تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1403 - 15:17
11 بازدید
کد خبر : 298809

گران ترین اشیای که در دنیا به فروش رفتند +عکس

گران ترین اشیای که در دنیا به فروش رفتند +عکس

به گزارش تیتر کوتاه؛ به نظر شما داشتن آن‌قدر پول چه حسی می تواند داشته باشد که بتوانید هر چیزی که می‌خواهید بخرید ؟ بدون اینکه نیاز باشد موجودی حساب بانکی‌تان را چک کنید؟ شاید بخواهید گران‌ترین چیز دنیا را بخرید. اما آن چه چیزی خواهد بود؟ گران‌ترین چیز در دنیا قایق تفریحی «هیستوری سوپریم»

به گزارش تیتر کوتاه؛ به نظر شما داشتن آن‌قدر پول چه حسی می تواند داشته باشد که بتوانید هر چیزی که می‌خواهید بخرید ؟ بدون اینکه نیاز باشد موجودی حساب بانکی‌تان را چک کنید؟ شاید بخواهید گران‌ترین چیز دنیا را بخرید. اما آن چه چیزی خواهد بود؟

گران‌ترین چیز در دنیا قایق تفریحی «هیستوری سوپریم» است که ارزش خیره‌کننده‌ای برابر با ۴.۶ میلیارد دلار دارد. به خواندن ادامه دهید تا با ۱۵ مورد از گران‌ترین چیزهای دنیا آشنا شوید.

کوسه مرده — ۸ میلیون دلار

در حالی که بسیاری از چیزهای گران‌قیمت کاربری مفید و درآمدزا دارند، برخی از گران‌ترین اشیای دنیا کمتر به نظر منطقی می‌رسند. هنرمند دیمین هرست در سال ۱۹۹۱ اثری به نام «غیرممکن بودن فیزیکی مرگ در ذهن فرد زنده، یا همان کوسه» خلق کرد.

این اثر شامل یک کوسه ببر است که در فرمالدهید نگهداری می‌شود و توسط چارلز ساچی سفارش داده شده بود. طبق گزارش‌های متعدد، این اثر به قیمت ۸ میلیون دلار به استیون کوهن، میلیاردر حوزه صندوق‌های پوششی، فروخته شد، اما کتاب «کوسه پر شده ۱۲ میلیون دلاری: اقتصاد عجیب هنر معاصر» نوشته دان تامپسون اشاره به عددی حتی بالاتر دارد.

کوسه-مرده

کوسه-مرده-2

انگشتر نامزدی ماریا کری — ۱۰ میلیون دلار

به عنوان یک خواننده برجسته پاپ با ثروتی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار، انگشتر نامزدی ماریا کری از نامزد سابقش جیمز پکر طبق گزارش‌های «برایدز» حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته است که بالاترین قیمت خرید ثبت‌شده برای یک حلقه نامزدی سلبریتی‌ها است. کری پس از پایان نامزدی، این حلقه را به مدت یک سال استفاده کرد و سپس آن را به قیمتی ناچیز معادل ۲.۱ میلیون دلار به یک جواهر فروش در لس‌آنجلس فروخت.

انگشتر-نامزدی-ماریا-کری

الماس صورتی کامل — ۲۳.۲ میلیون دلار

کریستیز هنگ کنگ یک الماس صورتی با وزن ۱۴.۲۳ قیراط و رنگ صورتی تند به یک خریدار ناشناس به قیمت کمی بیش از ۲۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ فروخت.

الماس-صورتی

ساعت گوهرنشان شوپارد با ۲۰۱ قیراط — ۲۵ میلیون دلار

این ساعت شامل ۸۷۴ جواهر مجزا است که از جمله آن‌ها سه الماس قلبی‌شکل با وزن بین ۱۱ تا ۱۵ قیراط هستند که همگی از شفافیت بی‌نقصی برخوردارند. این الماس‌ها الگویی را تشکیل می‌دهند و مانند گلبرگ‌های گل باز می‌شوند تا صفحه ساعت را نشان دهند.

ساعت-شوپارد

ساعت غول‌پیکر — ۴۲ میلیون دلار

یکی از خریدهای پرخرج جف بزوس، ساعت غول‌پیکری است که برای ۱۰,۰۰۰ سال کار می‌کند و به قیمت ۴۲ میلیون دلار طراحی شده است. شاید بتوان این خرید را به عنوان هزینه کسب‌وکار در نظر گرفت، اگر او از این ساعت برای اطمینان از تحویل به‌موقع خریدهای روز نخست استفاده کند.

ساعت-غول-پیکر

فراری GTO مدل ۱۹۶۲ — ۴۸.۴ میلیون دلار

تعجبی ندارد که چند خودروی گران‌قیمت در این فهرست از گران‌ترین چیزهای جهان وجود داشته باشند. در سال ۲۰۱۸، یک فراری GTO قرمز مدل ۱۹۶۲ به قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار به یک خریدار ناشناس در حراجی ساتبیز در مانتری فروخته شد.

فراری-GTO

فراری-GTO-2

دامنه CarInsurance.com — ۴۹.۷ میلیون دلار

بیمه خودرو یک تجارت بزرگ است و پیدا کردن نام دامنه مناسب می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. دامنه CarInsurance.com به گزارش‌ها ۴۹.۷ میلیون دلار هزینه داشته است که بالاترین قیمت اعلام‌شده برای یک نام دامنه است. این خرید در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت کوین‌استریت انجام شد.

دامنه‌های بعدی با قیمت‌های بالا شامل Insurance.com با ۳۵.۶ میلیون دلار و VacationRentals.com با ۳۵ میلیون دلار هستند.

بیمه-خودرو

ساعت گراف هالوسینیشن  — ۵۵  میلیون دلار

لورنس گراف، رئیس شرکت گراف دایموندز، در سال ۲۰۱۴ این شاهکار ساعت گوهرنشان را به جهان معرفی کرد. این ساعت بی‌نظیر شامل بیش از ۱۱۰ قیراط الماس با اشکال و رنگ‌های مختلف است.

ساعت-گراف

ساعت-گراف-2

نقاشی «پرتره آدل بلوخ باوئر اول» — ۱۳۵ میلیون دلار

اگر این نقاشی گران‌قیمت را در پرتفوی خود داشتید، وضعیت پرتفوی شما بسیار خوب به نظر می‌رسید. این نقاشی گوستاو کلیمت در سال ۲۰۰۶ به قیمت ۱۳۵ میلیون دلار توسط رونالد لادر، مجموعه‌دار آثار هنری، خریداری شد و در گالری نوی نیویورک به نمایش گذاشته شد.

نقاشی-پرتره-آدل-بلوخ-باوئر-اول

خانه جف بزوس در بورلی هیلز — ۱۷۵ میلیون دلار

بزوس املاک زیادی دارد، از جمله یک عمارت ۱۱۹ میلیون دلاری، یک آپارتمان ۲۳ میلیون دلاری در نیویورک و یک خانه ۲۳ میلیون دلاری در واشنگتن دی‌سی. اما به نظر می‌رسد گران‌ترین ملک او تا به حال، املاک ۱۷۵ میلیون دلاری‌اش در بورلی هیلز باشد که قبلاً متعلق به دیوید گفن، غول موسیقی، بوده است.

خانه-جف-بزوس

نقاشی «بازیکنان ورق» — ۲۵۰ میلیون دلار

با سقوط بازار سهام و سرمایه‌گذاری‌ها در یک بازار نزولی، نه تنها سرمایه‌گذاران فردی به سرمایه‌گذاری در هنر و اشیای ملموس روی می‌آورند. «بازی‌کنان ورق» نقاشی از پل سزان در دهه ۱۸۹۰ است. این نقاشی در سال ۲۰۱۱ توسط قطر خریداری شد.

نقاشی-بازیکنان-ورق

نقاشی «سالواتور موندی» — ۴۵۰.۳ میلیون دلار

حراجی کریستیز نقاشی «سالواتور موندی» اثر لئوناردو داوینچی را به قیمت ۴۵۰.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به حراج گذاشت. فروشنده، الیگارش روسی، دمیتری ریبولوفلیف بود که این اثر هنری را از ایو بوویه خریداری کرده بود. ریبولوفلیف بعداً بوویه را به کلاهبرداری متهم کرد و ادعا کرد که این دلال هنر سوئیسی او را برای تعدادی از آثار، از جمله «سالواتور موندی»، بیش از ۱ میلیارد دلار بیش‌پرداخت کرده است.

نقاشی-سالواتور-موندی

ویلا لیوپولدا — ۷۵۰ میلیون دلار

یک عمارت در ریویرا فرانسه به نام ویلا لیوپولدا عنوان دومین اقامتگاه خصوصی گران‌قیمت را دارد. این ساختمان در دوران جنگ جهانی دوم به عنوان بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت و از زمان ساخت آن در سال ۱۹۰۲ برای پادشاه بلژیک، لئوپولد دوم، چندین بار دست به دست شده است.

میخائیل پروخوروف، میلیاردر روسی، مالک فعلی این عمارت است که آن را در سال ۲۰۰۸ خریداری کرد.

ویلا لیوپولدا-4ویلا لیوپولدا-3

ویلا لیوپولدا-2

آنتیلیا — ۴.۶ میلیارد دلار

اگر تا به حال خواسته‌اید در گران‌ترین خانه جهان زندگی کنید، آن را در بمبئی هند خواهید یافت. این ساختمان ۲۷ طبقه در افق شهر برجسته است و شامل سه هلی‌پد، نه آسانسور، یک سالن سینما با ظرفیت ۵۰ نفر و سایر امکانات لوکس است. ساخت آن در سال ۲۰۱۰ با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد دلار به پایان رسید و اکنون به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این خانه متعلق به موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد هند است که طبق گزارش فوربز بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار دارایی دارد.

آنتیلیا

آنتیلیا-2

آنتیلیا-3

قایق تفریحی هیستوری سوپریم — ۴.۸ میلیارد دلار

قایق تفریحی هیستوری سوپریم بزرگ‌ترین قایق تفریحی جهان نیست. این عنوان به قایق تفریحی فوق‌العاده بزوس، «کورو»، با طول ۴۱۷ فوت تعلق دارد، اما کورو تنها ۵۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است. با این حال، قایق تفریحی هیستوری سوپریم که توسط استوارت هیوز طراحی شده، سه سال طول کشید و با استفاده از برخی از گران‌ترین مواد و امکانات جهان ساخته شد که در نهایت به ۱۰۰ فوت از ثروت خالص تبدیل شد. به گزارش آرکی‌تکتچرال دایجست، این قایق تفریحی در حال حاضر در دست رابرت کووک، ثروتمندترین مرد مالزی، است.

قایق-تفریحی-هیستوری-سوپریم





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn