تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1403 - 3:47
12 بازدید
کد خبر : 298307

برای جلوگیری از فرونشست زمین در کرمان برنامه سازگاری با کم آبی اجرا شود

برای جلوگیری از فرونشست زمین در کرمان برنامه سازگاری با کم آبی اجرا شود

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حمید علیدادی سلیمانی،در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که به ریاست استاندار تشکیل گردید، گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب سدهای استان ۲۶ درصد معادل ۱۴۸ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۲ درصد کاهش درصد حجم ذخیره سدهای استان را شاهد

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حمید علیدادی سلیمانی،در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که به ریاست استاندار تشکیل گردید، گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب سدهای استان ۲۶ درصد معادل ۱۴۸ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۲ درصد کاهش درصد حجم ذخیره سدهای استان را شاهد هستیم.

 

وی افزود: کسری مخزن استان کرمان در سال آبی گذشته ۷۸۵ میلیون مترمکعب بود که در صورت عدم اقدام برای کاهش برداشت می‌تواند در بلند مدت باعث فرونشست شود.

 

وی افزود: فرونشست از مخاطرات اولویت‌دار در برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح است که یکی از راهکارهای جلوگیری از وقوع این پدیده مدیریت بهینه منابع آب و کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی طبق برنامه مصوب سازگاری با کم آبی می‌باشد.

 

علیدادی سلیمانی اظهار داشت: بر اساس برنامه سازگاری با کم آبی مقرر گردیده است تا سال ۱۴۰۵ برداشت آب از منابع زیرزمینی ۱۰۲۹.۷ میلیون مترمکعب کاهش یابد که بر اساس اعلام دستگاه‌های وظیفه‌مند تاکنون ۶۸۰.۶۹ میلیون مترمکعب از این کاهش برداشت عملیاتی شده است.

 

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای کرمان پیشنهاد کرده است یک نهاد ناظر بی طرف مثل دانشگاه به عملکرد اعلام شده توسط دستگاه‌ها نظارت نماید و وظیفه راستی آزمایی را برعهده بگیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان همچنین با اشاره به لزوم استفاده صنایع از آب‌های نامتعارف تصریح کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه مصوب گردیده است که  آب مورد نیاز صنایع‌‌ آب‌بر بجز صنایع غذایی، بهداشتی و آشامیدنی از آب نامتعارف (از جمله پساب و آب دریا) تأمین شود. 

 

حمید علیدادی سلیمانی در پایان اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اهمیت فوق العاده‌ای دارد و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما برای آگاهی‌بخشی و جلب همکاری مردم برای اجرای برنامه سازگاری با کم آبی دنبال می‌شود

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn