تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 9:20
7 بازدید
کد خبر : 312460

دختران ایران هم می‌توانند به جام جهانی بروند! | اخبار ورزشی

دختران ایران هم می‌توانند به جام جهانی بروند! | اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که “یک رقابت سه دوره‌ای را از سال ۲۰۲۷ برای تعیین مسابقات انتخابی این قاره در جام جهانی زنان تشکیل خواهد داد. ” این درحالی است که کشور میزبان جام جهانی ۲۰۳۱ زنان هنوز مشخص نشده است. درحالی که حضور

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که “یک رقابت سه دوره‌ای را از سال ۲۰۲۷ برای تعیین مسابقات انتخابی این قاره در جام جهانی زنان تشکیل خواهد داد. ” این درحالی است که کشور میزبان جام جهانی ۲۰۳۱ زنان هنوز مشخص نشده است.

درحالی که حضور در جام جهانی پیش از این با توجه به نتایج تیم‌های حاضر جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شد و برای مثال ژاپن، کره‌جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین به عنوان نمایندگان آسیا در جام جهانی ۲۰۲۳ به اتفاق استرالیا که میزبان این مسابقات بود؛ حضور داشتند. بدین ترتیب تیم ملی ایران هم که هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم آسیا حضور دارد؛ با توجه به نتایجش طی سه مرحله‌ای که در ادامه توضیح داده شده، شانس حضور در جام جهانی را خواهد داشت.

مسابقات مقدماتی با فرمت جدید به تیم‌های با رتبه پایین اجازه می‌دهد تا در مرحله اول رقابت‌های مقدماتی شرکت کنند تا شاید عضو ۲۴ تیمی که در مرحله دوم حضور خواهند داشت؛ باشند، این درحالی است که هشت تیم برتر آسیا به طور خودکار در جمع این ۲۴ تیم حاضر خواهند بود.

سپس تیم‌های واجد شرایط به شش گروه تقسیم می‌شوند که هر گروه شامل چهار تیم است که یک‌دوره با یکدیگر بازی می‌کنند و دو مقام اول هر گروه به مرحله سوم صعود می‌کنند. در مرحله سوم، تیم‌های راه یافته به سه گروه تقسیم می‌شوند که هر گروه شامل چهار تیم است و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که تعداد راه یافته به جام جهانی زنان با توجه به قاره مشخص می‌شود؛ و سهمیه قاره آسیا متعاقبا مشخص خواهد شد.

دوره بعدی جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۷ در برزیل برگزار می‌شود و جام ملت‌های آسیا یک سال قبل از آن به میزبانی استرالیا آخرین تورنمنتی است که تیم‌های این قاره از طریق آن به جام جهانی راه پیدا می‌کنند.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته است تا مسابقات مقدماتی جام جهانی زنان را با برخی اصلاحات در این قاره برگزار کند. همچنین مسابقات دو مرحله‌ای جدید برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۹ زنان که در ازبکستان برگزار خواهد شد؛ اجرا می‌شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn