تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1403 - 16:48
18 بازدید
کد خبر : 296477

ایراد از VAR نیست، تعداد دوربین‌ها و کارگردانی مشکل دارد!

ایراد از VAR نیست، تعداد دوربین‌ها و کارگردانی مشکل دارد!

تشخیص دهند توپ از خط عبور کرده یا خیر و ما این تعداد دوربین را نداریم. به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ حکیم، مدیر پروژه VAR: این وی ای آر که ما از آن استفاده می‌کنیم در دنیا هم از همین کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود. تنها فرق وی ای آر در کشور ما نحوه کارگردانی آن

تشخیص دهند توپ از خط عبور کرده یا خیر و ما این تعداد دوربین را نداریم.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ حکیم، مدیر پروژه VAR: این وی ای آر که ما از آن استفاده می‌کنیم در دنیا هم از همین کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود. تنها فرق وی ای آر در کشور ما نحوه کارگردانی آن است که در کشور ما به صورت EDF پخش می‌شود.

وی افزود: برای نشان دادن تصویر آهسته در استادیوم نیاز به اسکوربورد مخصوصی است که این اسکوربورد قیمت بالایی دارد. سال گذشته ما ۱۳ بازی باVAR و به صورت EDF برگزار کردیم. درحال حاضر در کشور عراق هم مسابقات با کمک داور ویدیویی به صورت EDF برگزار می‌شود و هیچ تفاوتی بین VAR ما با کشورهای دیگر وجود ندارد و اینکه می‌گویند وی ای آر ما جعلی است، درست نیست.ای اف سی مثلاً برای برگزاری بازی ایران با قرقیزستان تنها از وی ای آر خودش استفاده می‌کند و برای فیلمبرداری این بازی از صدا و سیما می‌خواهد تا تمام دوربین‌های HD را برای فیلمبرداری بیاورد. تفاوت پخش وی ای آر ما با کشورهای دیگر در دوربین‌های فیلمبرداری است و این به وی ای آر مربوط نمی‌شود. برای برگزاری یک بازی از ۵۲ دوربین استفاده می‌شود، دو دوربین روی خط دروازه‌ها مستقر می‌شود که تشخیص دهند توپ از خط عبور کرده یا خیر و ما این تعداد دوربین را نداریم.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn