تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 18:11
6 بازدید
کد خبر : 312964

بهترین دستور پخت برای لازانیا / بدون سس بشامل و بدون فر خوشمزه ترین لازانیا رو بپز

بهترین دستور پخت برای لازانیا / بدون سس بشامل و بدون فر خوشمزه ترین لازانیا رو بپز

شایانیوز- لازانیا یه غذای فرنگی محبوب بین ایرونیاست که اون رو با سس های مختلف و خوشمزه ای درست می کنن. در دستور اصلی، لازانیا با سس بشامل و داخل فر درست میشه اما خب شاید خیلی ها دوست داشته باشن که لازانیای اونها کم کالری تر باشه و عده ای هم هستن که توی

شایانیوز- لازانیا یه غذای فرنگی محبوب بین ایرونیاست که اون رو با سس های مختلف و خوشمزه ای درست می کنن. در دستور اصلی، لازانیا با سس بشامل و داخل فر درست میشه اما خب شاید خیلی ها دوست داشته باشن که لازانیای اونها کم کالری تر باشه و عده ای هم هستن که توی خونه فر ندارن. باید بگیم که برای هر دو خواسته این دسته از آدما، راهکاری هست و میشه با یه دستور پخت عالی، لازانیا بدون سس بشامل و بدون نیاز به فر توی خونه درست کرد و از خوردنش لذت برد. در این مطلب، طرز تهیه لازانیا بدون سس بشامل و بدون فر رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

laazaaniaa-7

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

ورق لازانیا (نیم پخت) ۱۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

قارچ ۱۵۰ گرم

فلفل دلمه ای یک عدد

پیاز یک عدد

سیر ۲ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا به میزان لازم

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

پودر آویشن دو قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

laazaaniaa-5

طرز تهیه لازانیا بدون فر

مرحله اول

برای شروع، پیاز رو نگینی خرد کرده و داخل یک تابه با روغن سرخ کنید. وقتی پیازها طلایی شد گوشت چرخ کرده رو اضافه و خوب مخلوط کنید تا رنگ گوشت تغییر کنه. سیرها رو هم به صورت رنده یا خرد شده به مخلوط گوشت اضافه کنید و کمی تفت بدید.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ و فلفل دلمه ای رو که به صورت نگینی خرد کردید داخل تابه بریزید و حدود ۲ زمان بدید تا نرم و پخته بشن. وقتی آب قارچ کشیده شد، رب گوجه فرنگی و ادویه ها شامل فلفل سیاه، آویشن و زردچوبه رو هم اضافه کنید و یک دقیقه دیگه هم تفت بدید. در آخر نمک رو بریزید و به همراه یک لیوان آب اجازه بدید سس گوشت بپزه و یکدست بشه. در نهایت باید آب گوشت کشیده بشه.

laazaaniaa-1

مرحله سوم

ورقه های لازانیا رو ۳ دقیقه داخل آب ولرم قرار بدید. هر ورقه رو به صورت جداگانه و دونه دونه به آب اضافه کنید تا وقتی نرم شدن به هم نچسبن. یک تابه ترجیحا مستطیل شکل انتخاب کنید و کف اون رو با روغن مایع چرب کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ردیف لازانیا کف تابه بچینید و مقداری از مایه گوشتی روی ورقه لازانیا بریزید و اون رو با پشت قاشق صاف کنید تا در تمام نقاط ورقه لازانیا به طور مساوی پخش بشه.

laazaaniaa-4

مرحله پنجم

حالا مقداری پنیر پیتزا برای چسبندگی مواد، روی سس گوشتی اضافه کنید و کمی پودر آویشن بریزید. به همین ترتیب تابه رو با ورقه های لازانیا، مایه گوشت و پنیر پیتزا پر کنید. در پایان یک ورقه لازانیا باید روی تابه قرار بگیره، روی اون با پنیر پیتزا پوشیده بشه.

مرحله ششم

تابه رو به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم گاز قرار بدید و درش رو ببندید تا لازانیا آماده بشه. سپس از روی حرارت بردارید و وقتی کمی از حرارت افتاد اون رو برش بدید و داخل ظرف مورد نظرتون سرو کنید. نوش جان.

laazaaniaa-2

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn