تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1403 - 9:38
324 بازدید
کد خبر : 305374

کره شمالی بانی اصلی تلاش روس ها برای خرید موشک های ایرانی!

کره شمالی بانی اصلی تلاش روس ها برای خرید موشک های ایرانی!

وال استریت ژورنال در تاریخ ۶ سپتامبر مدعی شد که ایران محموله ای موشک های بالستیک به روسیه تحویل داده است، اقدامی که ایالات متحده آن را تشدید خطرناک تنش در حمایت تهران از جنگ تمام عیار مسکو علیه اوکراین توصیف کرده است. نواندیش: وال استریت ژورنال در تاریخ ۶ سپتامبر مدعی شد که ایران

وال استریت ژورنال در تاریخ ۶ سپتامبر مدعی شد که ایران محموله ای موشک های بالستیک به روسیه تحویل داده است، اقدامی که ایالات متحده آن را تشدید خطرناک تنش در حمایت تهران از جنگ تمام عیار مسکو علیه اوکراین توصیف کرده است.

نواندیش: وال استریت ژورنال در تاریخ ۶ سپتامبر مدعی شد که ایران محموله ای موشک های بالستیک به روسیه تحویل داده است، اقدامی که ایالات متحده آن را تشدید خطرناک تنش در حمایت تهران از جنگ تمام عیار مسکو علیه اوکراین توصیف کرده است.

 

کره شمالی بانی اصلی تلاش روس ها برای خرید موشک های ایرانی!

 

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس ترجمه نواندیش، کیف ایندیپندنت در مورد احتمال استفاده از موشک های ایران در جنگ اوکراین نوشت: اگرچه ایران ادعای فوق را تکذیب کرد و رئیس سازمان سیا نیز صراحتا گفت که نمی تواند چنین ادعایی را تایید کند اما کاخ سفید گفت که از گزارش‌های مربوط به این انتقال تعجب کرده است، اما اینکه این خبر واقعاً چه معنایی دارد و پیامدهای آن برای اوکراین هنوز دقیقاً مشخص نیست.

 

مدتی است که گزارش‌هایی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه منتشر می‌شود و البته هرگز به طور قطع تایید نمی گردد.

 

در اکتبر ۲۰۲۲، واشنگتن پست (WP) گزارش داد که ایران در حال آماده سازی ارسال اولین محموله موشک های بالستیک کوتاه برد فاتح-۱۱۰ و ذوالفقار است.

 

روسیه در تلاش است تا تسلیحات مورد نیاز خودش را از متحدان بین‌المللی اش نظیر ایران و کره شمالی دریافت کند، مسکو بارها از موشک‌های بالستیک کره شمالی استفاده کرده است، اگرچه نتایج احتمالاً آن چیزی نبوده است که کرملین انتظار آن را داشت.

 

به همین خاطر هم روسیه به شدت به دنبال موشک های ایرانی است، در حال حاضر جنگ اوکراین می تواند محک جدی برای دقت برخی موشک های ایرانی باشد چرا که در مورد توانایی این موشک ها هنوز شک و تردید وجود دارد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn