تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1403 - 10:15
13 بازدید
کد خبر : 296061

مهمترین حوزه اقتصادی کشور مشخص شد/ کریدورهای اصلی کشور به هم متصل می‌شوند

مهمترین حوزه اقتصادی کشور مشخص شد/ کریدورهای اصلی کشور به هم متصل می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در برنامه رویداد رادیو اقتصاد با بیان اینکه دولت چهاردهم رویکرد اصلی خود  را وفاق ملی گذاشته که در جهت پیشرفت کشور برنامه‌ریزی مناسب انجام شود گفت: یکی از مهم ترین حوزه های اقتصادی کشور  تکمیل بخش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در برنامه رویداد رادیو اقتصاد با بیان اینکه دولت چهاردهم رویکرد اصلی خود  را وفاق ملی گذاشته که در جهت پیشرفت کشور برنامه‌ریزی مناسب انجام شود گفت: یکی از مهم ترین حوزه های اقتصادی کشور  تکمیل بخش های زیرساختی است تا از طریق آن بتواند به عنوان پیشران اقتصاد کشور برنامه‌ریزی صورت گیرد و پروژه ها با اولویت بندی  احداث و تکمیل شود‌.

وی ادامه داد:در بخش ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی پروژه های خوبی در پیش روی خود داریم و با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اتمام کریدور های ریلی عملیات اجرایی این پروژه ها کلید خورده  است‌.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور  توضیح داد: با ورود دولت چهاردهم  توسعه و اتمام کریدور شمال _جنوب وشرق_ غرب  در دستور کار قرار گرفته است‌ و امیدواریم با برگزاری مجامع مختلف در این حوزه بتوانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

خرابکاری افراد ناشناس در خطوط ریلی / آتش‌سوزی تردد مسافران را مختل کرد

خادمی تاکید کرد: طبق تاکید وزیر راه وشهرسازی  اولویت‌های اجرایی پروژه ها را تعیین کرده ایم و مقرر شده برنامه زمانی آنها در کمیسیون ها مصوب شود و با توجه به تقاضا برنامه ریزی برای تامین مالی  با روش های مختلف در قالب برنامه هفتم صورت گیرد.

خادمی یادآور شد:  در برنامه هفتم  برروی توسعه شبکه ریلی و تعییر مد  حمل ونقلی از جاده ای به ریلی  تاکید شده که این موضوع هم در تعهد ما قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:  احداث سه هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید با اولویت کریدورهای شمال _ جنوب  در دستور کار قرار گرفته است  تا از طریق این مسیر ریلی به مراکز اصلی بار و سواحل جنوب و شمال  و همچنین مرزهای بین المللی اتصال پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه ها  نیاز به برنامه ریزی اجرایی و تامین مالی دارد  که بخشی از آنها تامین مالی شده و بخشی دیگر هم در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی ادامه داد: با گفتمان جدید و با  رویکرد  وفاق ملی  هماهنگی ها برای تکمیل زیرساخت ها  با اولویت بندی به مرحله اجرایی می رسد و ما به جایگاه اصلی خود که به عنوان پل حمل ونقلی در  جاده های کشور محسوب می‌شدیم باز خواهیم گشت‌.

خطوط ریلی ایران در 40 سال اخیر چه میزان تغییر کرده است؟

خطوط ریلی ایران در ۴۰ سال اخیر چه میزان تغییر کرده است؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ بر اساس اعلام یکی از مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در سال ۱۳۹۷ حدود ۴۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور به بهره‌برداری رسید و در سال جاری نیز ۲۷۰ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در دست اجرا قرار دارد. در سال ۱۳۵۷ تعداد ۴۲۰ لکوموتیو، ۲۹۶ واگن مسافری و حدود ۱۲ هزار و ۱۵۰ واگن باری در مسیرهای ریلی تردد داشتند و این میزان در حال حاضر به ۹۲۳ لکوموتیو، ۲۰۸۱ واگن مسافری و ۲۵ هزار و ۲۴۳ واگن باری رسیده که به ترتیب ۲ و ۲.۷ برابر افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور  یادآور شد: در حال حاضر ۹۰  درصد از  حمل بار از طریق حمل ونقل جاده ای است که در این زمینه رفع نقاط حادثه خیز و رفع گلوگاه ها در کریدورهای اصلی در دستور کار است‌.

 

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn