تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1403 - 7:56
25 بازدید
کد خبر : 310248

آمار فوق‌العاده سرمربیان استقلالی در هفته اول لیگ یک

آمار فوق‌العاده سرمربیان استقلالی در هفته اول لیگ یک

جامعه ورزشی آفتاب نو: هفته نخست رقابت‌های لیگ یک فوتبال انجام شد که شاهد اعتراضات زیاد به داوری و انتقاد تیم‌ها به وضعیت بد چمن‌ها بودیم. به گزارش آفتاب نو،هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته یک شب گذشته به پایان رسید که همراه با حواشی زیادی بود. روز دوشنبه ۷ بازی برگزار شد و مس شهر

جامعه ورزشی آفتاب نو:

هفته نخست رقابت‌های لیگ یک فوتبال انجام شد که شاهد اعتراضات زیاد به داوری و انتقاد تیم‌ها به وضعیت بد چمن‌ها بودیم.

به گزارش آفتاب نو،هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته یک شب گذشته به پایان رسید که همراه با حواشی زیادی بود. روز دوشنبه ۷ بازی برگزار شد و مس شهر بابک، فجر سپاسی، آریو اسلامشهر، شهرراز، مس کرمان در روز اول مقابل حریفان خود پیروز شدند و سایپا با صنعت نفت آبادان و داماش گیلان و نیرو زمینی بازی‌شان صفر بر صفر به پایان رسید. نفت و گاز گچساران امشب مقابل شهرداری نوشهر قرار گرفت که به برتری یک بر صفر رسید و در ادامه آخرین بازی پیکان می‌بایست برابر شهرداری آستارا قرار می‌گرفت که آن بازی لغو شد.  پس از پایان هفته اول تیم‌های  آریو اسلامشهر، مس کرمان و شهرراز شیراز در جایگاه اول تا سوم هستند و دو تیم پالایش نفت بندرعباس و مس سونگون قعرنشین جدول شدند. 

در هفته نخست آریو اسلامشهر میزبان پالایش نفت بود که این بازی در اواسط نیمه دوم به دلیل قطعی برق پس از توقف ۲۰ دقیقه‌ای ادامه پیدا کرد و با برتری آریو پایان یافت. حواشی دیگری نیز رخ داد که آن را بررسی خواهیم کرد:

وضعیت دشوار داوران در دسته یک/ اعتراضات به داوری از ابتدای لیگ آزادگان آغاز شد

کادرفنی نیرو زمینی کسانی بودند که استارت اعتراضات را زدند. آن‌ها در ابتدای بازی روی نیمکت به داوران معترض بودند که این موضوع ادامه‌دار بود و به گونه‌ای پیش رفت که داماشی‌ها هم بعد از پایان نیمه اول از داور برقراری عدالت را خواستند. در بازی مس شهر بابک با نفت مسجد سلیمان هم همین روند ادامه داشت و اعضای تیم مس در حالی که پیروز شدند بر سر یک صحنه مشکوک پنالتی به سمت داوران هجوم آوردند. با وضعیتی که در حال حاضر در هفته نخست رقابت‌ها دیدیم متوجه این موضوع می‌شویم که داوران لیگ یک کار بسیار سختی خواهند داشت. آیا داوران در بازی‌های لیگ دسته اول فوتبال به دلیل نبود VAR در بازی‌ها از صحنه‌های مشکوک به راحتی می‌گذرند؟

یک پنالتی و سوت‌های داوران در هفته اول صدای چند تیم را درآورد و حالا باید دید که اعتراضات همچنان ادامه‌دار است یا زمانی که جدول شکل بگیرد اعتراض‌ها کمتر می‌شود.

وضعیت دشوار نفت مسجد سلیمان همانند مس رفنسجان در لیگ برتر

علی اصغر کلانتری سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان در شرایط خوبی وارد مسابقه با مس شهر بابک نشد. آن‌ها با توجه به آن که خریدهای خوبی داشتند اما به دلیل ثبت نشدن قرارداد چند بازیکن خود نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند و این تیم مجبور شد با تنها ۴ بازیکن بر روی نیمکت بازی را آغاز کند. در هفته اول لیگ برتر هم دیدیم که تیم مس رفسنجان و محرم نویدکیا تنها دو بازیکن روی نیمکت داشت و نمی‌توانست تعویض‌های خود را انجام دهد.

وضعیت نامناسب چمن ها در لیگ یک 

کیفیت چمن‌ها مسئله‌ای است که تمام فوتبال ایران را فرا گرفته و در اکثر ورزشگاه‌ها وضعیت چمن‌ها مناسب نیست. همانطور که در بازی تیم ملی دیدید ورزشگاه فولاد شهر شرایط خوبی نداشت و توپ پله می‌شد. این موضوع در بازی‌های لیگ دسته یک هم وجود دارد اما متاسفانه همچنان با وجود شرایط بد چمن استادیوم‌ها مسئولان تاییدیه لازم را برای برگزاری بازی‌ها را صادر می‌کنند و این موضوع منجر به اعتراضات تیم‌ها و پایین آمدن کیفیت بازی بازیکنان می شود. در دو بازی مس کرمان با مس سونگون و داماش گیلان با نیرو زمینی که به ترتیب به میزبانی مس سونگون و داماش برگزار شد دیدید که چمن‌های ورزشگاه‌ها همانند گذشته است و تغییری پیدا نکرده است.

امیر ابهری سرمربی نیرو زمینی شخصا از چمن ورزشگاه عضدی انتقاد کرد و گفت که این زمین خوب نیست و کیفیت بازی‌ها را پایین می‌آورد. اعضای تیم مس کرمان هم از چمن ورزشگاه بازی خود مقابل مس سونگون راضی نبودند و در حالی که باید وضعیتشان بهتر شود، کسی به آن توجهی ندارد.

لغو اولین دیدار در لیگ یک

دو تیم پیکان و شهرداری آستارا قرار بود از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه پاس قوامین مقابل یکدیگر قرار بگیرند که این دیدار به دلیل عدم حضور بازیکنان و اعضای تیم شهرداری آستارا لغو شد و همگی منتظر رای کمیته انضباطی در خصوص این بازی هستند. این دیدار به دلیل بدهی‌های زیاد باشگاه گیلانی و صادر نشدن کارت بازی بازیکنان شهرداری آستارا لغو شد و این دیدار به احتمال فراوان سه بر صفر به سود تیم امید روانخواه خواهد شد. با وجود این روانخواه از لغو بازی چندان راضی نبود و دوست داشت که بازیکنانش در اولین بازی لیگ به زمین بروند و برای برد بجنگند. در حالی که ممکن است سه امتیاز راحت را پیکان دریافت کند، این موضوع برایشان از لحاظ تاکتیکی خوشایند نیست و روانخواه نتوانست در دیدار رسمی لیگ بازیکنان خود را زیر نظر بگیرد و این احتمال وجود دارد که با توجه به آن که تمام تیم‌ها هفته اول بازی کردند، Match fitness بازیکنانش پایین‌تر از باقی تیم‌ها باشد.

برتری بازیکنان سابق استقلال در قامت سرمربی در هفته نخست لیگ یک

در هفته نخست رقابت‌های لیگ یک اتفاقی خاصی رخ داد. این هفته بازیکنان سابق استقلال در مقابل بازیکنان سابق پرسپولیس قرار گرفتند تا شاهد رقابت سرخابی‌ها باشیم. علی سامره سرمربی مس کرمان رو در رو مس سونگون محمد نصرتی قرار گرفت که با برتری ۲ بر صفر به سود کرمانی‌ها رقم خورد. در ادامه پیروز قربانی با فجر سپاسی و محمود فکری با مس شهر بابک مقابل پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان به پیروزی رسیدند. داریوش یزدی هم با نفت و گاز گچساران توانست بازی مقابل شهرداری نوشهر پیروز شود و یک بر صفر برنده زمین باشد تا تمام مربیان استقلالی در هفته اول به برتری رسیده باشند. در مقابل آن‌ها سرمربیان پرسپولیس در هفته نخست ناکام بودند. حمید درخشان با داماش گیلان به تساوی رسید و محمد نصرتی هم با مس سونگون شکست خورد.

منبع خبر: ایسـنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn