تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 3:43
7 بازدید
کد خبر : 308920

در اینجا هفت گیاه آپارتمانی را معرفی می کنیم که تکثیر آنها راحت تر است

در اینجا هفت گیاه آپارتمانی را معرفی می کنیم که تکثیر آنها راحت تر است

راهی بدون هزینه برای افزودن گیاهان بیشتر به فضای خود، بدون عرق کردن! گیاهان آپارتمانی راهی عالی برای آوردن زندگی به خانه شما هستند. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی عاشق گیاه خود می‌شوید و از همان گونه‌ها بیشتر می‌خواهید؟ یا یک گیاه آپارتمانی خاص در حال حاضر نیاز به رشد مجدد دارد. بسیاری از والدین

راهی بدون هزینه برای افزودن گیاهان بیشتر به فضای خود، بدون عرق کردن!

گیاه آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی راهی عالی برای آوردن زندگی به خانه شما هستند. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی عاشق گیاه خود می‌شوید و از همان گونه‌ها بیشتر می‌خواهید؟ یا یک گیاه آپارتمانی خاص در حال حاضر نیاز به رشد مجدد دارد. بسیاری از والدین گیاهان به جای خرید مداوم گیاهان جدید، شانس خود را با تکثیر گیاهان آپارتمانی خود امتحان می کنند. و قبل از اینکه متوجه شوند، در واقع از این روند لذت می برند و از دیدن نوزادان گیاهی جدید که به زندگی می آیند، لذت خواهند برد. برای تهیه این گل و گیاه‌های این مقاله میتوانید به سایت فروش عمده گل مراجعه کنید.

تکثیر گیاهان آپارتمانی روشی مقرون به صرفه و رضایت بخش برای تکثیر و رشد مجموعه است. از تقسیم ریشه Sansevierias گرفته تا قلمه های ساقه Pothos، گزینه های آسان برای تکثیر بسیار زیاد است. قلمه زدن، تقسیم ریشه و توله ها سه راه اصلی برای افزایش تعداد گیاهان آپارتمانی بدون خرید آنها هستند. بنابراین، بررسی این فرآیندها و ساده ترین گیاهان برای تکثیر ایده آل است.

تکثیر گیاهان آپارتمانی خودتان

تکثیر گیاهان آپارتمانی به تنهایی کار سختی نیست. بدون توجه به روشی که انتخاب می کنید، استفاده از ابزار تمیز و تیز برای موفقیت بسیار مهم است. زمان بندی نیز ضروری است، زیرا بهار بهترین فصل برای اکثر گیاهان به دلیل افزایش گرما و رطوبت است که به رشد آنها کمک می کند.

گیاهان آپارتمانی که می توانید به راحتی تکثیر کنید

گیاهان آپارتمانی را می توان به روش های مختلفی تکثیر کرد. در حالی که برخی از این تکنیک‌های تکثیر نیاز به مقدار مشخصی تجربه و دانش دارند، برخی دیگر حتی برای مبتدیان و شست‌های مشکی نیز یک تکه کیک هستند. اگر آماده هستید که پرورش گیاه خود را به سطح بعدی ببرید، لذت ساختن نوزادان گیاهی شما را به آنجا خواهد برد. بیایید به هفت گیاه آپارتمانی برتر برای تکثیر و رشد – یا نمرده – در فضای شما شیرجه بزنیم.

۱. پوتوس Epipremnum Aureum (Pothos)

پوتوس Epipremnum Aureum (Pothos)

از آنجایی که گیاهان پوتوس گیاهان بسیار مقاومی هستند، هنگام تکثیر این دوست پربرگ قوی، کار زیادی نمی توانید با آن انجام دهید. ریشه پوتوس در آب بسیار خوب است. بنابراین تنها کاری که برای ایجاد چند گیاه بچه باید انجام دهید این است که درخت انگور را درست در نقطه‌ای زیر که برگ جدیدی از انگور بیرون می‌آید، ببرید. سپس مراقب گره های برش جدید خود باشید.

گره ها اساساً جایی هستند که برگ به درخت انگور چسبیده است. اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دو طرف گره را برش دهید. به سادگی این قلمه ها را در آب قرار دهید و سپس صبر کنید. پس از حدود ۲ تا ۴ هفته باید ریشه های جدید ایجاد شود. هنگامی که ریشه ها حدود ۵ سانتی متر طول دارند، می توانید قلمه ها را با مخلوط خاک تازه در یک گلدان جدید قرار دهید.

۲. زاموفیلیا Zamioculcas Zamiifolia (گیاه ZZ)

زاموفیلیا Zamioculcas Zamiifolia (گیاه ZZ)

یکی دیگر از گیاهان سخت کشتنی که تکثیر آن نیز بسیار آسان است، گیاه ZZ است. یکی از راه های تکثیر گیاه ZZ از طریق قلمه های ساقه است. می توانید قلمه های ساقه گیاه ZZ را در آب قرار دهید و در نهایت ریشه ایجاد می کنند. با این حال، این مطمئنا بهترین راه برای تکثیر گیاه ZZ نیست، زیرا این کار زمان زیادی می برد.

گیاهان ZZ غده های بزرگی دارند و تنها کاری که برای تکثیر آنها باید انجام دهید این است که گیاه آپارتمانی را به دو نیم تقسیم کرده و سپس آن را دوباره بکارید. اگر در حال حاضر یک گیاه بزرگ دارید، بدیهی است که می توانید گیاه را به بیش از دو قسمت تقسیم کنید تا گیاهچه های متعدد بیشتری پیدا کنید.

۳. سروپژیا Ceropegia Woodii (رشته قلب ها)

این یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که به راحتی تکثیر می شود. تقریباً خیلی آسان است، زیرا این گیاه در واقع “خود تکثیر” است. یک رشته گیاه قلب را می توان با آب تکثیر کرد یا مستقیماً در خاک تکثیر کرد. هر دوی این روش‌های تکثیر نتایج عالی می‌دهند، اما تکثیر گیاه آپارتمانی در آب به طور کلی کمی آسان‌تر است.

اما، در اینجا یک هک جدید جالب برای انتشار رشته قلب – یا رشته مروارید شما وجود دارد. واقعاً به همین راحتی است. فرض کنید رشته قلب خود را در یک سبد آویزان کاشته اید، سپس تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که یک گلدان جدید را با خاک گلدان مورد علاقه خود پر کنید و آن خاک را زیر رشته مروارید خود قرار دهید و گیاه آپارتمانی را در بالای آن قرار دهید. خاک باور کنید یا نه، ریشه های جدیدی رشد خواهند کرد!

۴. رادیکان های سنسیوس (رشته موز)

این گیاه که به راحتی رشد می‌کند می‌تواند به زیبایی روی یک قفسه کتاب آبشاری کند یا از یک سبد آویزان آویزان شود. علاوه بر این، تکثیر آن ساده است، و آن را راهی عالی برای پر کردن فضای سبز خانه شما می کند. برای تکثیر رشته موز خود، ابتدا یک قلمه به اندازه یک اینچ (۲.۵ سانتی متر) با چند برگ روی آن بردارید. می توانید این قلمه را در آب قرار دهید یا پس از خشک شدن آن را در خاکی با زهکشی مناسب بکارید.

برای دومی، از یک چاقوی تیز یا مقداری قیچی استفاده کنید تا یک رشته از گیاه اصلی را جدا کنید و قلمه را روی چند دستمال کاغذی بگذارید تا خشک شود. سپس قلمه را در گلدانی با سوراخ های زهکشی قرار دهید و آن را با مخلوط کاکتوس یا خاک ساکولنت و پرلیت پر کنید. قلمه را در جای خود محکم کنید، اطمینان حاصل کنید که نور خورشید روشن و غیرمستقیم زیادی دارد و در چند روز اول آن را با آب غلیظ کنید.

به یاد داشته باشید، هر چه خاک خشک تر باشد، بهتر است، بنابراین از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. پس از چند هفته، قلمه ها ریشه خواهند داشت و می توانید آن را به طور معمول آبیاری کنید. یک روش جایگزین این است که قلمه را در یک ظرف آب شفاف قرار دهید تا مطمئن شوید که فقط نوک پایین آن زیر آب است. سپس با بررسی منظم ظرف، پیشرفت ریشه ها را زیر نظر بگیرید. پس از تشکیل چندین ریشه جدید، قلمه را به مقداری خاک منتقل کنید و دستورالعمل‌های مراقبتی که قبلا ذکر شد را دنبال کنید.

۵. گیاه پول چینی Pilea Peperiomioides

از تکثیر Pilea peperiomoides که گیاه پول چینی نیز نامیده می شود آسان تر نیست، زیرا این گیاه عالی در واقع کار را برای شما انجام می دهد و به سادگی خودش را تکثیر می کند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبر کنید تا گیاه به خودی خود بچه ها را بیرون بیاورد.

هنگامی که آن نوزادان حدود دو تا سه اینچ قد دارند، به سادگی آنها را بردارید و در یک گلدان جدید با خاک جدید بکارید. همچنین، مطمئن شوید که این نوزادان دارای سیستم ریشه کافی برای حمایت از آنها هستند. و با آن، به زودی دیگر گیاهان پول چینی جدید در خانه خود خواهید داشت.

۶. گیاه مار Sansevieria Trifasciata

همه انواع “گیاهان مار” را می توان از طریق تقسیم تکثیر کرد. برای تکثیر از طریق تقسیم، گیاه را با دقت با استفاده از قیچی تقسیم کنید. تکثیر این گیاه آپارتمانی Sansevieria از طریق تقسیم احتمالاً ساده ترین و سریع ترین راه است، اما مطمئناً تنها راه نیست.

همچنین می توانید سانسویریا خود را از طریق قلمه های برگ تکثیر کنید. و این نیز آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک برگ سانسویریا را بردارید، آن را در آب قرار دهید و سپس صبر کنید. واقعاً به همین سادگی است. هنگامی که برگ ریشه کرد، می توانید آن را به گلدان جدید منتقل کنید.

۷. گیاه عنکبوت کلروفیتوم کوموسوم

در اغلب موارد، گیاهانی که کم نگهداری در نظر گرفته می شوند، مانند گیاه عنکبوت ، نیز بسیار آسان برای تکثیر هستند. این قطعا حقیقت را در مورد گیاه عنکبوت حفظ می کند. سه راه برای تکثیر گیاه عنکبوتی وجود دارد: از طریق تقسیم ریشه، از طریق بذر، یا با ریشه زدن ساده نوزادان گیاه.

همه این سه روش تکثیر نتایج خوبی با گیاه عنکبوت به همراه دارد. با این حال، ساده ترین و سریع ترین راه، ریشه زایی نوزادان گیاهی است. با در نظر گرفتن این هفت گیاه آپارتمانی – در میان چندین گیاه دیگر -، شرایط مناسب در محل، و همچنین پیروی از رژیم های مناسب تکثیر و مراقبت از گیاهان، می توانید ذخیره بی پایانی از گیاهان آپارتمانی مورد علاقه خود را در خانه خود داشته باشید.

منبع

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn