تاریخ انتشار : جمعه 16 شهریور 1403 - 7:52
33 بازدید
کد خبر : 302869

درگذشت استاد پیشکسوت چاقوسازی راین

درگذشت استاد پیشکسوت چاقوسازی راین

جامعه ورزشی آفتاب نو: سیدوحید طاهری با اعلام این خبر به خبرگزاری برنا گفت: استاد ماشاءالله کامبخش از پیشکسوتان صنایع‌دستی و چاقوسازی راین در ۹۲ سالگی و با اینکه تا آخرین روز‌ها در کارگاه خود حضور می‌یافت، درگذشت.به گفته مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی راین، این استاد چاقوساز در ساخت صنایع‌دستی فلزی از جمله چاقو، قندچین، کارد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

سیدوحید طاهری با اعلام این خبر به خبرگزاری برنا گفت: استاد ماشاءالله کامبخش از پیشکسوتان صنایع‌دستی و چاقوسازی راین در ۹۲ سالگی و با اینکه تا آخرین روز‌ها در کارگاه خود حضور می‌یافت، درگذشت.
به گفته مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی راین، این استاد چاقوساز در ساخت صنایع‌دستی فلزی از جمله چاقو، قندچین، کارد و … سال‌ها عمر شریف خود را صرف کرده، فعالیت و کار موثر داشت.
او در ادامه بیان کرد: استاد ماشاءالله کامبخش بیش از هشت دهه در کار تولید صنایع‌دستی فلزی بود و شاگردان بسیاری در این حوزه تربیت کرده است.
طاهری درگذشت این استادکار، صنعتگر و هنرمند فقید را به خانواده ایشان و جامعه هنرمندان صنایع‌دستی تسلیت گفت.
به گزارش برنا؛ یکی از آثار هنری و دست‌سازه‌های بشری در کویر ایران هنر چاقوسازی و چلنگری (آهنگری) مردم راین است که قدمتی به بلندای ارگ تاریخی آن دارد.
مرکز اصلی چاقوسازی و چلنگری در استان کرمان شهر راین است. این شهر در گذشته محل ییلاق بسیاری از عشایر چادرنشین استان بوده و به همین دلیل، در تابستان کسب و کار رونق بیشتری داشته است.
انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn