تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1403 - 2:43
90 بازدید
کد خبر : 294604

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری بازی استقلال

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری بازی استقلال

نواندیش: دیدار تیم های استقلال خوزستان – استقلال تهران از هفته سوم لیگ برتر پیش از برگزاری با حاشیه های بسیاری همراه بود. از استوری های گل محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس و کنونی فولاد تا موضوع زمین بازی و عدم استفاده از وی ای آر! در این گزارش نواندیش، کارشناسی داوری بازی استقلال تهران –

نواندیش: دیدار تیم های استقلال خوزستان – استقلال تهران از هفته سوم لیگ برتر پیش از برگزاری با حاشیه های بسیاری همراه بود. از استوری های گل محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس و کنونی فولاد تا موضوع زمین بازی و عدم استفاده از وی ای آر!

کارشناسی داوری بازی استقلال تهران - استقلال خوزستان

در این گزارش نواندیش، کارشناسی داوری بازی استقلال تهران – استقلال خوزستان با ترکیب تیم داوری (داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک‌ها: علی احمدی، صادق رستمی، امیر ایار ناظر: مسعود مرادی) صورت می گیرد.

 

صحنه های حساس دیدار:

نظر محمدی:

با وجود عدم استفاده از وی ای آر در این دیدار، اشتباه مهمی از سوی تیم داوری که در نتیجه بازی تاثیرگذار باشد رخ نداد. در دقیقه ۱۰۰ هم از روی تصاویر تلویزیونی نمی شد خطایی را تشخیص داد و تصمیم داور درست بود.

 

 

نکونام: عذرخواهی می‌کنم

 

نظرکارشناسان ورزش سه

 برخورد مطلق‌زاده و چشمی (دقیقه ۴۳- مشکوک به اخراج)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه بازیکن شماره ۶ آبی اقدام به تکل زدن برای دفع توپ می‌کند اما بازیکن شماره ۴ زودتر به توپ رسیده و به آن ضربه می‌زند، دو نکته قابل توجه در «لحظه برخورد» وجود دارد: اول اینکه پای مهاجم به‌طور کامل بر روی زمین قرار نگرفته و در حال پایین آمدن است که همین مسئله از میزانِ شدت آسیب‌‌رساندن کم می‌کند. دوم، نقطه برخورد و‌ تماس هست بدین معنی که استوکِ کفش بازیکن استقلال خوزستان روی ماهیچه پای بازیکن استقلال تهران کِشیده شده و ضربه نمی‌زند. اگر این برخورد کمی زودتر انجام می‌گرفت می‌توانست کارت قرمز به دنبال داشته باشد اما با تفاسیر مذکور، همان کارت زرد کافیست.

✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه با توجه به زاویه دوربین مشخص نیست که بازیکن مدافع مرتکب به خطای شدید شده‌ است یا نه. باتوجه به فاصله و زاویه  مناسب داور نسبت به صحنه، احترام به تصمیم داور.

✅ مهدی عالیقدر: با این تصویر نمی‌توان میزان شدت خطا را برآورد کرد لذا می‌بایست به نظر داور احترام بگذاریم.

✅ ابراهیم میرزابیگی: قانون‌گذار می‌گوید برای اخراج باید برخورد شدید یا خطای شدید شکل بگیرد. این برخورد، شدت لازم را نداشت. درست است که بازیکن، ساق پای حریف را می‌زند اما این برخورد شدت لازم را ندارد و اخطار کافی است.

⚪️ تورج حق‌وردی: از این زاویه مشخص نیست به کجای پای مهاجم برخورد داشته است.

✅ بابک وسیله‌بر: در این صحنه تکل بازیکن آبی تمامی فاکتورهای خطای شدید و یا برخورد شدید را ندارد بنابراین به علت نداشتن شدت در اصابت، اعلام تخلف خطا با بی‌پروایی و جریمه کارت زرد صحیح است.

 

 برخورد مدافع استقلال خوزستان و بلانکو (دقیقه ۹۰+۸- مشکوک به پنالتی)

✅ محمدحسین ترابیان: بازبکن مهاجم درون محوطه‌ جریمه بطور واضح مرتکب شبیه سازی می‌شود و به درستی توسط داور جریمه میشود. با توجه به زاویه دید و فاصله مناسب، داور به درستی در هر دو صحنه قضاوت نمود.

✅ مهدی عالیقدر: مهاجم بلافاصله پس از اینکه توپ را توسط سینه کنترل میکند توپ از وی فاصله میگیرد و از آنجا که مدافع پشت سر وی میباشد اقدام به سرنگونی خود مینماید. جایگیری داور خوب است و کاملا بر صحنه تسلط دارد و او را به درستی با کارت زرد جریمه مینماید.

✅ ابراهیم میرزابیگی: خطایی روی بازیکن استقلال تهران انجام نمی‌شود و وقتی فرود می‌آید، زمین می‌خورد. این صحنه پنالتی نبود و داور به درستی بازیکن استقلال را به دلیل شبیه‌سازی با کارت زرد جریمه می‌کند.

⚪️ تورج حق‌وردی: از این زاویه قابل تشخیص نیست و نمی‌شود اظهار نظر کرد.

 

ادامه دارد…

این گزارش با درج نظر سایر کارشناسان داوری به صورت آنلاین به روز می شود… با ما همراه باشید….

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهاد جمعه , ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۵۰

حق وردی ناراحته که نتونست بگه پنالتی بود،،ایشون یکی از حامیان پنالتی های معیشتی استقوارهستن

advanced-floating-content-close-btn