تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1403 - 22:12
10 بازدید
کد خبر : 296800

قیمت لیر ترکیه رنج شد؛ قیمت درهم و ریال عمان صعود کرد/ عراق و امارات مشتری محصولات ایرانی شدند

قیمت لیر ترکیه رنج شد؛ قیمت درهم و ریال عمان صعود کرد/ عراق و امارات مشتری محصولات ایرانی شدند

به گزارش اقتصادنیوز، میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی در چهار ماهه نخست امسال با افزایش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است. براساس اعلام گمرک ایران میزان این صادرات بالغ بر ۴۷ میلیون و ۹۷۸ هزار تن به ارزش  ۱۷ میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با

به گزارش اقتصادنیوز، میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی در چهار ماهه نخست امسال با افزایش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است. براساس اعلام گمرک ایران میزان این صادرات بالغ بر ۴۷ میلیون و ۹۷۸ هزار تن به ارزش  ۱۷ میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۸.۱۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

براساس داده‌های اعلام شده، طی چهار ماهه نخست سال جاری بیشترین میزان صادرات کشور، به «چین»، با رقمی بالغ بر  میلیارد و ۴ میلیارد و ۷۷۸ میلیون دلار و سهم ۲۷.۳۶ درصد از کل ارزش صادرات رسید. در جایگاه بعدی «عراق» با ۳ میلیارد و ۶۲۲ میلیون دلار و سهم ۲۰.۷۴ درصدی، «امارات متحده عربی» با ۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون دلار و سهم ۱۳.۵۴ درصد، «ترکیه» با یک میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار و سهم ۹.۶۲ درصد و کشور «افغانستان» با ۷۰۱ میلیون دلار و سهم ۴.۰۱ درصد از کل ارزش، صورت گرفته است.

با توجه به داده‌‌های اعلام شده این سوال مطرح می‌شود که عمده کالاهای وارداتی از کدام کشورها وارد شده‌اند؟ آمار گمرک نشان می‌دهد در این مدت «امارات متحده عربی»، با اختصاص رقمی بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار و سهمی در حدود ۳۰.۸۶ درصد از کل ارزش واردات، در جایگاه نخست کشورهای طرف معامله قرار گرفته است.

در جایگاه‌ بعدی کشورهای چین با ۵ میلیارد و ۳۸۷ میلیون دلار و سهم ۲۷ درصدی، ترکیه با ۲ میلیارد و ۶۵۶ میلیون دلار و سهم ۱۳.۳۱ درصدی و «آلمان» با ۷۳۷ میلیون دلار و سهم ۶۳۹ درصد و «هند» با ۶۳۲ میلیون دلار و سهم ۳.۱۷ درصدی از کل ارزش واردات جزء کشورهای عمده طرف معامله واردات بوده اند. نکته جالب توجه اینجاست که کشورهای نامبرده در فوق، در میان مقاصد پرطرفدار گردشگری در میان ایرانیان هم هستند و این موضوع نشانگر روابط عمیق و گسترده ایران و کشورهای همسایه است. مروری بر وضعیت مبادلات تجاری ایران و کشورهای همسایه، فرصت مناسبی را فراهم کرد تا به آخرین قیمت ارز رسمی این کشورها در بازار تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت لیر ترکیه امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۳

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار ثبات را تجربه کرده است و بدون تغییر نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۷۵۰ تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات هم امروز به مانند ترکیه شیب صعودی قیمت را تجربه کرد و ۱۶۲۰۵ تومان قیمت خورد. هر درهم رشد ارزش چهار تومانی را تجربه کرده است.

قیمت امروز دینار عراق

امروز قیمت دینار عراق هم که همواره ثبات قیمت را تجربه کرده است، مسیری جدیدی را در پیش روی خود ندید و بدون تغییر نسبت به دو روز گذشته، ۴۵ تومان ارزش گذاری شد.

قیمت ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز تسلیم جو افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران شد و قیمت آن با رشد ۳۰ تومانی، به ۱۵۶۱۳۰ تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به ۲.۶ رسیده است.

نرخ امروز منات آذربایجان

در میان همسایگان شمالی کشور هم روند قیمت ها نسبت به دو روز گذشته تفاوتی نداشت و افزایش حرف اول و آخر را زد. عصر امروز و در پایان معاملات بازار قیمت منات آذربایجان به ۳۵۲۳۰ تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته ۱۰ تومان بالا رفته است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان هم امروز به تبعیت از ثبات قیمت دینار عراق و لیر ترکیه، تغییر قیمتی را تجربه نکرد و ۱۵۵ تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لاری گرجستان امروز

آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز گرجستان است، در این کشور هم قیمت لاری گرجستان همچون سایر ارزهای مرور شده شیب صعودی را دنبال کرد و به ۲۲۴۹۰ تومان رسید. هر لاری ۳۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

نرخ بات تایلند در بازار

بات تایلند هم چهارمین ارزی است که امروز ثبات را در پیش گرفت و نسبت به دو روز گذشته تغییری را تجربه نکرد. هر بات عصر امروز ۱۷۶۱ تومان معامله شد.

قیمت رینگیت مالزی امروز

در نهایت هر رینگیت مالزی امروز در بازار ارز تهران ۳۰ تومان ارزان شد و در پایان فعالیت معامله گران در عصر روز شنبه، ۱۳۸۷۰ تومان قیمت گذاری شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از ثبات قیمت ها نسبت به آخرین روز هفته گذشته است، موضوعی که به عقیده معامله گران ناشی از در جا زدن قیمت دلار پشت مرزهای مقاومتی است.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn