تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 8:40
16 بازدید
کد خبر : 316276

انعکاس صدای پزشکیان در رسانه‌های دنیا

انعکاس صدای پزشکیان در رسانه‌های دنیا

همزمان با برگزاری نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان با اصحاب رسانه، خبرگزاری های جهان تلاش کردند تا بخش‌های مختلف مواضع … همزمان با برگزاری نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان با اصحاب رسانه، خبرگزاری‌های دنیا تلاش کردند تا بخش‌های مختلف مواضع رییس‌جمهوری ایران در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را پوشش دهند. رد ادعاها در

همزمان با برگزاری نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان با اصحاب رسانه، خبرگزاری های جهان تلاش کردند تا بخش‌های مختلف مواضع …

انعكاس صدای پزشكيان در رسانه‌های دنیاانعكاس صدای پزشكيان در رسانه‌های دنیا

همزمان با برگزاری نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان با اصحاب رسانه، خبرگزاری‌های دنیا تلاش کردند تا بخش‌های مختلف مواضع رییس‌جمهوری ایران در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را پوشش دهند. رد ادعاها در باب حمایت موشکی ایران از یمن، خروج نام ایران از لیست سیاه اف‌ای تی اف، همکاری موشکی ایران و روسیه و توافق جامع ۲۵ساله ایران با چین، از جمله موضوعاتی بود که بخش عمده‌ای از خبرگزاری‌ها بدان پرداخته‌اند.

یواس‌نیوز: اگر امریکا حسن‌نیت داشته باشد رایزنی مستقیم آغاز می‌شود

مسعود پزشکیان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی‌اش گفت که  اگر واشنگتن در عمل نشان دهد که با جمهوری اسلامی ایران خصومت ندارد، تهران می‌تواند مستقیما با ایالات متحده گفت‌وگو کند.پزشکیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تهران آماده گفت‌وگوهای مستقیم با امریکا برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است یا خیر؟خاطرنشان کرد«دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق امریکا در سال ۲۰۱۸ با این استدلال که این توافق امتیازهای بسیاری را در اختیار ایران قرار داده، از برجام خارج شد و تحریم‌های شدید را علیه تهران بازگرداند و ایران را وادار کرد که به تدریج محدودیت‌های هسته‌ای توافق را نقض کند».پزشکیان با بیان اینکه ما با امریکا دشمنی نداریم، آنها باید با نشان دادن حسن‌نیت خود در عمل به دشمنی خود با ما پایان دهند، افزود: ما با امریکایی‌ها هم برادر هستیم.جوبایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۱ و پس از ورود به کاخ سفید تلاش کرد تا زمینه را برای احیای توافق هموار کند؛ توافقی که به واسطه‌اش قرار بر آن بود که ایران برنامه هسته‌ای‌اش را در ازای رهایی از تحریم‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل محدود کند.

رویترز: پزشکیان همکاری موشکی با حوثی‌ها را رد کرد

 خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به کنفرانس خبری مسعود پزشکیان اشاره کرد و در این باره نوشت که این نشست خبری با اهمیت، یک روز پس از آن برگزار شد که حوثی‌ها، بخشی از اعضای مقاومت تل‌آویو را هدف موشک مافوق صوت خود قرار دادند. مسعود پزشکیان در جریان این کنفرانس خبری ادعاها درباره ارسال موشک‌های مافوق صوت برای حوثی‌ها را قویا تکذیب کرد.این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل روز یکشنبه در واکنش به حمله موشکی حوثی‌ها به تل‌آویو گفت که این گروه که کنترل شمال یمن را بر عهده دارند، به واسطه این حمله بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.  پزشکیان در ادامه این کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: سفر یک نفر از ایران به یمن یک هفته طول می‌کشد، چگونه این موشک به آنجا رسیده است؟ ما چنین موشک‌هایی نداریم که در اختیار یمن قرار دهیم. رویترز در انتهای این گزارش خبری مدعی شد که ایران سال گذشته از اولین موشک بالستیک مافوق صوت ساخت داخل رونمایی کرد. همزمان رسانه‌های دولتی تصاویری از این موشک موسوم به «فتاح» را به نمایش گذاشتند.

العربیه: تهران برنامه موشکی‌اش را متوقف نمی‌کند

 مسعود پزشکیان در کنفرانس خبری خود که روز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به فشارهای اعمالی کشورهای غربی درباره همکاری موشکی ایران و روسیه گفت که تهران هرگز برنامه موشکی‌اش را متوقف نمی‌کند چرا که داشتن موشک‌های پیشرفته برای امنیت منطقه‌ای ایران لازم است. به بیانی دیگر ایران برای حراست و افزایش توان بازدارندگی خود باید برنامه موشکی‌اش را تقویت کند، بالاخص در شرایطی که اسراییل، دشمن سرسخت ایران روزانه بدینگونه غزه را بمباران می‌کند و تهدیدی جدی برای ایران و تمامی منطقه محسوب می‌شود.پزشکیان در ادامه مواضع تهران را تکرار کرد و از جامعه بین‌الملل خواست تا ابتدا اسراییل را خلع سلاح کنند، پیش از اینکه چنین خواسته‌ای از ایران داشته باشند.

الجزیره: ماموریت دشوار پزشکیان

 رییس‌جمهوری ایران روز دوشنبه در اولین کنفرانس خبری خود به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت که جهان باید ضمن حمایت از اتحاد جهان اسلام، «نسل کشی» اسراییل در غزه را متوقف کند. او در ادامه، حمایت موشکی از حوثی‌ها و ارسال موشک مافوق صوت به آنها را رد کرد.این خبرگزاری در ادامه پزشکیان را چهره‌ای میانه‌رو معرفی کرد؛ چهره‌ای که متعهد به لغو تحریم‌های ایالات متحده و تصویب قوانین برای تحقق شفافیت مالی و ثبات اقتصادی است؛ پزشکیان بدین طریق تلاش دارد تا به انزوای اقتصادی ایران پایان دهد.اهدافی که به ادعای الجزیره در صورت وقوع هرگونه رویارویی در منطقه به بهانه جنگ در غزه، تحقق‌شان دور از ذهن است. این خبرگزاری در ادامه به ادعاهای اخیر امریکا و اروپا درباره همکاری موشکی تهران و مسکو و ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد به روسیه پرداخت و نوشت که رییس‌جمهوری ایران این ادعاها را رد کرده و پیش‌تر نیز سایر مقام‌های تهران ارسال موشک به روسیه را منکر شدند.به نوشته الجزیره، توافق برای ارسال این موشک‌ها ظاهرا در اواخر سال ۲۰۲۳ قبل از ریاست‌جمهوری پزشکیان امضا شده بود، اما دولت او باید با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های غرب علیه خطوط هواپیمایی ایران و سایر محدودیت‌ها مقابله کند.این خبرگزاری در ادامه به وعده‌های پزشکیان جهت بهبود اقتصاد اشاره کرد و گفت، رییس‌جمهوری ایران به دنبال مدیریت تورم است.

شرق الاوسط: چاره‌ای جز حل مساله اف‌ای تی اف نداریم

شرق‌الاوسط با اشاره به کنفرانس خبری رییس‌جمهوری ایران در این بازه نوشت: مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور ایران روز دوشنبه در کنفرانس خبری تلویزیونی گفت که ایران برای تقویت اقتصاد خود چاره‌ای جز «رفع مسائل » مربوط به گروه ویژه اقدام مالی مستقر در پاریس (FATF) ندارد.همزمان رویترز با انتشار گزارشی مدعی شد که ایران از سال ۲۰۲۰ به واسطه عدم رعایت هنجارهای بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم در لیست سیاه سازمان جهانی اف‌ای تی اف قرار گرفته است، اقدامی که به ادعای ناظران انزوای ایران در بازارهای مالی را افزایش خواهد داد. به نوشته این خبرگزاری، پزشکیان در این کنفرانس خبری تایید کرد که برای بررسی مجدد مخالفت‌های گذشته تهران با اجرای الزامات اف‌ای تی اف، با مراکز مرتبط در ارتباط خواهد بود.شرکت‌های خارجی می‌گویند اگر ایران بخواهد سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کند، پیروی از قوانین اف‌ای تی اف کلیدی است، به‌ویژه از زمانی که ایالات متحده، تحریم‌های اقتصادی مجددی را علیه ایران در سال ۲۰۱۸ اعمال کرد. 

المنار: چین شریک استراتژیک ایران است/ امریکایی‌ها همه راه‌ها را بستند

 مسعود پزشکیان، در نخستین کنفرانس خبری‌اش گفت«تهران آماده مذاکره با غرب است و به تمام مقررات بین‌المللی متعهد می‌باشد، اما هرگز در برابر فشارها سر فرود نخواهد آورد».رییس‌جمهور ایران تاکید کرد: «ما با کسی درگیری نداریم. از همین رو در ارتباط با موضوعات مورد اختلاف با غرب مذاکره می‌کنیم و روابط با کشورهای همسایه را برای بهبود اقتصاد و دستیابی به اهداف بلندمدت گسترش خواهیم داد».او افزود که ایالات متحده ابتدا باید ثابت کند که آماده مذاکره با حسن‌نیت است. هرچند تاکنون امریکایی‌ها «همه راه‌ها را به روی ما بسته‌اند.»

پس امریکایی‌ها باید نشان دهند که با ما دشمنی ندارند. ما در اطراف کشورشان پایگاهی ایجاد نکردیم و آنها را تحریم نکردیم.پزشکیان تاکید کرد: ایران به توافقاتی که با امریکا و اروپا امضا کرده پایبند است. ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم، اما آنها (غربی‌ها) ما را تهدید می‌کنند و می‌گویند ایران نباید موشک داشته باشد.با این همه ایران هر مسیری را که منجر به رفع موانع شود دنبال خواهد کرد.

پزشکیان در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن پرداختن به روابط ایران با چین گفت: تهران برای اجرای توافق مشارکت ۲۵‌ساله با پکن مصمم است.به گفته او، ما روابط بسیار خوبی با چین داریم و بخش بزرگی از روابط ما با چین، روسیه و کشورهای همسایه است.ایران و چین در مارس ۲۰۲۱ توافقنامه مشارکت تاریخی ۲۵‌ساله را به منظور تقویت اتحاد اقتصادی و سیاسی طولانی مدت خود امضا کردند.این توافق که در سفر شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین به تهران در سال ۲۰۱۶ اعلام شده بود، خطوط کلی همکاری‌های چین و ایران را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای دوره مورد بحث مشخص می‌کند.پزشکیان گفت چین گام بزرگی برای میانجیگری ایران و عربستان سعودی جهت از سرگیری روابط دوجانبه و ایجاد هماهنگی در منطقه برداشت.پزشکیان در ادامه خاطرنشان کرد، همکاری ایران با کشورهای منطقه از طریق کریدورهای ارتباطی می‌تواند دسترسی ایران و چین را به بازارهای مربوطه از طریق جاده ابریشم بهبود بخشد.رییس‌جمهور ایران چین را شریک «استراتژیک» خواند و به توسعه روابط دو کشور متعهد شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn