تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1403 - 18:19
7 بازدید
کد خبر : 297833

قلعه‌نویی: در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند

قلعه‌نویی: در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند

به گزارش “ورزش‌سه”، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه اولین تمرین تیم در زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال مقابل خبرنگاران قرار گرفت که حضور قابل توجهی در تمرین داشتند و به سوالات مختلف آنها درباره آخرین شرایط تیم ملی پیش از مصاف برابر قرقیزستان و همینطور ابهامات درباره فهرست ۲۶

به گزارش “ورزش‌سه”، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه اولین تمرین تیم در زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال مقابل خبرنگاران قرار گرفت که حضور قابل توجهی در تمرین داشتند و به سوالات مختلف آنها درباره آخرین شرایط تیم ملی پیش از مصاف برابر قرقیزستان و همینطور ابهامات درباره فهرست ۲۶ نفره‌ای که برای دو بازی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی فراخوانده، پاسخ داد.

*بازیکنان و عملکردشان را کامل رصد کردیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اینطور حرف هایش را درباره دو بازی برابر قرقیزستان و امارات ضمن تسلیت ۲۸ صفر و وفات امام حسن مجتبی آغاز کرد:« به هر حال اولین هفته مرحله نهایی جام جهانی است. ما چه بازیکنان لیگ داخلی که ۱۶ نفر و همینطور بازیکنان لیگ خارجی را هر هفته بررسی کردیم. برای بازیکنان لیگ داخلی مربیان در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شدند و برای بازیکنان خارجی هم بعد از پایان بازی‌ها آدم مخصوص داشتیم که بازی‌ها را می‌دید و  گزارش کامل می‌داد.»

*سه شاخص برای دعوت از بازیکنان داشتیم 
او سپس درباره شاخص‌هایی که منجر به دعوت ۲۶ بازیکن فعلی تیم ملی شده اضافه کرد:«براساس آمادگی بازیکنان و سه شاخصی که داشتیم. سه شاخص اینگونه بودند؛ اول بازیکنانی را انتخاب کردیم که به افکار تاکتیکی ما بخورند؛ دوم اینکه طبیعتا مرحله نهایی خیلی خیلی مهم است و سوم هم در این لیست تغییرات را با توجه به شیب ملایمی که قول داده بودیم لحاظ کردیم. همچنین نوع تیم‌هایی که بازی داریم.»

*در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند
قلعه‌نویی سپس با کنایه به شرایط تیم ملی و نداشتن استادیوم حرف هایش را ادامه داد:« بازی با امارات بازی مهمی در این کشور است. امارات را می‌شناسید. در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند، در آنجا ولی همه کار می‌کنند تا نتیجه بگیرند؛ اقامت می‌دهند، پاسپورت می‌دهند؛ بازیکنان خارجی می‌آورند تا نتیجه بگیرند. ما الان علاوه بر تیم ملی دغدغه تیم‌های آسیایی ایران را هم داریم.»

*حیف است تیم‌های پر هوادار ما زمین ندارند
سرمربی تیم ملی ادامه داد:« به هر حال من از تمام مسئولان خواهش می‌کنم به تیم ملی و نمایندگان آسیایی در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان کمک کنند. نمایندگان آسیایی هم تیم ملی حساب می‌شوند. این حیف است که الان تیم‌های پرطرفدار ما زمین مناسب برای انجام بازی ندارند و به نوعی میهمان هستند. امیدوارم این مشکل حل شود.»

*سن برای ما یک عدد است، در به روی همه باز است
سرمربی تیم ملی سپس به موضوع اصلی درباره لیست ۲۶ نفره و چگونگی راهیابی بازیکنان به این لیست پرداخت و گفت:« به هر حال بازی همانطور که گفتم در بازی با امارات تغییراتی ایجاد کردیم. براساس افکاری که گفتم بازیکنان را انتخاب کردیم. در تیم ملی هم همیشه به روی همه بازیکنان باز است. سن برای ما یک عدد است. آمادگی و شاخص‌هایی که اعلام کردیم برای ما خیلی خیلی مهم است. خواهش می‌کنم همه کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد.»

-در ادامه مصاحبه خبرنگاران شروع به مطرح کردن سوالات خود درباره جزئیات فهرست و مسائل دیگر پرداختند.

*درباره لیست تیم ملی بیشتر صحبت کنید. انتقاداتی درباره عدم دعوت از سحرخیزان و محمدجواد حسین‌نژاد وجود دارد که احتمالا شنیده اید.
به هر حال هر لیستی انتقاد داشته و در گذشته هم همینطور بوده. لیست نمی تواند همه را راضی کند. یک سری علایق هست. یک سری هواداران هستند که یک سری از بازیکنان را دوست دارند و برهمین اساس انتظار و توقع هم دارند. من توضیح دادم که چطور بازیکنان را دعوت کردم. بازیکنان جوان را زمانی در مینی کمپ دعوت کردیم که اصلا کسی آنها را نمی‌شناخت.الان همان بازیکنان در فصل نقل و انتقالات تمام باشگاه‌های بزرگ دنبال‌شان بودند. من توضیح دادم ۴ شاخصه داشتیم که براساس آن شاخصه‌ها و نوع حریف بازیکنان را انتخاب کردیم. آقای سحرخیزان، آقای حسین نژاد و بقیه بازیکنان را هر هفته رصد کردیم و احتمال اینکه در اردوهای بعدی باشند هست. اما مهم تر از هر چیزی آن شاخصه‌هایی است که در نظر داریم و باید براساس آنها عمل کنیم.

ادامه دارد…

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn