تاریخ انتشار : جمعه 16 شهریور 1403 - 12:03
19 بازدید
کد خبر : 303063

تلگرام آماده ترک بازارهایی است که با اصول ما سازگار نیست، مثل روسیه و ایران

تلگرام آماده ترک بازارهایی است که با اصول ما سازگار نیست، مثل روسیه و ایران

پاول دوروف سکوت خود را شکست و در حساب شخصی خود در تلگرام بیانیه داد.  به گزارش جماران؛ متن بیانیه پاول دوروف که چند ساعت پیش منتشر کرد به شرح زیر است:  ماه گذشته پس از ورود به پاریس، به مدت ۴ روز توسط پلیس مورد بازجویی قرار گرفتم. به من گفته شد که ممکن

پاول دوروف سکوت خود را شکست و در حساب شخصی خود در تلگرام بیانیه داد.
 

به گزارش جماران؛ متن بیانیه پاول دوروف که چند ساعت پیش منتشر کرد به شرح زیر است:
 

ماه گذشته پس از ورود به پاریس، به مدت ۴ روز توسط پلیس مورد بازجویی قرار گرفتم. به من گفته شد که ممکن است به دلیل استفاده غیرقانونی دیگران از تلگرام، شخصاً مسئول شناخته شوم، چرا که مقامات فرانسوی پاسخی از تلگرام دریافت نکرده بودند.

 
این موضوع به چند دلیل تعجب‌برانگیز بود:
 
۱. تلگرام یک نماینده رسمی در اتحادیه اروپا دارد که درخواست‌های اتحادیه اروپا را دریافت و پاسخ می‌دهد. آدرس ایمیل آن به صورت عمومی برای هر کسی در اتحادیه اروپا که عبارت «آدرس اتحادیه اروپا برای مجریان قانون تلگرام» را گوگل کند، قابل دسترسی است.

 
۲. مقامات فرانسوی چندین راه برای رسیدن به من برای درخواست کمک داشتند. به عنوان یک شهروند فرانسوی، من به طور منظم مهمان کنسولگری فرانسه در دبی بودم. مدتی پیش، وقتی از من خواسته شد، شخصاً به آنها کمک کردم تا یک خط مستقیم با تلگرام برای مقابله با تهدید تروریسم در فرانسه ایجاد کنند.

 
۳. اگر یک کشور از یک سرویس اینترنتی ناراضی است، روش معمول این است که یک اقدام قانونی علیه خود سرویس آغاز کند. استفاده از قوانین مربوط به دوران قبل از گوشی‌های هوشمند برای متهم کردن مدیرعامل به جرایمی که توسط اشخاص ثالث در پلتفرمی که او مدیریت می‌کند، انجام شده، رویکرد نادرستی است. ساخت فناوری به تنهایی چالش‌برانگیز است. هیچ نوآوری حاضر به ساخت ابزارهای جدید نخواهد بود اگر بداند ممکن است به خاطر سوءاستفاده از آن ابزارها شخصاً پاسخگو شناخته شود.

 
ایجاد تعادل صحیح بین حریم خصوصی و امنیت آسان نیست. شما باید قوانین مربوط به حریم خصوصی را با نیازهای مجریان قانون آشتی دهید و قوانین محلی را با قوانین اتحادیه اروپا سازگار کنید. شما باید محدودیت‌های فنی را نیز در نظر بگیرید. به عنوان یک پلتفرم، شما می‌خواهید فرآیندهای خود را در سطح جهانی سازگار کنید و در عین حال مطمئن شوید که در کشورهایی با قوانین ضعیف مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

 
ما متعهد به تعامل با نهادهای نظارتی برای یافتن این تعادل صحیح بوده‌ایم. بله، ما بر اصول خود ایستادگی می‌کنیم: تجربه ما توسط مأموریت ما برای حفاظت از کاربران در رژیم‌های استبدادی شکل گرفته است. اما همیشه آماده گفتگو بوده‌ایم.

 
گاهی اوقات نمی‌توانیم با نهادهای نظارتی یک کشور درباره تعادل صحیح بین حریم خصوصی و امنیت به توافق برسیم. در این موارد، آماده ترک آن کشور هستیم. بارها این کار را کرده‌ایم. وقتی روسیه از ما خواست «کلیدهای رمزنگاری» را برای امکان نظارت تحویل دهیم، ما رد کردیم — و تلگرام در روسیه ممنوع شد. وقتی ایران از ما خواست کانال‌هایی را (…) مسدود کنیم، ما رد کردیم — و تلگرام در ایران ممنوع شد. ما آماده‌ایم تا بازارهایی که با اصول ما سازگار نیستند را ترک کنیم، زیرا این کار را برای پول انجام نمی‌دهیم. ما از قصد خود برای انجام کارهای خوب و دفاع از حقوق اساسی مردم، به ویژه در جایی که این حقوق نقض می‌شود، هدایت می‌شویم.

 
این بدان معنا نیست که تلگرام بی‌نقص است. حتی این واقعیت که مقامات ممکن است دچار سردرگمی در مورد محل ارسال درخواست‌ها شوند، چیزی است که باید بهبود یابد. اما ادعاهایی که در برخی رسانه‌ها وجود دارد و تلگرام را به عنوان یک بهشت بی‌قانونی نشان می‌دهد، کاملاً نادرست است. ما هر روز میلیون‌ها پست و کانال مخرب را حذف می‌کنیم. ما گزارش‌های شفافیت روزانه منتشر می‌کنیم. ما خطوط ارتباط مستقیم با سازمان‌های غیردولتی داریم تا درخواست‌های مهم نظارت را سریع‌تر پردازش کنیم.

 
با این حال، می‌شنویم که گفته می‌شود این کافی نیست. افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون نفر باعث شد که مجرمان به‌راحتی از پلتفرم ما سوءاستفاده کنند. به همین دلیل است که من هدف شخصی خود را بر این قرار داده‌ام که اطمینان حاصل کنیم در این زمینه به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کنیم. ما این فرآیند را در داخل آغاز کرده‌ایم و به زودی جزئیات بیشتری در مورد پیشرفت خود با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
 

امیدوارم رویدادهای آگوست منجر به بهبود تلگرام و صنعت شبکه‌های اجتماعی به طور کلی شود. از همه شما برای محبت و میم‌های فوق‌العاده‌تان سپاسگزارم.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn