تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1403 - 2:59
12 بازدید
کد خبر : 306390

آشنایی با تولید انواع مختلف لوله خرطومی برق ساختمان ها

آشنایی با تولید انواع مختلف لوله خرطومی برق ساختمان ها

  این لوله‌ها از گرانول پی وی سی به همراه ترکیبات دیگر ساخته می‌شوند. همان‌گونه که در ابتدای متن اشاره شد، تولید این لوله‌ها باید بر اساس استانداردهای معتبر انجام شود تا از بروز مشکلات برای مصرف‌کننده جلوگیری شود. با توجه به روش ساخت، کیفیت این لوله‌ها بسیار بالا است و نسبت به سایر انواع

 

این لوله‌ها از گرانول پی وی سی به همراه ترکیبات دیگر ساخته می‌شوند. همان‌گونه که در ابتدای متن اشاره شد، تولید این لوله‌ها باید بر اساس استانداردهای معتبر انجام شود تا از بروز مشکلات برای مصرف‌کننده جلوگیری شود. با توجه به روش ساخت، کیفیت این لوله‌ها بسیار بالا است و نسبت به سایر انواع لوله‌ها، ضریب اطمینان بیشتری دارند.

بسیاری از افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند یا پیمانکار پروژه‌های برق ساختمان هستند، تلاش می‌کنند از لوله‌های با کیفیت بالا در پروژه‌های خود بهره ببرند. دلیل این انتخاب، تأمین ایمنی لازم برای ساختمان و افزایش عمر مفید لوله‌ها می‌باشد.

کاربرد لوله های خرطومی برق

لوله برق خرطومی دارای کاربردهای متفاوتی هستند که در ادامه به اصلی ترین ان ها اشاره خواهیم کرد.

  • این لوله‌های برق قابلیت استفاده در پروژه‌های ساختمانی مختلفی همچون خانه‌های مسکونی، ادارات، مراکز تجاری، فضاهای تفریحی و کارخانه‌ها را دارند.

  • این لوله‌ها به منظور نصب و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایش و سرمایش و همچنین برای سیم‌کشی تابلوهای برق مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

  • می‌توان از این لوله‌ها جهت انتقال سیم‌های برق در آرک‌ها و سقف‌های کاذب بهره گرفت.

  • علاوه بر این، در تجهیزات نظیر هودها و مکنده‌ها نیز می‌توان از این لوله‌ها استفاده کرد.

  • این لوله‌های برق نه تنها در ساخت و سازهای مسکونی، بلکه در پروژه‌های صنعتی نیز کاربرد دارند

نحوه ساخت لوله خرطومی برق

آشنایی با انواع لوله خرطومی برق

یکی از ویژگی‌های برجسته لوله خرطومی برق این است که در انواع مختلف ساخته می‌شود و هر یک از آن‌ها می‌تواند در زمینه‌های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد. این لوله‌ها به عنوان لوله‌ فلکسیبل برق نیز شناخته می‌شوند.

این دسته از لوله‌ها فاقد انعطاف‌پذیری هستند و معمولاً برای سیم‌کشی روی دیوارهایی با سطوح صاف به کار می‌روند. شایان ذکر است که لوله‌های خرطومی از موادی به نام پلی آمید تولید شده‌اند و به همین دلیل در برابر حرارت و آتش هیچ گونه مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند و ممکن است دچار آسیب شوند.

این گروه از لوله‌ها به لحاظ ظاهری به لوله‌ خرطومی برق معمولی شباهت دارند، اما از انعطاف‌ پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند. این لوله‌ها از ماده PVC ساخته شده و به طور معمول در ساختارهای مختلف یک بنا به کار گرفته می‌شوند.

این لوله‌ها به دو روش تولید می‌شوند: ۱) با روکش  ۲) بدون روکش. نوع بدون روکش این لوله‌ها معمولاً در محیط‌های صنعتی کاربرد دارند و در صنایع ساختمانی یا سایر حوزه‌ها کاربردی نیستند.

این نوع لوله‌ها از مواد پی وی سی ساخته شده‌اند و به خوبی در برابر خوردگی‌های ناشی از محیط مقاوم هستند. این لوله‌ها تحت تأثیر جریان برق قرار نمی‌گیرند و دارای انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای هستند. همچنین، دوام آنها نسبت به دیگر انواع لوله‌ها بیشتر است.

این لوله خرطومی برق در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود و می‌تواند دماهایی از ۲۰- تا ۱۵۰+ درجه را تحمل کند. یکی از ویژگی‌های برجسته لوله خرطومی پلی اتیلن، قابلیت شکل ‌پذیری آن است؛ به طوری که پس از تغییر شکل، به همان وضعیت اولیه خود به طور دائمی باقی می‌ماند.

مهم ترین مزایای استفاده از لوله های برق خرطومی

مهم ترین مزایای استفاده از لوله های برق خرطومی

برق‌کشی یکی از مراحل حیاتی در ساخت و ساز به شمار می‌آید که نیازمند دقت و مهندسی مناسب است. استفاده از مواد باکیفیت در این فرآیند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا تأثیر مستقیمی بر ایمنی ساختمان دارد. در این راستا، لوله خرطومی برق به عنوان یک انتخاب مؤثر در ساختمان‌سازی معرفی می‌شود و دارای مزایای قابل توجهی است.

  1. این لوله‌ها از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند و به سادگی قادرند در زاویه‌ها و انحناهای مختلف ساختمان تغییر شکل دهند.

  2. به کارگیری این مواد بسیار آسان است و به دلیل وزن سبک آنها، می‌توانند به کاهش بار کلی ساختمان کمک کرده و در نهایت سرعت اجرای پروژه را افزایش دهند.

  3. هزینه‌های مربوط به لوله خرطومی برق و نصب آن نسبتاً کم بوده و می‌تواند تأثیر مثبتی بر کاهش هزینه‌های ساخت‌ وساز داشته باشد.

  4. با توجه به سطح صاف و نرم داخلی این لوله‌ها، هیچ آسیبی به سیم‌ها و کابل‌های برق وارد نخواهد شد.

  5. این لوله‌ها می‌توانند از سیم‌های برق در برابر فشار، ضربه، رطوبت، گرد و غبار، حشرات و … محافظت کنند.

  6. این لوله‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها و اندازه‌ها قابل دسترس هستند و مشتریان می‌توانند بر اساس نیاز خود از آنها استفاده کنند.

خرید عمده لوله خرطومی برق با بهترین کیفیت ساخت

برای تهیه این محصول مفید به صورت عمده و به کارگیری آن در پروژه‌های ساختمانی بزرگ، می‌توانید با استفاده از شماره‌های ارائه شده در این وب‌سایت با تیم تولیدی رفیع تماس گرفته و با مشاوران فروش ما گفتگو کنید. همچنین، می‌توانید از جدیدترین قیمت‌های لوله‌ خرطومی برق نسوز و معمولی نیز آگاه شوید.

سخن پایانی

لوله‌های خرطومی به طور رایج در سیستم‌های برق‌رسانی ساختمان‌های مختلف برای حفاظت ایمن از سیم‌های برق به کار می‌روند. این لوله‌ها همچنین در نصب و راه‌اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایش، و نیز در سیم‌کشی تابلوهای برق و انتقال سیم‌ها در سقف‌های کاذب کاربرد دارند. این محصول در تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌های مرتبط با تجهیزات الکتریکی موجود است و به دلیل کارایی بالایش، به وفور استفاده می‌شود. هیچ گونه محدودیتی در استفاده از لوله خرطومی برق وجود ندارد و می‌توان از مزایای آن در انواع ساختمان‌ها و سازه‌ها بهره‌مند شد.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn