تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 17:03
12 بازدید
کد خبر : 316768

۶۰ درصد کلاس های درس بیش از ۲۶ نفر جمعیت دارند

۶۰ درصد کلاس های درس بیش از ۲۶ نفر جمعیت دارند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در میزگرد آموزشی بررسی راهکارهای ارتقا کیفیت مدارس دولتی در شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو، رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در میزگرد آموزشی بررسی راهکارهای ارتقا کیفیت مدارس دولتی در شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد دانش آموزانی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند، الزاما همه دروس را یاد نمی‌گیرند، ادامه داد: برخی مفاهیم را آنقدر تکرار کردیم که باورمان شده است، به طور مثال افراد گمان می‌کنند که مدارس دولتی بد و مدارس غیردولتی خوب هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عده‌ای مدارس دولتی را بی‌کیفیت و مدارس غیردولتی را باکیفیت می‌دانند، گفت: اگر مدارس سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.

حکیم زاده با بیان اینکه همچنین معلمان مدارس دولتی به لحاظ انگیزه و کیفیت در ارائه آموزش بهتر هستند، عنوان کرد: باید روی مهارت‌های سواد پایه تأکید کنیم.

وی یادآورشد: این اشتباه است که گمان کنیم مشکل یادگیری دانش آموزان از معلم است، حال آنکه تراکم بالای کلاس‌های درس باعث یادگرفتن دانش آموزان می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون ۷ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم و برای رسیدن به عدالت آموزش باید تراکم بالای کلاس‌های درس را کاهش داد.

شاخص‌های ارتقا کیفیت مدارس دولتی را بهبود ببخشیم

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت مدارس دولتی نیز در این نشست گفت: شاخص‌های ارتقای کیفیت مدارس دولتی در برنامه هفتم توسعه تصریح شده است و باید آنها را بهبود ببخشیم.

علیرضا کمره‌ای اظهار کرد: کمیت و کیفیت هر دو در موضوع عدالت اهمیت دارد و اینکه مدارس عادی چگونه کیفیت می‌یابد، به سادگی ممکن نیست.

وی افزود: آموزش و پرورش یک حق اما آموزش عالی انتخاب است و هردو باید به سمت افزایش کیفیت روند پیش روند.

وی با بیان اینکه باید اجازه دهیم مدیر مدرسه قابلیت‌های لازم را پیدا کند، ادامه داد: ستاد باید سیاست‌های لازم را اتخاذ کند اما اجرا را باید به مدارس بسپاریم.

کمره‌ای عنوان کرد: تقویت و توانمندسازی‌های معلمان اهمیت بسیاری دارد، باید تمرکز خود را به مدرسه بگذاریم و با توجه به شاخص‌های ارزیابی باید تحول سنجشی انجام دهیم و میزان تاثیرگذاری برنامه‌ها را ارزیابی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای بهبود مدرسه و فرآیندها مدیر مدرسه نسبت به معلم باید ترسیم‌کننده چشم‌اندازه از مدرسه باشد، حتی مدیر مدرسه مسئول توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید آموزش‌هایی در جهت توسعه یادگیری بگذاریم که معلم بتواند کلاس را هدایت کند و در این راستا مدیر تسهیل‌گر جریان یادگیری در تعلیم و تربیت باشد.

کمره‌ای عنوان کرد: مدیر مدرسه رهبر آموزشی است که پیروان را به دنبال خود می‌کشد و آنها می‌توانند به مرور نقش آفرین باشند، مدیر اگر در معرض شایستگی‌های خود قرار نگیرد، سیاست‌های اجرایی به درستی محقق نمی‌شود.

وی یادآورشد: ارتقای کیفیت را باید از مدرسه شروع کنیم و با برنامه‌های مجزا و روش‌های بهبود موثر به سمت ارتقای کیفیت مدارس دولتی پیش رفت.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn