تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1403 - 21:30
13 بازدید
کد خبر : 306110

ریزش بورس در سایه استعفای عشقی

ریزش بورس در سایه استعفای عشقی

به گزارش نبض بازار،بازار بورس تهران در روز گذشته با افت شاخص کل و خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل با کاهش ۰.۳۶ درصدی در آستانه از دست دادن کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت، در حالی که شاخص هم‌وزن رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کرد. در معاملات روز گذشته، حدود ۹۹

به گزارش نبض بازار،بازار بورس تهران در روز گذشته با افت شاخص کل و خروج پول حقیقی مواجه شد. شاخص کل با کاهش ۰.۳۶ درصدی در آستانه از دست دادن کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت، در حالی که شاخص هم‌وزن رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کرد.

در معاملات روز گذشته، حدود ۹۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد و ارزش معاملات خرد بازار به ۲ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان رسید.

استعفای مجید عشقی؛ پایان یک دوران پر از چالش

مجید عشقی که در مهر ۱۴۰۰ به ریاست سازمان بورس منصوب شد، پس از ۳۵ ماه از این سمت استعفا داد. دوران ریاست عشقی بر بازار سهام با فشارهای شدید و اعتراضات گسترده سهامداران همراه بود.

در دوران ریاست وی، شاخص کل از سطح ۱ میلیون و ۳۹۷ هزار واحد به ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار واحد رسید که رشد ۵۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال، مقایسه بازدهی بورس با دیگر بازارهای موازی نشان می‌دهد که بورس در این مدت از سایر بازارها عقب افتاده است.

بازارهای موازی؛ برندگان این دوره

در دوره ۳۵ ماهه ریاست مجید عشقی، دلار ۱۲۱ درصد، سکه امامی ۲۶۹ درصد و مسکن ۱۷۹.۷ درصد رشد داشته‌اند. در حالی که بورس تنها ۵۰.۴ درصد رشد کرده است، اعتراضات سهامداران نسبت به عملکرد بازار سهام طبیعی به نظر می‌رسد. با این شرایط، بازار سهام در این مدت بازنده اصلی بوده است.

ریسک‌های تحمیلی به بازار سهام

در دوران ریاست عشقی، بورس با ریسک‌های مختلفی مواجه شد که نارضایتی سهامداران را به همراه داشت. یکی از مهم‌ترین رویدادها مربوط به اردیبهشت سال گذشته بود که با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و ترور اسماعیل هنیه در تهران، بازار سهام با افت شدید مواجه شد.

این ریسک‌ها به همراه تصمیمات نادرست سازمان بورس، موجی از انتقادات را به سمت مدیریت بازار هدایت کرد.

در نهایت، استعفای مجید عشقی، نتیجه‌ای از نارضایتی‌های فزاینده و عدم توانایی در مدیریت صحیح این بحران‌ها بود. حال، آینده بازار سهام و بورس تهران در دستان رهبری جدید قرار دارد که با چالش‌های جدی روبرو خواهد بود.

نظر شما در مورد استعفای مجید عشقی و آینده بازار سهام چیست؟ تحلیل‌ها و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

منبع:دنیای اقتصاد

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn