تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 1:52
21 بازدید
کد خبر : 315950

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری بازی پرسپولیس

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری بازی پرسپولیس

نواندیش: تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین بازی اش در لیگ نخبگان آسیا در عربستان با تیم پرستاره الاهلی مصاف داد و با یک گل مغلوب سعودی ها شد. ادهم مخادمه اردنی قاضی این میدان بود. براساس این نواندیش، کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس – الاهلی عربستان توسط داوران پیشکسوت صورت می گیرد.   نظرکارشناسان داوری:  

نواندیش: تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین بازی اش در لیگ نخبگان آسیا در عربستان با تیم پرستاره الاهلی مصاف داد و با یک گل مغلوب سعودی ها شد. ادهم مخادمه اردنی قاضی این میدان بود.

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس - الاهلی عربستان

براساس این نواندیش، کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس – الاهلی عربستان توسط داوران پیشکسوت صورت می گیرد.

 

نظرکارشناسان داوری:

 

محمدی:

 تنها صحنه مهم در نیمه اول دیدار رد پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس با نظر کمک داور ویدئویی و بازبینی صحنه توسط داور بود و این تصمیم صحیح بود. در نیمه دوم هم خطای پنالتی اعلام شده به سود الاهلی که توسط دروازه بان پرسپولیس مهار شد، به درستی گرفته شد.

 

هادی دزفولی

کارشناس داوری، گفت: نحوه قضاوت داور اردنی در دیدار پرسپولیس با الاهلی با ایرادهای بسیار همراه بود و پنالتی نماینده ایران در این بازی، سوخت.

 

هادی دزفولی در گفت‌وگو با ایرنا در مورد نحوه قضاوت داور اردنی بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا، تاکید کرد: نحوه قضاوت او ایرادهای بسیاری داشت و من به او نمره قبولی نمی‌دهم. متاسفانه به دلیل نفوذ شدید عربستانی‌ها در آسیا داور این بازی خیلی سیاست‌مندانه بازی را مدیریت کرد و اشتباهاتی داشت که قابل تامل و بررسی است.

 

وی تاکید کرد: اگر هر تیم دیگری بود آن پنالتی پرسپولیس قبول می‌شد چراکه بازیکن عربستانی مرتکب خطا شد و داور می‌بایست پنالتی را تایید می‌کرد اما به واسطه VAR آن را مردود کرد. او در صحنه‌ای مشابه برای نماینده عربستان به VAR مراجعه نکرد و اجازه داد تا الاهلی پنالتی‌اش را بزند که توسط دروازه‌بان پرسپولیس مهار شد.

 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان یادآور شد: او در این بازی بسیاری از خطاها را ندید و به نوعی سمت نماینده عربستان را گرفت. در تصاویری هم باید VAR به او کمک می‌کرد که چنین نشد و همه دست به دست هم دادند تا روند بازی به این شکلی که دیدیم، پیش برود.

 

دزفولی تاکید کرد: هرچند داور بازی از نظر فیزیکی خوب بود اما در تصمیم‌هایی که گرفت به سمت نماینده عربستان چرخش داشت و اگر بخواهیم به او نمره بدهیم بیشتر از ۶ نخواهد گرفت.

 

حیدر سلیمانی

کارشناس داوری فوتبال گفت: ارونوف با مدافع الاهلی برخورد داشت اما پنالتی درست نبود و VAR به داور در این صحنه کمک کرد.

 

به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الاهلی عربستان دوشنبه شب ۲۶ شهریور در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با برتری یک بر صفر نماینده عربستان به پایان رسید تا پرسپولیسی‌ها دست خالی جده را به مقصد تهران ترک کنند.

 

حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در رابطه با قضاوت ادهم مخادمه اردنی در این بازی اظهار داشت: پنالتی که برای پرسپولیس در نیمه اول اتفاق افتاد و توسط VAR رد شد تصمیم سیستم کمک داور ویدئویی درست بود. ارونوف با مدافع الاهلی برخورد داشت اما بازیکن حریف ابتدا توپ را زد و سپس پای ارونوف که در این صورت پنالتی رخ نمی‌دهد.

 

او ادامه داد: در دقیقه ۵۷ آنتونی مهاجم الاهلی به زیرکی از کنعانی زادگان پنالتی گرفت. کوچیک ترین برخورد که باعث سرنگونی بازیکن شود اگر ضربه آنچنانی هم به بازیکن مهاجم زده نشود داور پنالتی اعلام می‌کند که این تصمیم درست بود و VAR هم این صحنه را بررسی کرد که مورد تأیید قرار داد.

 

سلیمانی در رابطه با وقت‌های اضافه نیمه دوم گفت: بازی صحنه خاصی نداشت که داور بیش از ۶، ۷ دقیقه وقت اضافه اعلام کند و در این بازی هم حدود ۷ دقیقه زمین تلف شده در نظر گرفته شد و بازی شکل طبیعی خودش را داشت و به نظرم نیاز نبود تا زمان بیشتری برای وقت‌های اضافه در نظر گرفته شود.

 

این گزارش با درج نظر سایر کارشناسان داوری به مرور تکمیل می شود… با ما همراه باشید…

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn