تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1403 - 2:20
27 بازدید
کد خبر : 305082

بیوگرافی خداداد عزیزی همسر و فرزندان

بیوگرافی خداداد عزیزی همسر و فرزندان

خداداد عزیزی بازیکن سابق فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران است. او ۴۷ بازی ملی برای تیم ملی انجام داده و ۱۱ گل نیز به ثمر رسانده‌است. او در سال ۱۹۹۶ به عنوان بازیکن برتر کنفدراسیون فوتبال آسیا و در همان سال به عنوان ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا انتخاب شد و نقش مهمی در صعود

خداداد عزیزی بازیکن سابق فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران است. او ۴۷ بازی ملی برای تیم ملی انجام داده و ۱۱ گل نیز به ثمر رسانده‌است. او در سال ۱۹۹۶ به عنوان بازیکن برتر کنفدراسیون فوتبال آسیا و در همان سال به عنوان ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا انتخاب شد و نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ داشت.

بیوگرافی خداداد عزیزی

خداد عزیزی

خداداد عزیزی در تاریخ ۱ تیر ۱۳۵۰ در روستای چشمه یخی از توابع شهر فریمان در خراسان رضوی از پدری کشاورز و مادری خانه دار به دنیا آمد و شایعه افغانی بودن خداداد عزیزی کذب است.‌

عزیزی درباره مهاجرت از روستا به شهر به همراه خانواده‌اش توضیح داده: «سال ۱۳۵۵ پدرم که کشاورز دیمی بود، گوسفند و دام هایش را فروخت و دو خانه در جنوب شهر مشهد خرید و ما راهی شهر شدیم.»

او تا مقطع راهنمایی تحصیلات دارد و در سن ۱۶ سالگی فوتبال را در کنار کارگری آغاز کرد.

خداد عزیزی و برادرش در مراسم خاکسپاری پدرشان
خداداد عزیزی و پدرش
خداد عزیزی و برادرش در مراسم خاکسپاری پدرشان
خداد عزیزی و برادرش در مراسم خاکسپاری پدرشان

خداداد که از خانواده‌ای تهیدست بود، زمانی که ۱۹ سال داشت مادرش را به علت عدم توانایی مالی برای درمان سرطان در سال ۶۹ از دست داد. پدر خداداد عزیزی نیز چند روز پیش در ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این بازیکن پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود که «ما چهار برادر همراه یک خواهر هستیم که پس از فوت مادرم برای پدرم سال ۱۳۷۰ یک زن جدید گرفتیم که از همسر جدیدش هم سه پسر دارد.»

شروع فوتبال از ۱۶ سالگی

خداداد عزیزی با لباس تیم ملی برزیل

در سال ۱۳۶۶، وقتی خداداد عزیزی ۱۶ ساله بود، پس از دیده شدن بازی‌اش در یک تیم محلی، به تیم جوانان خراسان دعوت شد. پس از یک سال، در سن ۱۷ سالگی، به تیم ابومسلم پیوست.

خداداد عزیزی در ابومسلم خراسان

در مقطع دبیرستان، به دلیل توهین به دبیر ورزش از دبیرستان حاج تقی آقابزرگ اخراج شد. او در همین زمان، به عنوان بازیکن تیم ابومسلم فعالیت می‌کرد و تا سال ۱۳۷۱ در این تیم موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

خداداد عزیزی در تیم بهمن

در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳، عزیزی خدمت سربازی خود را در تیم فتح انجام داد. سپس، در سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۴ ساله بود، با قراردادی به ارزش ۳.۵ میلیون تومان، به تیم بهمن پیوست.

لژیونری

خداداد عزیزی در کلن آلمان

از سن ۲۱ سالگی به بعد، خداداد عزیزی به تیم ملی جوانان دعوت شد و در سال ۱۳۷۵ در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ به عنوان بهترین بازیکن سال توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد.

در سال ۱۳۷۶، خداداد عزیزی به تیم پرسپولیس پیوست و پس از ۴ بازی، به تیم کلن آلمان پیوست. در طول سه فصل حضور در این تیم، در ۵۰ بازی شرکت کرد و ۱۰ گل نیز به ثمر رساند.

خداداد عزیزی در کلن آلمان
خداداد عزیزی در کلن آلمان

او تا سال ۱۳۷۹ در تیم کلن آلمان بازی کرد. سپس، برای یک فصل به تیم سن خوزه ارث کوئیکز در لیگ ام‌ال‌اس فوتبال آمریکای شمالی پیوست.

غزال تیزپای آسیا

خداداد عزیزی پس از بازی مقابل استرالیا

در ساعت یک بعد از ظهر روز شنبه، ۸ آذر ۱۳۷۶، تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۹۸ در فرانسه، نیاز به مساوی با تیم قدرتمند استرالیا داشت. تا دقیقه ۷۰ بازی، ایران با دو گل عقب بود.

دقیقه ۷۱، با هجوم خداداد عزیزی و پاس گل او به کریم باقری، گل اول ایران به ثمر رسید. چهار دقیقه بعد، با پاس گل علی دایی، خودش در یک موقعیت تک به تک، گل دوم ایران را زد و بازی را مساوی کرد. در این لحظه، جواد خیابانی گزارشگر بازی، او را با لقب «غزال تیزپای آسیا» تحسین کرد.

خداحافظی از فوتبال حرفه‌ای

خداداد عزیزی در کلن آلمان

در سال ۱۳۸۰، خداداد عزیزی نیم فصلی را در تیم النصر عربستان بازی کرد، اما سپس به ایران بازگشت و به مدت ۴ سال در تیم پاس تهران حضور داشت. سپس برای یک فصل به تیم دسته اولی عقاب پیوست.

در نهایت، در سال ۱۳۸۵، عزیزی در سن ۳۵ سالگی بازنشسته شد و با پیراهن تیم راه‌آهن ایران، فوتبال را وداع گفت.

مربیگری

عزیزی پس از خداحافظی از فوتبال مربیگری را آغاز کرد

عزیزی پس از خداحافظی از فوتبال توسط تیم ابومسلم به عنوان رئیس سازمان فوتبال انتخاب شد و بعد به مربیگری و در نهایت سرمربیگری تیم رسید، اما اختلافات او با مدیران باشگاه، صراحت لهجه و نتایج ضعیف تیم موجب شد تا در ابتدای لیگ ۸۶ از سرمربیگری تیم اخراج شود. یکی از عجیب‌ترین اقدامات او در دوران هدایت ابومسلم بیرون آوردن یکی از بازیکنان از ترکیب و ده‌نفره کردن تیم بود.

مربیگری خداداد عزیزی

عزیزی در همان سال در اولین دوره المپیاد ایرانیان دوباره به زمین چمن بازگشت و به عنوان کاپیتان تیم استان خراسان رضوی برای این تیم به میدان رفت.

او پس از آن مدیر فنی تیم دسته اولی پیام مشهد شد و توانست این تیم را به لیگ برتر کشور بیاورد، او در هفته‌های آغازین فصل ۸۷–۸۸ مربیگری این تیم را برعهده داشت که به دلیل مشکلات مالی تیم از فعالیت خود کناره گرفت.

خداداد عزیزی در کنار علی کریمی و کریم باقری

تا سال ۱۳۹۷ خداداد در تیم‌های استقلال، شهرداری تبریز، سیاه جامگان و سپیدرود رشت سرمربیگری کرد.

ازدواج و همسر خداداد عزیزی

خداداد عزیزی در سال ۱۳۷۵، در سن ۲۰ سالگی، با همسرش ازدواج کرد. نام و تصویری از همسر خداداد عزیزی منتشر نشده اما این زوج دو دختر و یک پسر دارند. دختر بزرگ خداداد عزیزی، فاطمه، در سال ۱۳۷۶ به دنیا آمد.

خداداد عزیزی و دخترش
دختران خداداد عزیزی
خداداد عزیزی و دو فرزند کوچکترش

پسرش، امیرحسین، در سال ۱۳۸۴ و دختر کوچکترش در سال ۱۳۸۹ به دنیا آمدند.

اهدای توپ طلا به حرم امام رضا

سال ۱۳۷۵ بهترین بازیکن آسیا شد

سال ۱۳۷۵ وقتی بهترین بازیکن آسیا شد و توپ طلا گرفت، آن را به موزه حرم مطهر امام رضا اهدا کرد، چون به گفته خودش «جای آن توپ در موزه حرم بود، نه طاقچه خانه ما»!

شغل دوم خداداد عزیزی

خداداد عزیزی، علاوه بر فعالیت در زمینه فوتبال، در حوزه ساخت و ساز نیز فعالیت می‌کند

خداداد عزیزی، علاوه بر فعالیت در زمینه فوتبال، در حوزه ساخت و ساز نیز فعالیت می‌کند و به گفته بعضی از دوستان نزدیکش، در زمینه اقتصادی موفقیت‌های خوبی داشته است.

علاوه بر این، او یک گالری طلافروشی در خیابان کریمخان تهران دارد و در کشور امارات هم سرمایه‌گذاری‌های موفقی انجام داده است.

خداداد عزیزی

خداداد در ابتدای فعالیت اقتصادی خود، با سرمایه‌گذاری در حوزه پوشاک ورزشی آغاز کرده است و در حال حاضر صاحب یک برند معروف پوشاک ورزشی است.

حواشی خداداد عزیزی

حواشی خداداد عزیزی

حواشی این بازیکن سابق فوتبال به ویژه پس از بازنشستگی از فوتبال کم نبوده و این اواخر به اوج خود رسیده است. از صحبت‌های جنجالی خداداد عزیزی درباره کولبران و مهدی طارمی تا قهر و دعوای خداداد عزیزی با مجری برنامه یورو ۲۴  تا رفتار و ادبیات منشوری خداداد عزیزی در بحث با هاشم بیک‌زاده در «سرگیجه»



+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn