تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1403 - 8:52
15 بازدید
کد خبر : 297278

نوسان ۱ درصدی شاخص کل پس از ۱۷ روز معاملاتی! / پیش بینی بورس امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۳+ نمودار

نوسان ۱ درصدی شاخص کل پس از ۱۷ روز معاملاتی! / پیش بینی بورس امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۳+ نمودار

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل در کنار رشد تراز شاخص کل هم‌وزن بود. دیروز بازار سهام شاهد ورود سرمایه حقیقی به موقعیت‌های سهامی بود و از سوی دیگر با خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت مواجه شد. در


عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل در کنار رشد تراز شاخص کل هم‌وزن بود. دیروز بازار سهام شاهد ورود سرمایه حقیقی به موقعیت‌های سهامی بود و از سوی دیگر با خروج سرمایه حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت مواجه شد. در معاملات سهامی دیروز با وجود محدودیت دامنه نوسان قیمتی شاهد رشد تراز ۱ درصدی شاخص کل بورس تهران بودیم.

در بین صنایع بورسی نیز صنعت فلزات اساسی با ۸۸.۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت فرآورده‌های نفتی با ۳۷.۹ میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با ۳۲.۶ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت لاستیک و پلاستیک با ۲.۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت استخراج سایر معادن با ۲.۴ میلیارد تومان و صنعت مخابرات با ۱.۴ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی ۳۰ روز اخیر

بازار سهام روز گذشته شاهد کاهش ارزش معاملات خرد تا سطح ۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومانی بود. رکود معاملاتی در هفته‌های اخیر شرایط سختی را برای بازار سهام ایجاد کرده بود که با وجود تداوم محدودیت نوسان قیمتی شاهد تشدید رکود معاملاتی نیز بودیم.

ارزش صف‌های خرید سهام دیروز افزایش ۴۹ درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش ۲۶ درصد افت کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به سطح هزار و ۴۹ میلیارد تومان صعود کرد و ارزش صف‌های فروش تا ۲۰۸ میلیارد تومان کاهش یافت.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از ۳۰.۳ میلیون تومان روز چهارشنبه تا ۴۴.۴ میلیون تومان افزایش داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی کاهش داشت و به ۲۳.۵ میلیون تومان رسید. با این اوصاف شکاف سرانه حقیقی به سمت خریداران حقیقی سنگینی می‌کند.

photo_2024-08-31_21-02-20

پیش بینی بورس یکشنبه

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز یکشنبه با سقف مقاومتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل آغاز خواهد شد. با در نظر گرفتن خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت در کنار ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی، تداوم این روند برای معاملات امروز با ارزش معاملات خرد ۲ تا ۳ همتی پیش بینی می‌شود. با این اوصاف امروز نیز باید شاهد رقابت شاخص کل بورس تهران با رکود معاملاتی باشیم؛ در حالی که به نظر برخی از تحلیل‌گران روند ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی با وجود محدودیت دامنه نوسان قیمتی، می‌توان موجب گذر شاخص کل از سقف مقاومتی پیش رو شود.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۱ تا ۳ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های با پشتوانه طلا و درآمد ثابت احتمال بالایی خواهد داشت. صفوف خرید سهام اندکی افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال کاهش وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح بالای ۳۵ میلیون تومان قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۴ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افزایش تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمال شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن فرابورس کاهش یابد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn