تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1403 - 15:39
16 بازدید
کد خبر : 310646

راهکار معاون وزارت نفت برای رفع چالش پالایشگاه‌ها

راهکار معاون وزارت نفت برای رفع چالش پالایشگاه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، معاون وزیر نفت در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل ستاره خلیج فارس، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات جعفرپور، به بیان سوابق ارزنده رمضان‌پور در صنعت پالایش کشور پرداخت.  عظیمی‌فر، ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اهمیت راهبردی آن برای کشور، تجارب و سوابق آقای رمضان‌پور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، معاون وزیر نفت در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل ستاره خلیج فارس، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات جعفرپور، به بیان سوابق ارزنده رمضان‌پور در صنعت پالایش کشور پرداخت. 

عظیمی‌فر، ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اهمیت راهبردی آن برای کشور، تجارب و سوابق آقای رمضان‌پور را در حل چالش‌های فعلی و به ثمر رساندن طرح‌های توسعه‌ای موثر دانست.

در ادامه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: بحث «اقتصاد صنعت پالایشی» یک چالش اساسی پیش‌روی این صنعت است که منجر به کاهش عایدی سهامداران این پالایشگاه‌ها می‌شود. ساماندهی این موضوع با تنظیم روابط مالی دولت و پالایشگاه‌ها حل خواهد شد.

معاون وزیر نفت‌ افزود: بنده معتقدم مسائل جاری در حوزه فنی و مهندسی با توجه به سرمایه انسانی غنی نیروهای پالایشی، قابل مدیریت خواهد بود اما از مدیرعامل جدید پالایشگاه نفت ستاره انتظار داریم در کوتاه مدت با برنامه‌هایی نظیر تثبیت خوراک، حداقل کردن ضایعات فرآورده و افزایش صادرات نسبت به افزایش بهره‌وری اقدام نماید. همچنین از ایشان انتظار دارم در خصوص پایداری تولید و کاهش ریسک‌های عملیاتی برنامه عملیاتی مدونی ارائه نمایند. همچنین، ستاره بایستی در توسعه ظرفیت آمونیاک، انواع هیدروژن و سایر انرژی‌های نو سرآمد و پیشگام باشد. 

عظیمی‌فر گفت: البته در بلند مدت نیز بایستی علاوه از بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود، نسبت به ایجاد ظرفیت‌های جدید در قوانین و لوایح اقدام نمود.

مدیرعامل پالایش و پخش در پایان سخنان خود به موضوع سرمایه انسانی اشاره کرد و افزود: توجه به سرمایه انسانی به عنوان دارایی اصلی صنعت پالایش انتظار اساسی بنده در این دوره است که هم در زمینه معیشت و هم در زمینه توسعه فردی بایستی از تمامی ابزارها برای حفظ و نگهداشت نیری انسانی بهره برد.

 

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn