تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 14:18
6 بازدید
کد خبر : 309401

آگهی/ سالم‌ترین و موثرترین مکمل بدنسازی ۱۴۰۳

آگهی/ سالم‌ترین و موثرترین مکمل بدنسازی ۱۴۰۳

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۶۸۶۸۴ تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۰:۴۴ هنگامی که تصمیم به افزایش قدرت بدنی، تناسب اندام و عضله‌سازی گرفته می‌شود، برنامه غذایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخص برای شروع است. البته که در این خصوص یک پارامتر بسیار مهم وجود دارد. مکمل بدنسازی از جمله اصلی‌ترین مواردی است

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۶۸۶۸۴

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۰:۴۴

هنگامی که تصمیم به افزایش قدرت بدنی، تناسب اندام و عضله‌سازی گرفته می‌شود، برنامه غذایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخص برای شروع است. البته که در این خصوص یک پارامتر بسیار مهم وجود دارد. مکمل بدنسازی از جمله اصلی‌ترین مواردی است که برای بهبود شرایط بدنی، افزایش تاثیرگذاری تمرینات و به طور کلی بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر ورزشکار از سالم‌ترین و موثرترین مکمل‌ها استفاده کند، به خوبی می‌تواند عضلات خود را پرورش داده و دوره ورزشی خود را با موفقیت ادامه دهد.

خرید مکمل های بدنسازی اصل

مکمل‌های بدنسازی نقش مهمی را تقویت و ساخت عضله دارند.

در این خصوص تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی بهترین مکمل بدنسازی بپردازیم و مفیدترین آن‌ها را بیان کنیم. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این خصوص هستید یا تصمیم دارید به صورت اصولی و مناسب بدنسازی را پیگیری نمایید اما از بهترین مکمل‌های موجود اطلاعاتی ندارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به این موارد، دست پیدا کنید.

بررسی سالم‌ترین و موثرترین مکمل بدنسازی

۱- پروتئین وی (Protein Whey)

پروتئین از اصلی‌ترین اجزای ساختاری موجود در سلول‌ها و بدن انسان‌هاست که باعث ترمیم آن‌ها شده و به عنوان یک عنصر ضروری برای رشد ماهیچه‌ها وجود دارد. به صورت طبیعی و با خوردن غذاهای مختلف (بهترین آن‌ها عبارتند از تخم‌مرغ، گوشت و لوبیا)، این پروتئین دریافت می‌شود. با استفاده از مکمل بدنسازی، افراد می‌توانند سطح انرژی دریافتی حاصل این پروتئین‌ها را افزایش داده و به رشد عضلات کمک زیادی کنند.

۲- کراتین (Creatine)

دیگر مکمل بدنسازی مناسب که مصرف آن باعث ایجاد عضلاتی قدرتمند می‌شود، کراتین است. این ماده نوعی اسید آمینه طبیعی بوده که در بدن وجود دارد و در ماهیچه‌ها ذخیره می‌شود. این ذخایر بعد از مدتی و در هنگام نیاز به انرژی تبدیل می‌شوند. به طور کلی مصرف روزانه ۵ گرم کراتین باعث می‌شود بدن ورزشکار بدون چربی و دارای انرژی زیاد شود. مربیان توصیه می‌کنند مکمل کراتین را به همراه آبمیوه ترکیب کرده و آن را بنوشید تا اثربخشی آن دوچندان شود.

۳- بتا آلانین (Beta Alanine)

بتا آلانین، نوعی دیگر از مکمل بدنسازی بوده که دارای ماهیت اسید آمینه است و در کبد تولید می‌شود. این ماده در غذاهایی مانند مرغ و گوش به وفور یافت شده و با مصرف این مواد غذایی، می‌توان این ماده مفید را وارد بدن کرد. بتا آلانین باعث کاهش PH شده و این موضوع سبب می‌شود احساس ناخوشایند و سوزشی به شخص دست دهد. این موارد منتهی به این می‌شوند که ماهیچه‌ها زمان بیشتری را برای انجام فعالیت دریافت کنند. استفاده از این مکمل در دزهای ۴ تا ۶ گرم در روز بی‌خطر و مناسب است.

مکمل بدنسازی پیشنهادی برای ورزش کدام است؟

علاوه بر موارد معرفی‌شده در ابتدای مقاله، تصمیم داریم در ادامه نیز برخی از مهم‌ترین مکمل بدنسازی موجود را معرفی کنیم تا مخاطبین بتوانند با اطلاعات مناسب و ارزشمند، این مکمل‌ها را استفاده کرده و نتیجه‌ی آن را مشاهده کنند.

بهترین مکمل بدنسازی

مکمل‌های مختلفی از برندهای گوناگون برای بدنسازی وجود دارد.

۴- کازئین (Casein)

کازئین، نوعی مکمل بدنسازی با کیفیت بوده که بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند. پودر پروتئین کازئین که از شیر مشتق میشود و به عنوان یک پروتئین برای ریکاوری پس از ورزش و تقویت عضلات استفاده می‌شود.

۵- گینر (Gainer)

یکی از مکمل‌هایی که دارای کالری زیاده بوده و به عضله‌سازی و افزایش وزن کمک می‌کند، گینر است. استفاده از این مکمل باعث کاهش دوران ریکاوری و کاهش آسیب‌دیدگی ناشی از تمرینات می‌شود. توصیه می‌شود پس از بیدار شدن، پیش از تمرین و پس از تمرین از گینر استفاده شود تا حداکثر بازدهی را داشته باشد. همچنین میتوان حدود ۲۰۰ گرم از آن را روزانه مصرف نمود.

۶- آمینو اسید شاخه‌دار

لوسین، ایزولوسین و والین از جمله ۳ آمینو اسید شاخه‌دار بوده که به رشد ماهیچه‌ها بسیار کمک می‌کنند. این منابع مقوی در غذاهایی مانند لبنیات، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و … وجود دارد. تاثیرات آمینو اسید شاخه‌دار قبل از جلسه تمرین زیاد بوده و باعث می‌شود عضلات خستگی کمتری را تجربه کنند. توصیه می‌شود حتما مقادیر مناسب برای استفاده این مکمل با هماهنگی مربی استفاده شود تا عوارضی ورزشکار را تهدید نکند.

بهترین مکمل بدنسازی برای چربی‌سوزی

مکمل بدنسازی در دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. برخی از آن‌ها چربی‌سوز بوده و باعث کاهش و از بین رفتن چربی در هنگام استفاده می‌شوند. این دسته از مکمل‌ها بسیار پرطرفدار بوده و با افزایش متابولیسم بدن، تحریک هورمون‌ها و کاهش اشتها، باعث کاهش مصرف انرژی و کالری در بدن می‌شوند. یکی از این مکمل‌ها، کافئین است. کافئین باعث ایجاد انرژی و کاهش وزن شده و متابولیسم و ساخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. نکته‌ی مهمی که در این خصوص باید بدانید، این است که اثر کافئین بر روی بدن موقتی بوده و پس از مدتی بدن شما از این حالت مقاومتی، خارج می‌شود.

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

استفاده از مکمل‌های اصل، باعث بهبود و تقویت عضلات می‌شود.

دیگر مکمل بدنسازی مناسب برای چربی‌سوزی، ال کارنتین (L-Carnitine) است. این مکمل که نوعی اسید آمینه طبیعی بوده، در دسته مکمل‌های چربی‌سوز قرار گرفته و باعث کاهش وزن می‌شود. هنگامی که این عنصر در بدن قرار می‌گیرد، اسیدهای چرب را به داخل میتوکندری هدایت کرده و به عنوان یک کوفاکتور برای اکسیداسیون اسید‌های چرب موجود در بدن عمل می‌کند و این موضوع باعث کاهش وزن، افزایش سوخت و ساز و کاهش اشتها می‌شود.

از کجا مکمل اصل بخرم؟

مکمل اصل را باید از فروشگاه های معتبر و با قدمت خرید نمایید. پیشنهاد ما این است که محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبری همچون جیمارکت ( (gymarket.ir، پگاه پروتو (pegahproto.ir) و رکسانافیت (roxanafit.ir) تهیه نمایید.

جمع‌بندی نهایی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی مکمل بدنسازی پرداختیم و مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کردیم. نکته‌ی مهمی که در این زمینه وجود دارد، مکمل‌های تقلبی و فاقد استاندارد است. خرید مکمل های بدنسازی اصل باعث می‌شود بدن در شرایط مناسبی قرار گرفته و پروتئین‌های لازم را دریافت کند. از این رو توصیه می‌کنیم حتما در هنگام خرید، به اصل بودن آن توجه داشته باشید. معمولا قیمت مکمل بدنسازی اصل گران‌تر بوده و البته دارای برچسب اصل و هولوگرام است.

علاوه بر این، استفاده از این مکمل‌ها در دزهای استاندارد و در هنگام مناسب، به افزایش اثربخشی‌ آن‌ها کمک فراوانی می‌کند. در این خصوص حتما از یک مربی کاربلد و باتجربه کمک بگیرید تا بتوانید به خوبی این پروتئین‌ها و مکمل‌های ارزشمند را مصرف کنید. در پایان این مقاله امیدواریم از مطالعه‌ی آن لذت برده باشید و اطلاعات ارزشمند و مفیدی را از آن دریافت کرده باشید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn