تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1403 - 3:18
16 بازدید
کد خبر : 295771

جاذبه های سفر به رشت با اتوبوس!

جاذبه های سفر به رشت با اتوبوس!

به‌نظر شما قیمت بلیط اتوبوس باعث شده که این روش از دیگر روش‌های سفر به رشت محبوب‌تر باشد؟ ما نیز قصد داریم در این متن چنین چیزی را متوجه شویم. سفر با اتوبوس یکی از محبوب‌ترین روش‌های مسافرت محسوب می‌شود و رشت نیز به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران سالانه مسافران زیادی را از این

به‌نظر شما قیمت بلیط اتوبوس باعث شده که این روش از دیگر روش‌های سفر به رشت محبوب‌تر باشد؟ ما نیز قصد داریم در این متن چنین چیزی را متوجه شویم. سفر با اتوبوس یکی از محبوب‌ترین روش‌های مسافرت محسوب می‌شود و رشت نیز به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران سالانه مسافران زیادی را از این روش مسافرتی می‌پذیرد.

امروز ما در این متن بررسی خواهیم کرد که سفر به اتوبوس به این شهر دیدنی در شمال کشور چه ویژگی‌هایی دارد و اصلا چگونه می‌توان چنین کاری را انجام داد. پس برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

چگونه می‌توانیم با اتوبوس به رشت سفر کنیم؟

سفر به رشت با اتوبوس یکی از اهداف محبوب مسافران محسوب می‌شود. این روش هم مقرون‌به‌صرفه است و هم باعث می‌شود که شما در طول مسیر از مناظر زیبایی لذت ببرید. شما می‌توانید ازطریق ۴ پایانه زیر به رشت سفر کنید:

  • آدرس پایانه غرب (میدان آزادی): میدان آزادی، ضلع شمالی
  • آدرس پایانه بیهقی: میدان آرژانتین، پارک‌سوار بیهقی، پایانه بیهقی
  • آدرس پایانه جنوب (خزانه): بزرگراه بعثت، روبروی کارخانه روغن نباتی
  • آدرس پایانه پونک: میدان پونک، بلوار میرزا بابایی، تقاطع سردار جنگل

اتوبوس‌ها امروز چقدر برای چنین سفری مطمئن هستند؟

از دورانی که با بنز‌های قدیمی به رشت سفر می‌کردیم زمان زیادی گذشته است. در آن زمان مسیر طولانی بود و اتوبوس‌ها هم شرایط خوبی نداشتند. همین موضوع باعث می‌شود که افراد زیادی در سفر خود با اتوبوس چندان راحت نباشند. اما امروز شرایط تا حد زیادی فرق کرده است.

اتوبوس‌های VIP امروز قابلیت‌های بیشتری دارند و راحتی بیشتری هم در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. البته که هزینه بیشتری هم طلب می‌کنند. به‌طور کلی در سفرهای بین ‌شهری استفاده از چنین اتوبوس‌هایی بهتر خواهد بود چون راحت‌تر هستند.

در بین مسیر چه جاذبه‌هایی را خواهیم داشت؟

در بین مسیر تهران رشت می‌توانیم بگوییم که تا قزوین تقریبا خبری از جاذبه خاصی نیست اما در خود قزوین و اطراف آن جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارد که اگر مقصد شما رشت باشد احتمالا از آن‌ها محروم خواهید بود.

با بلیط تهران رشت شما مستقیم از مقصد تهران به رشت خواهید رسید و اگر بخواهید جاذبه‌های قزوین را نیز داشته باشید باید از تورهای مختلفی که در این زمینه برنامه‌های خاصی دارند استفاده کنید. پارک جنگلی سراوان و چشمه آب شور لاکان از جاذبه‌های هستند که نزدیک مقصد رشت هستند و در مسیر تهران رشت قرار دارند.

مسیر جاده‌ای رشت با اتوبوس چقدر طول خواهد کشید؟

این مسیر به‌طور معمول با توجه به وضعیت ترافیک و جاده می‌تواند متوسط ۶ ساعت زمان از شما بگیرد. در شرایط شلوغ‌تر این زمان بسیار بیشتر خواهد شد و شما باید این مورد را در نظر بگیرید.

خصوصا در زمان‌هایی که ممکن است همه بخواهند به رشت سفر کنند شما باید بلیط خود را سریع‌تر هم تهیه کنید چون ممکن است بلیط‌ها زودتر از چیزی که فکر می‌کنید تمام شود. در چنین شرایطی قطعا قیمت بلیط اتوبوس هم افزایش پیدا خواهد کرد.

جاذبه های سفر به رشت با اتوبوس!

جاذبه‌هایی که باید در خود رشت ببینید!

اگر به خود رشت برسید تا زمانی که بلیط رشت تهران را تهیه کنید، جاذبه‌های بی‌نظیر زیادی هستند که امکان ندارد با تماشای آن‌ها و گذراندن وقت در چنین مقاصدی حوصله شما در این شهر زیبا سر برود. اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه‌مند هستید موزه و خانه میرزا کوچک‌خان، موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای عباسی گیلان، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت و خانه ابریشمی بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.

اگر می‌خواهید از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید باید دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان و تالاب عینک رشت را در برنامه خود داشته باشید. اگر به جاذبه‌های مذهبی علاقه دارید امامزاده هاشم رشت، بقعه دانای علی، بقعه خواهر امام رضا و آرامگاه میرزا کوچک خان در اختیار شما هستند.

البته که رشت از مناطق شهری نیز چیزی کم ندارد. شهرداری و پیاده‌راه علم الهدی، بوستان مفاخر رشت، باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی، پارک ملت رشت، محله ساغریسازان، سبزه میدان و بازار رشت از معروف‌ترین جاذبه‌های این زمینه هستند.

سفر با اتوبوس به رشت ارزشش دارد؟

اگر به‌دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید باید بدانید که قیمت بلیط اتوبوس نسبت به دیگر روش‌های سفر تا حد زیادی ارزان است و می‌تواند از هزینه‌های شما بکاهد. خصوصا اگر نخواهید از اتوبوس‌های VIP استفاده کنید.

در زمان‌های شلوغ و ترافیک ممکن است این سفر برای شما عذاب‌آور باشد پس حتما شلوغی مسیر را در نظر بگیرید و با توجه به آن سفر کنید. به‌جز این مورد باید بگوییم سفر با اتوبوس به رشت نکته منفی دیگری ندارد.

چگونه به‌سادگی بلیط تهران رشت را تهیه کنیم؟

شما می‌توانید مستقیما با مراجعه حضوری به ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری چنین موردی را تهیه کنید اما بهتر از آن مراجعه به پلتفرم‌های آنلاین است.

شما می‌توانید قیمت بلیط اتوبوس را در چنین پلتفرم‌هایی مقایسه کنید و بهترین خرید ممکن را انجام دهید. پلتفرم‌های زیادی هستند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند که یکی از بهترین‌های آن‌ها اسنپ تریپ است.

جاذبه های سفر به رشت با اتوبوس!

جمع‌بندی

قیمت بلیط اتوبوس تهران رشت در پیک مسافرت مثل تعطیلات نوروز و دیگر تعطیلات تقویم خورشیدی همچنین تعطیلات تابستانه بسیار بالا خواهد رفت و شما می‌توانید با رزرو ازقبل بلیط و استفاده از پلتفرم‌هایی مثل اسنپ‌ تریپ که به شما تخفیف‌های خاصی در مواقع خاص ارائه می‌دهند، هزینه‌های سفر خود را به حداقل برسانید.

رشت یکی از بهترین شهرهای شمالی ایران است و جاذبه بسیاری برای دیدن دارد که در متن به آن‌ها اشاره کردیم. از شما ممنونیم که تا انتهای این متن همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn