تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1403 - 7:16
11 بازدید
کد خبر : 314897

هنگام سوختگی با فردی که آتش‌گرفته چه باید کرد؟

هنگام سوختگی با فردی که آتش‌گرفته چه باید کرد؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: تلفات سوختگی در مدت مشابه سال ما قبل از آن ۹۶ نفر شامل ۳۹ زن و ۵۷ مرد بوده است. هنگام سوختگی با فردی که آتش‌گرفته چه باید کرد؟ هنگام سوختگی با فرد آتش‌گرفته، یک فرمول داریم Stop Drop Cover Role . به این معنا که در مرحله اول فرد را باید از

جامعه ورزشی آفتاب نو:

تلفات سوختگی در مدت مشابه سال ما قبل از آن ۹۶ نفر شامل ۳۹ زن و ۵۷ مرد بوده است.

هنگام سوختگی با فردی که آتش‌گرفته چه باید کرد؟

هنگام سوختگی با فرد آتش‌گرفته، یک فرمول داریم Stop Drop Cover Role . به این معنا که در مرحله اول فرد را باید از حرکت باز دارید. زیرا هرچقدر فرد حرکت کند یا بدود با رسیدن اکسیژن بیشتر، میزان حریق بیشتر می‌شود (مانند زغالی که آن را باد می‌زنیم). در مرحله بعد باید فرد را به روی زمین بیندازید تا نتواند حرکت کند. سپس روی او را با پتو یا پارچه‌ ضخیم بپوشانید.

سپس به آرامی فرد را روی زمین بچرخانید. به این نکته توجه داشته باشید چرخاندن فرد به آرامی باشد، زیرا اگر به سرعت این کار را انجام دهید ممکن است قسمت‌هایی از بدنش دچار آسیب شود.

فردی که تمام بدنش دچار سوختگی شده است، حتما باید به بیمارستان منتقل شود. برای این افراد نباید خنک‌سازی (استفاده از آب) انجام شود. برای انتقال به بیمارستان باید از پتوهای نجات (پتوهایی مانند آلومینیوم فویل بسیار نازک از جنس کامپوزیت و کوالیت) برای پوشاندن فرد استفاده کرد. همچنین به هیچ عنوان نباید لباس‌های سوخته شده و چسبیده به بدن فرد را جدا کنید. به علاوه هرچیزی که حالت حلقوی دارد مانند انگشتر، ساعت و دستبند تا قبل از ایجاد تورم، را باید از بدن فرد مصدوم خارج کرد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn