تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1403 - 12:06
8 بازدید
کد خبر : 310443

خاص‌ترین پیروزی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

خاص‌ترین پیروزی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش ایسنا، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید. در ۱۱ روز، حدود ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور به رقابت پرداختند و لحظات به یادمانی در این دوره از بازی‌های پارالمپیک به ثبت رسید. * خاص‌ترین شادی زکیه خدادادی متولد افغانستان، با کسب مدال برنز در پارا تکواندو K۴۴-۴۷ کیلوگرم،

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش ایسنا، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید. در ۱۱ روز، حدود ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور به رقابت پرداختند و لحظات به یادمانی در این دوره از بازی‌های پارالمپیک به ثبت رسید.

* خاص‌ترین شادی

زکیه خدادادی متولد افغانستان، با کسب مدال برنز در پارا تکواندو K۴۴-۴۷ کیلوگرم، اولین عضو تیم پارالمپیک پناهندگان بود که موفق به کسب مدال شد. هنگامی که زنگ پیروزی خدادادی به صدا درآمد، کلاه خود را به هوا پرتاب کرد. او این مدال برای همه زنان افغانستان تقدیم کرد.

 

* ورزشکاری از قلمرو ناشناخته

پالشا گووردهان در رشته تکواندوی وزن ۵۷ کیلوگرم زنان K۴۴  مدال برنز کسب کرد و اولین مدال پارالمپیک را برای نپال به دست آورد.

* اولین زن باردار روی سکوی پارالمپیک 

جودی گرینهام ورزشکارپارا تیروکمان با وجود هفته ۲۸ بارداری در پارالمپیک شرکت کرد. او نه تنها در مسابقه شرکت کرد و در بخش تیمی مدال طلا گرفت. تنها دو ماه قبل از تولد فرزند دومش، اولین ورزشکار باردار شناخته شده روی سکوی پارالمپیک شد.

* خواستگاری پس از مسابقه

 الساندرو اوسولا دونده ایتالیایی در ورزشگاه دو فرانس پس از دوی ۱۰۰ متر T۶۳ مردان برای پرسیدن سوال بسیار مهم از دختر موردعلاقه‌اش به سمت جمعیت رفت و از او خواستگاری کرد.

* تولد یک ستاره

فرچ از آمریکا در بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴  در ۲۴ ساعت توانست دو مدال طلا بگیرد. این جوان ۱۹ ساله ابتدا در فینال ۱۰۰ متر T۶۳ مردان طلا گرفت و سپس با رکورد ۱.۹۴ متری در ماده پرش ارتفاع مردان T۶۳ یک طلای دیگربه دست آورد. این ستاره نوظهور سپس در مورد هدف خود برای کسب طلای سه گانه در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس خبر داد.

* جوان‌ترین قهرمان پارالمپیک

الفی هیوت که در اوایل سال جاری پس از قهرمانی در ویمبلدون، به عنوان شانس اصلی طلای تنیس با ویلچر وارد پارالمپیک پاریس شد. او مقابل توکیتو اودای ۱۸ ساله ژاپنی شکست خورد. این جوان ۱۸ ساله در چهار بازی پیاپی پیروز شد تا هیوت را شکست دهد و جوانترین قهرمان انفرادی  تنیس با ویلچر مردان پارالمپیک شود.

* اعجوبه ۱۴ ساله

یک نوجوان ۱۴ ساله جوانترین مدال آور بریتانیا در رشته تنیس روی میز شد. بلای تومی، مبتلا به فلج مغزی، در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ دو مدال برنز را به دست آورد. مطمئنا جایگاه‌های بالاتری در انتظار این دختر ۱۴ ساله اهل برایتون انگلیس است. او اکنون مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس را هدف‌گذاری کرده است.

* طلای تاریخی

تیم فوتبال نابینان فرانسه با کاپیتانی فردریک ویلروکس در ضربات پنالتی بر آرژانتین قهرمان جهان غلبه کرد و طلای پارالمپیک را در زیر برج ایفل به دست آورد. تیم فرانسه که در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد، به اولین تیمی غیر از برزیل تبدیل شد که در رشته فوتبال نابینایان در پارالمپیک مدال طلا کسب کرد.

* حادثه چرنوبیل ملکه تحویل داد

اوکسانا مسترز  دو مدال طلا و یک برنز در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ کسب کرد تا مجموع مدال‌های پارالمپیک او را به رقم خیره کننده ۲۰ برساند. مسترز که در سال ۱۹۸۹ در نزدیکی چرنوبیل اوکراین به دنیا آمد، دارای نقایص مادرزادی مختلفی بود که تصور می‌شود پیامدهای تشعشعات ناشی از فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل باشد. پدر و مادرش هنگام تولد او را ترک کردند و او هفت سال اول زندگی خود را در چندین یتیم خانه گذراند تا اینکه در سن هفت سالگی توسط یک استاد آمریکایی به فرزندخواندگی پذیرفته شد و به ایالات متحده نقل مکان کرد. پس از قطع شدن هر دو پایش،  به نمایندگی از ایالات متحده در بازی‌های پارالمپیک زمستانی و تابستانی رفت و  ۹ طلا، ۷ نقره و ۴ برنز کسب کرد. او یک ملکه واقعی پارالمپیک است.

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn