چرمی (عسلی، قهوه‌ای تیره و روشن) تهیه می‌شود، اما باز هم می‌توانید برای کل قسمت‌های آن یک تم مشخص کنید. برای مثال ترکیبی از رنگ عسلی و طلایی در تمامی قسمت‌های سررسید می‌تواند یک تم لوکس و زیبا باشد.

برای انتخاب تم مناسب سررسید باید به چند نکته دقت داشته باشید:

  • تم سررسید باید با کل کسب و کار (موضوع، برند و …) داشته باشد. برای مثال اگر در حوزه آزمایشگاه تشخیصی فعالیت دارید، رنگ قرمز دلهره‌آور است و در مقابل ترکیب رنگ آبی آسمانی و سفید می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.
  • باید به نیاز مخاطبان خود دقت داشته باشید. مخاطبان هدف چه کسانی هستند و چه سلیقه و نیازهایی دارند؟ برای مثال اگر قرار است سررسید به دست مدیران کسب و کار برود، رنگ‌های لوکس مثل سبز زمردی، بنفش و طلایی، رنگ‌های برنزی و قهوه‌ای تیره می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

انتخاب فونت مناسب نوشته‌های سررسید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید، فونت است. نوشته‌ها در سررسید اهمیت زیادی دارند و اگرچه گفته می‌شود سررسید برای نوشتن، یادداشت‌برداری و برنامه‌ریزی کاربرد دارد، اما نوشته‌های مربوط به تقویم هم در آن درج می‌شود. بنابراین لازم است یک فونت خوانا و مناسب را برای این محصول تبلیغاتی انتخاب کنید.

در سررسیدهای تبلیغاتی اختصاصی در سال ۱۴۰۴ بیشتر از فونت‌های زیر استفاده می‌شود:

  • فونت سوگند
  • فونت سری انتظار
  • فونت وزیر

فونت‌های دیگری نیز وجود دارد که بتوانید برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی انتخاب کنید. با این حال سه فونتی که در بالا معرفی کردیم به دلیل خوانا بودن محبوبیت زیادی برای این محصولات تبلیغاتی دارند. حتی از آن برای چاپ کاتالوگ و یا بروشور هم استفاده می‌شود.

استفاده از تصاویر باکیفیت

برای چاپ سررسیدها تصاویر را اسکن کرده و سپس روی برخی صفحات یا حتی جلد آن قرار می‌دهند. تصاویری که برای این محصولات تبلیغاتی استفاده می‌شوند باید با رزولوشن dpi ۳۰۰ باشند تا کیفیت بالاتری داشته باشند.

همچنین باید تصاویری را انتخاب کنید که با کسب و کارتان مرتبط باشد. در نمونه‌های خارجی از محل کسب و کار و حتی کارکنان تصاویر باکیفیت تهیه می‌شود و در صفحات ابتدایی سررسید قرار می‌گیرد. در سررسیدهای ایرانی به این مورد کمتر توجه می‌شود و شاید کمتر کسی برای تست کردن تاثیر این خلاقیت هزینه صرف کند.

با این حال شما می‌توانید تصاویری مربوط به رویدادها یا تعطیلا ماه یا ایام خاص را نیز تهیه کرده و در صفحه مربوط به آن قرار دهید. برای مثال تصویری متناسب با شب یلدا یا ایام نوروز و یا سایر اعیاد مذهبی را تهیه کرده و در سررسید بگنجانید. برای این کار نیز صفحات مجزا در نظر بگیرید که حجم برگه‌های سررسید کم نشود.

برجسته کردن رویدادهای مهم کسب و کار

هدف اصلی شما از چاپ سررسید، تبلیغات است و می‌خواهید با هزینه کردن کسب و کار خود را معرفی کنید. اما تنها اشاره به برند یا لوگو یا درج شعار کافی نیست و باید از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید.

برای مثال در روزهایی که کسب و کار رویداد خاصی دارد (مثل سالگرد تاسیس شرکت، رویدادهای خبری، جشنواره‌ها، کنفرانس‌ها، مسابقات و ….) در برگه مربوط به تاریخ آن، متن قرار دهید. حتی می‌توانید در این قسمت از تصاویر هم استفاده کنید تا به مخاطبان سررسید یادآوری کنید در چه تاریخی قرار است چه رویدادی برای کسب و کار شما برگزار شود.

شاید این مورد برای تبلیغات در سررسید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد، اما می‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد و به رونق کسب و کار کمک زیادی کند.

راهی برای محصولات/خدمات جدید

اگر به تازگی محصول یا خدماتی را اضافه کرده‌اید که هنوز مشتری زیادی ندارند و یا در بازار مصرف در مورد آن‌ها هیچ اطلاعاتی وجود ندارد، می‌توانید از سررسید اختصاصی تبلیغاتی برای معرفی آن‌ها استفاده کنید. در واقع قرار نیست تبلیغات گسترده‌ای در سررسید انجام دهید که باعث دلزدگی مخاطبان هدف شود.

تنها چند برگه در ابتدا و یا انتهای سررسید کافیست که بتوانید از این فرصت به نحوه کسب و کار استفاده کنید. اگر اطلاعاتی که برای معرفی محصولات ارائه می‌دهید، برای مخاطبان سررسید کاربردی باشد، می‌تواند منجر به افزایش مشتریان شما در آینده شود.

درج اطلاعات فروش فصلی

سررسیدها با ارائه ۴ فصل به چهار قسمت تقسیم می‌شوند و اگر هیچ یک از روش‌های بالا را برای تبلیغات در تقویم انجام نداده‌اید، می‌توانید این بار اطلاعات فروش فصلی را در انتهای هر فصل قرار دهید.

یک مثال ساده در اینجا مربوط به شرکت‌های پوشاک است که در انتهای هر فصل برای محصولات خود تخفیفات ویژه در نظر می‌گیرند. شما می‌توانید روزهای مشخصی از انتهای هر فصل را برای تخفیفات محصولات در نظر بگیرید و سپس تصاویر و تبلیغات مربوطه را در تاریخ برگزاری آن قرار دهید.

برای شرکت‌های لوازم‌التحریر یا هر کالای دیگری می‌توان از این تکنیک برای چاپ سررسید تبلیغاتی استفاده کرد. البته فراموش نکنید که باید اطلاعات مربوط به فروش یا تخفیفات فصلی را هم در صفحه آن ارائه دهید تا مخاطبان بتوانند با جشنواره تخفیفات شما ارتباط برقرار کنند.

برجسته کردن لوگو روی سررسید

لوگو حتی بیشتر از شعار یا نام برند می‌تواند روی برندسازی تاثیر داشته باشد. یک مثال ساده در این مورد لوگوی اپل یا شرکت نایک است. شما هر کجا لوگوی این دو شرکت را مشاهده کنید، بی‌درنگ هر دو برند را به خاطر می‌آورید.

با این حساب باید زمان چاپ سررسید لوگو را به نحوی روی جلد قرار دهید که بیشتر و بهتر دیده شود. اگر قرار است سررسیدهای تبلیغاتی را به عنوان هدیه به پرسنل، همکاران، مدیران شرکت‌ها و یا حتی مشتریان خاص خود ارائه دهید، باید هزینه شما به بار بنشیند و نتیجه داشته باشد.

به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا لوگوی شما به شکل بهتری دیده شود. چاپ برجسته لوگو بر روی جلد سررسید یکی از نکات طلایی برای این کار است.

بررسی نگارش و جزئیات در چاپ سررسید

یکی دیگر از اقداماتی که برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی باید به آن دقت داشته باشید، مطالعه تمامی نوشته‌های تقویم است. اگر این کار توسط یک مرکز چاپ معتبر صورت بگیرد، می‌توانید به نتیجه کار امیدوار باشید. در غیر این صورت وجود ایرادات نگارشی، دستوری و املائی در داخل محتواهای درج شده در سررسید می‌تواند صدمه زیادی به کسب و کار شما وارد کند.

به همین دلیل باید از چاپخانه سررسید درخواست کنید حتما محتواها را قبل از چاپ بررسی کنند. همچنین برای اینکه از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید، بهتر است قبل از انجام چاپ خودتان متن، تصاویر و طرح اصلی را بررسی کنید. بعد از تایید شما باید چاپ سررسید صورت بگیرد.

ایجاد روندهای فصل مصرف‌کنندگان در سررسید

تغییرات فصلی نه تنها در ارائه خدمات کسب و کارها تغییرات زیادی را ایجاد می‌کند، بلکه برای مصرف‌کنندگان نیز حاوی پیام‌هایی است. با تغییر هر فصل آن‌ها تغییرات زیادی را در خریدهای خود ایجاد می‌کنند.

برای مثال در اواخر زمستان، میزان درخواست‌ها برای دریافت خدمات کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی افزایش می‌یابد. در حالی که در کل سال ممکن است سطح تقاضاها کمتر باشد. به همین دلیل هر کسب و کار باید در هر فصلی از سال تبلیغات مرتبط را در سررسید خود قرار دهد. همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم شما تخفیفات ویژه برای هر فصل را در تقویم همان فصل قرار می‌دهید.

اما در روندهای فصل برای مصرف‌کنندگان بیشتر از اینکه بر روی معرفی محصولات تمرکز کنید، باید به نیازهای مخاطبان سررسید توجه داشته باشید. در واقع در نکته قبل شما به مخاطبان خود رویدادهای فصلی و تخفیفات ویژه را یادآوری می‌کردید. اما در این نکته طلایی باید با آن‌ها حس همدلی داشته باشید و به نوعی با آن‌ها همراهی کنید.

برجسته کردن تعطیلات در سررسید

اگرچه سر کار رفتن و کسب درآمد اهمیت زیادی دارد، اما مشاهده روزهای تعطیل برای همه شیرینی خاصی دارد. به همین دلیل باید روزهای تعطیل را در سررسید برجسته کنید تا مخاطبان بتوانند به راحتی آن‌ها را مشاهده کنند.

یک خلاقیت برای سررسید اینست که یک صفحه (قبل از شروع هر ماه) را برای درج کامل تقویم همان ماه اختصاص دهید. در این صورت دارنده سررسید مجبور نیست برای مشاهده تقویم کامل روزهای کاری تعطیل کل برگه‌های سررسید را ورق بزند. بلکه همه اطلاعات مربوط به هر ماه را در ابتدای همان ماه به صورت یکجا دریافت می‌کنند و می‌توانند برنامه‌ریزی بهتری برای روزهای آینده خود داشته باشند.

قابل استفاده بودن سررسید برای همه مشاغل

اگرچه قرار است سررسید تبلیغاتی خود را به شکل اختصاصی چاپ کنید، اما باید آن را برای طیفی وسیعی از کسب و کارها در نظر بگیرید.

نحوه برنامه ریزی برای همه مشاغل یکسان نیست. با این حال بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت بیزنسی فعالیت دارند، در سررسید اطلاعاتی مربوط به مشتریان، میزان خرید و فروش را در تاریخ‌های مربوطه ثبت می‌کنند. به همین دلیل صفحات سررسید را به نحوی طراحی کنید که کاربر بتواند به شکل مرتب اطلاعات را در آن ثبت کند.

خط کشی‌ها و یا ارائه جدول یکی از راهکارهای پیش‌روی شماست که به مخاطبان هدف برای برنامه‌ریزی بهتر در سررسید کمک کنید.

با تمامی نکاتی که گفتیم باید به یک مورد بسیار مهم نیز دقت داشته باشید. کال تو اکشن یا دعوت به تماس یکی دیگر از نکات مهم برای چاپ سررسید تبلیغاتی در سال ۱۴۰۴ است. در واقع هدف شما از چاپ سررسید که ممکن است هزینه زیادی نیز به دنبال داشته باشد، افزایش تعداد مشتریان است.

فرض کنیم شما در رسید محصولات خود را معرفی کرده‌اید، حالا مخاطب یا دارنده سررسید باید چطور با شما ارتباط برقرار کند؟ به همین دلیل است که باید اطلاعات تماس خود را در ابتدا یا انتهای سررسید قرار دهید.

اگر در این محصول تبلیغاتی برگه‌هایی را برای رویدادهای فصلی اختصاص داده‌اید، در این برگه‌ها به شماره تماس، آدرس شرکت و یا ID صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی اشاره کنید.

استفاده از قاب سررسید

قاب سررسید قسمت دیگری از این محصول تبلیغاتی است که سررسید در داخل آن قرار می‌گیرد. در واقع این قطعه در نقش محافظ است و به نوعی آن را نفیس و لوکس می‌کند. ضمن اینکه شما می‌توانید بر روی قاب سررسید لوگو و برند تجاری خود را نیز قرار دهید.

در آخر

سررسید برای بسیاری از مشاغل کاربرد دارد و به همین دلیل حالا به یک محصول تبلیغاتی تبدیل شده است. به طوری که بسیاری از آن در کنار چاپ بروشور و کاتالوگ برای برندسازی استفاده می‌کنند. در اینجا سعی کردیم به ۱۰ نکته طلایی برای چاپ سررسید اختصاصی تبلیغاتی در سال ۱۴۰۴ بپردازیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مطلب برایتان کاربردی و مفید بوده باشد.

در آخر اشاره کنیم برای چاپ سررسید تبلیغات با بهترین طراحی، متریال ویژه و کیفیت بالا می‌توانید با مجموعه نگاران در تماس باشید. جهت استعلام شرایط و هزینه چاپ سررسید اختصاصی با شماره‌های ۰۹۳۹۵۱۷۹۲۹۲ و یا ۵-۸۸۳۱۴۴۸۸۳ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn