تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 18:29
9 بازدید
کد خبر : 316852

فرودگاه مهرآباد تهران زیر ذره بین جلوگیری از تب دنگی

فرودگاه مهرآباد تهران زیر ذره بین جلوگیری از تب دنگی

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۶۹۰۸۴ تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۴:۰۵ به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت غرب دانشگاه علوم پزشکی ایران، روز دوشنبه ۲۶ شهریور کارشناس حشره شناسی این مرکز در راستای طرح مراقبت حشره شناسی و پیشگیری ورود پشه آئدس و انتقال بیماری‌های

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۶۹۰۸۴

تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۴:۰۵

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت غرب دانشگاه علوم پزشکی ایران، روز دوشنبه ۲۶ شهریور کارشناس حشره شناسی این مرکز در راستای طرح مراقبت حشره شناسی و پیشگیری ورود پشه آئدس و انتقال بیماری‌های منتقله از آن در فرودگاه مهرآباد حضور یافته و اقدام یه تله گذاری مجدد کرد. 

بر اساس گزارشات نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تاریخ ۲۱ شهریور ماه بالغ بر ۱۸۹ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است. ۴۴ بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که ۱۱ مورد در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان و ۳۳ مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده اند و انتقال محلی محسوب می‌شوند.

در حال حاضر پشه آئدس اجیپتی در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و پشه آئدس آلبوپیکتوس در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی صید شده است.

همچنین با توجه به روند افزایشی موارد وارده تب دنگی به کشور و گسترش در بخش‌های مختلف همچنین پراکنش و گستردگی پشه آئدس ناقل این بیماری و سایر بیماری های آربوویروسی از جمله بیماری زیکا، چیکونگونیا در استان‌های جنوبی و شمالی کشور، بررسی چک حشره‌شناسی آئدس در مبادی ورودی و خروجی، محل‌های مناسب برای رشد پشه آئدس در محدوده تحت پوشش مرکز بهداشت غرب از جمله فرودگاه مهرآباد به دلیل ورود و خروج مسافرین، جابه‌جایی بار و وسایل و تجهیزات، انبار باربری و… به صورت ماهیانه با استفاده اویتراپ‌گذاری صورت می‌پذیرد.

فرودگاه مهرآباد به دلیل انتقال مسافران از استان های شمال و جنوب کشور که ممکن است پشه آئدس از طریق وسایل همراه با ورود و خروج مسافران از شمال و جنوب کشور به پایتخت و یا از طریق جابه جایی بار به شهر تهران انتقال داده شود حائز اهمیت است.

به همین منظور تا به اکنون در مرداد و شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به صورت روتین تله گذاری انجام شده است و  ۳-۴ روز پس از تله گذاری کارشناس حشره شناس و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت غرب، با همکاری کارکنان فرودگاه مهرآباد برای بررسی محیط های تله گذاری شده جهت حضور یا نبود این پشه در منطقه بررسی می‌شود.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn