تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 19:11
5 بازدید
کد خبر : 309702

نگاهی به رشد جمعیت در قاره آمریکا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۳ + نقشه

نگاهی به رشد جمعیت در قاره آمریکا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۳ + نقشه

در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در قاره آمریکا زندگی می‌کنند، منطقه‌ای با ۳۵ کشور و مناطقی که تحت حاکمیت یک کشور مستقل هستند، اما خارج از مرزهای اصلی آن کشور قرار دارند. نقشه رنگی زیر، تغییرات جمعیتی را به تفکیک کشور در قاره آمریکا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. داده‌ها

در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در قاره آمریکا زندگی می‌کنند، منطقه‌ای با ۳۵ کشور و مناطقی که تحت حاکمیت یک کشور مستقل هستند، اما خارج از مرزهای اصلی آن کشور قرار دارند. نقشه رنگی زیر، تغییرات جمعیتی را به تفکیک کشور در قاره آمریکا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. داده‌ها از چشم‌انداز جمعیت جهان ۲۰۲۴ سازمان ملل متحد استخراج شده‌اند. نکته مهم این است که این نمودار تنها شامل کشورهای مستقل است. علاوه بر این، نام برخی از کشورها برای خوانایی بهتر حذف شده‌اند. داده‌های کامل، از جمله ارقام کامل جمعیت، در جدول بخش بعدی قابل مشاهده است.

سه دهه رشد انفجاری جمعیت در قاره آمریکا

۱۴ کشور اول در قاره آمریکا از نظر اندازه جمعیت، همگی تقریباً ۴۰٪ رشد جمعیت را بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۳ تجربه کرده‌اند.

در میان سه کشور اول از نظر اندازه، ایالات متحده ۹۰ میلیون ساکن جدید به دست آورد. در همین حال به برزیل و مکزیک به ترتیب ۶۲ میلیون و ۴۲ میلیون نفر اضافه شد.

گواتمالا که از نظر جمعیت در رتبه دهم قرار دارد. تعداد ساکنانش از ۹ میلیون در سال ۱۹۹۰ به ۱۸ میلیون در سال ۲۰۲۳، یعنی بیش از دو برابر رسید. با این حال، عنوان بزرگترین رشد درصدی متعلق به بلیز با ۱۲۵٪ رشد است.

در واقع، تنها سه کشور در قاره آمریکا افزایش درصدی تک رقمی را ثبت کردند: کوبا، اروگوئه و باربادوس.

جمعیت کدام کشورهای قاره آمریکا از سال ۱۹۹۰ کاهش یافته است؟

از فهرست کشورهای مستقل، تنها دو کشور دومینیکا و سنت وینسنت و گرنادین‌ها به ترتیب با ۴% و ۱۰%، شاهد کاهش جمعیت بودند.

با این حال، برخی از مناطقی که تحت حاکمیت یک کشور مستقل اما خارج از مرزهای اصلی آن کشور هستند و در این نقشه نیامده اند نیز، کاهش جمعیت را تجربه کردند.

در واقع، هر قلمرو ایالات متحده، از جمله پورتوریکو، جزایر ویرجین آمریکا و گوام، از سال ۲۰۱۰ با کاهش جمعیت روبرو بوده اند، که تغییری سریع نسبت به قرن بیستم است که در آن جمعیت‌ها در حال گسترش بودند. تحلیلی از واشنگتن پست نشان داد که بسیاری از مشکلات مشابه، مانند کاهش تولید، کاهش نرخ زاد و ولد و فرار مغزها، گریبانگیر قلمروهای ایالات متحده شده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn