تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهریور 1403 - 15:47
10 بازدید
کد خبر : 308260

اولین تریلیونر جهان چه کسی خواهد بود؟

اولین تریلیونر جهان چه کسی خواهد بود؟

ثروتمندترین افراد جهان زیر ذره بین تیتر کوتاه؛ کدخبر: ۱۲۱۹۲۶ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ۱۵:۰۸ اقتصاد در ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۶، روزنامه‌های سراسر کشور خبر بزرگی را گزارش کردند. شخصی نخستین میلیاردر جهان شده بود، چیزی که بسیاری از مردم فکر می‌کردند هرگز اتفاق نخواهد افتاد. تریلیونر شدن در جهان به معنای رسیدن به ثروتی فراتر از

ثروتمندترین افراد جهان زیر ذره بین تیتر کوتاه؛

در ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۶، روزنامه‌های سراسر کشور خبر بزرگی را گزارش کردند. شخصی نخستین میلیاردر جهان شده بود، چیزی که بسیاری از مردم فکر می‌کردند هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

اولین تریلیونر جهان چه کسی خواهد بود؟


تریلیونر شدن در جهان به معنای رسیدن به ثروتی فراتر از یک تریلیون دلار است که درحال‌حاضر تنها تعدادی از افراد به این مرحله نزدیک شده‌اند. این مقام معمولاً به دلیل موفقیت‌های بی‌نظیر در زمینه‌های فناوری، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی به‌دست می‌آید. حال سوال این است که چه کسی در آینده برای نخستین بار به این جایگاه دست پیدا می‌کند؟

در ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۶، روزنامه‌های سراسر آمریکا خبر بزرگی را گزارش کردند. شخصی نخستین میلیاردر جهان شده بود، چیزی که بسیاری از مردم فکر می‌کردند هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

تیتر روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌داد که جان دی راکفلر، موسس و بزرگترین سهامدار شرکت استاندارد اویل ( نخستین شرکت نفتی امریکایی) یک میلیاردر است.

راکفلر

حال پس از گذشت بیش از صد سال از انتخاب نخستین میلیاردر در ایالات متحده، مردم کنجکاو هستند که چه کسی نخستین تریلیونر خواهد شد. چندین شرکت درحال‌حاضر به ارزش تریلیون دلاری رسیده‌اند و Berkshire Hathaway ( هلدینگ امریکایی که در زمینه خدمات بیمه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت دارد) قبل از تولد ۹۴ سالگی وارن بافت (زئیس هیات مدیره این شرکت) به جایگاه تریلیونری دست یافته است. ارزش انویدیا (شرکت فناوری امریکایی) به تازگی پس از پیوستن به باشگاه تریلیون دلاری در سال گذشته به ۲.۶ تریلیون دلار رسیده است.

وارن-بافت

طبق یک گزارش جدید، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ممکن است نخستین فردی باشد که به دلیل رشد ثروتش در طول زمان، تریلیونر می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ، ماسک با ۲۵۱ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان است. کانکت آکادمی پیش‌بینی می‌کند که اگر هر سال ۱۱۰ درصد ثروتش افزایش یابد، می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ یک تریلیونر شود.

ایلان-ماسک

گوتام آدانی (کارآفرین) اهل هند که گروه آدانی را راه‌اندازی کرد، انتظار می‌رود دومین فردی باشد که به مقام تریلیونر می‌رسد. اگر او به رشد سالانه ۱۲۳ درصدی خود ادامه دهد، می‌تواند تا سال ۲۰۲۸ به این نقطه عطف برسد.

گوتام-آدانی

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، شاهد افزایش ثروت خود از ۳ میلیارد دلار به بیش از ۹۰ میلیارد دلار در تنها پنج سال بوده است. یک گزارش حاکی از آن است که اگر ثروت او هر سال به طور متوسط ​​۱۱۲ درصد افزایش یابد، می‌تواند تا سال ۲۰۲۸ یک تریلیونر شود. سهام انویدیا در امسال پس از بیش از سه برابر شدن در سال گذشته، حدود ۱۱۵ درصد افزایش یافته است.

جنسن-هوانگ

نفر چهارم این لیست پراجوگو پانگستو از اندونزی است. او یک شرکت بزرگ انرژی و معدن به نام باریتو پاسیفیک راه‌اندازی کرد. این گزارش نشان می‌دهد که او ممکن است تا سال ۲۰۲۸ یک تریلیونر شود. برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH، (شرکت کالای لوکس فرانسوی) که تقریباً ۲۰۰ میلیارد دلار دارد و درحال‌حاضر سومین فرد ثروتمند جهان است، در فهرست پنج ثروتمند برتر قرار دارد. یک گزارش می‌گوید که او ممکن است تا سال ۲۰۳۰ به همراه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، یک تریلیونر شود.

مارک-زاکربرگ

برخی از میلیاردرهای برتر که به نظر کاندیدای قوی برای رسیدن به جایگاه تریلیونرها هستند، در بین ۱۰ نفر برتر قرار نمی‌گیرند. طبق گزارش بلومبرگ، جف بزوس (بنیانگذار شرکت آمازون) دومین فرد ثروتمند جهان درحال‌حاضر، با ۲۰۰ میلیارد دلار، در رتبه ۱۲ قرار دارد و تا سال ۲۰۳۶ تریلیونر نخواهد شد. لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، نیز قرار است ۱۲ سال صبر کنند تا تریلیونر شوند، اگرچه هوش مصنوعی ممکن است رشد آنها را تسریع کند.

جف-بزوس

مدت هاست که مردم در مورد اینکه چه کسی نخستین تریلیونر خواهد بود صحبت می‌کنند. با این حال، ارزش سهام تسلا، انویدیا و LVMH ممکن است در پنج سال آینده به همان سرعتی که در پنج سال گذشته افزایش یافت، صعودی نباشد. به هر حال بیش از ۱۰۰ سال پس از معرفی نخستین میلیاردر، ممکن است در ده سال آینده شاهد ظهور نخستین تریلیونر باشیم.





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn