تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 10:22
12 بازدید
کد خبر : 312516

حمله تجاری بایدن به چین آغاز شد

حمله تجاری بایدن به چین آغاز شد

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۸ کدخبر: ۱۲۲۳۶۰ ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۱۵ سیاست در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم. به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۰۸

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

 حمله تجاری بایدن به چین آغاز شد


به گزارش تیتر کوتاه-خبرگزاری رویترز (Reuters) در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۴ شهریور ۱۴۰۳) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • وعده جذاب هریس برای این مشاغل

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا روز جمعه گفت، در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهوری در دولت جدید انتخاب شود، شرایط تحصیلات دانشگاهی را برای برخی مشاغل فدرال کاهش خواهد داد. هریس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق جمهوری خواه، در رقابت تنگاتنگی برای انتخابات ۵ نوامبر ایالات متحده هستند. هریس قبلا گفته بود که قصد دارد کاهش مالیات طبقه متوسط ​​را تصویب کند، در حالی که ترامپ از کاهش مالیات بر حقوق اضافه کاری حمایت کرده است.

  • نقش سیاه پوستان در انتخاب رئیس‌جمهوری امریکا

بیش از یک چهارم مردان جوان سیاه پوست می‌گویند از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امسال امریکا حمایت خواهند کرد. رای دهندگان سیاه پوست برای مدت طولانی وفادارترین حوزه دموکرات بوده اند، اما در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، برخی از رای دهندگان جوان سیاه پوست و مردان سیاهپوست در تمام سنین اعتماد خود را به حزب دموکرات از دست دادند. رای دهندگان سیاه پوست نقش بزرگی در فرستادن بایدن به کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ ایفا کردند و کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس‌جمهوری امیدوار است که حمایت آنها را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر تضمین کند.

 

خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

آینده هوش مصنوعی در دستان سرمایه گذاران

در مرحله جدید تامین مالی برای شرکت OpenAI انتظار می‌رود که این تامین مالی به شکل “اوراق قرضه قابل تبدیل” باشد. ارزش‌گذاری شرکت OpenAI در این مرحله تا ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده شده، اما این ارزش‌گذاری مشروط به این است که شرکت بتواند ساختار خود را تغییر دهد و محدودیت سود برای سرمایه‌گذاران را بردارد. به عبارت دیگر، اگر OpenAI بتواند این تغییرات را انجام دهد، ارزش‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری محقق خواهد شد.

اعمال مالیات ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی

دولت بایدن روز جمعه افزایش شدید تعرفه‌ها بر واردات کالای چینی از جمله تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی را به منظور افزایش حمایت از صنایع استراتژیک از شیوه‌های صنعتی دولتی چین اعمال کرد. نماینده تجاری ایالات متحده اعلام کرد که تعرفه‌های مشخصی از ۲۷ سپتامبر آغاز می‌شود. این تعرفه‌ها شامل مالیات ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی چینی، مالیات ۵۰ درصدی بر سلول‌های خورشیدی و مالیات ۲۵ درصدی بر فولاد، آلومینیوم، باتری خودروهای الکتریکی و مواد معدنی مهم است.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

اعتصاب شرکت‌های هواپیمایی جدی شد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز جمعه گفت که دولت کانادا برای پایان دادن به اختلاف بین ایر کانادا و خلبانانش مداخله نخواهد کرد و در عوض قصد دارد هر دو طرف را برای جلوگیری از اعتصاب تحت فشار قرار دهد. اعتصاب ممکن است از ۱۸ سپتامبر آغاز شود. ایر کانادا و شرکت هواپیمایی ارزان قیمت آن، ایر کانادا روژ، تقریبا ۶۷۰ پرواز در روز انجام می‌دهند. تعطیلی این شرکت می‌تواند روزانه ۱۱۰۰۰۰ مسافر را تحت تأثیر قرار دهد.

پادر میانی کشورهای مسلمان برای آتش بس غزه و اسرائیل

اسپانیا که روز جمعه میزبان نشستی در سطح بالا با حضور چندین کشور مسلمان و اروپایی درباره راه‌های پایان دادن به جنگ اسرائیل و حماس بود، خواستار برنامه‌ریزی روشنی برای جامعه بین‌المللی برای اجرای راه‌حل دو کشور برای مناقشه اسرائیل و فلسطین شد. وزیر امور خارجه اسپانیا، خوزه مانوئل آلبارس، به خبرنگاران گفت: «ما گرد هم آمده‌ایم تا تلاش دیگری برای پایان دادن به جنگ در غزه و یافتن راهی برای خروج از چرخه بی‌پایان خشونت بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام دهیم… این راه روشن است. اجرای راه‌حل دو دولتی تنها راه‌حل ممکن است.»





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn