تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1403 - 20:05
18 بازدید
کد خبر : 297936

الزام خودروسازان به ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت

الزام خودروسازان به ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت

به گزارش پدال نیوز؛ مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در اطلاعیه‌ای ثبت سفارش، تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت برای خودروسازان و قطعه‌سازان را مشروط اعلام کرد. مهرداد خسروی، مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغیه‌ای به مدیران شرکت‌های خودروساز اعلام کرد که ثبت سفارش

به گزارش پدال نیوز؛ مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در اطلاعیه‌ای ثبت سفارش، تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت برای خودروسازان و قطعه‌سازان را مشروط اعلام کرد. مهرداد خسروی، مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغیه‌ای به مدیران شرکت‌های خودروساز اعلام کرد که ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت است.

وی در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های خودروساز و انجمن‌های مربوط به واحدهای قطعه‌سازی اعلام کرده است که «به‌رغم پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های به‌عمل‌آمده تاکنون برخی از واحدهای تولیدی نسبت به ثبت آمار تولید و همچنین نهایی کردن برنامه تولید اقدام نکرده‌اند، از آنجا که هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید و همچنین برنامه تولید سامانه جامع تجارت است، متذکر می‌شود تمامی تبعات ناشی از عدم درج اطلاعات مربوطه بر عهده واحدهای تولیدی و متوجه آن اداره کل خواهد بود».

وزارت صمت در شرایطی به خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ کشور اعلام کرده برای ثبت سفارش خودرو، تخصیص ارز و همچنین سهمیه سوخت باید میزان تولید را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند که به گفته برخی از تولیدکنندگان خودرو و قطعه، این وزارتخانه برای تولید، سقف مشخصی تعیین کرده و اگر واحدهای مذکور بیش از سقف تولیدی مورد نظر خود، خواستار ارز یا دیگر موارد عنوان شده باشند، وزارت صمت در این زمینه ممانعت می‌کند.

با‌این‌حال واحدهای تولید خودرو و قطعه باید در سامانه توسعه تجارت میزان تولید خود را ثبت کنند و با اساس ثبت تولید، مجوز ثبت سفارش، تخصیص ارز، سهمیه مواد اولیه و سوخت دریافت خواهند کرد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn