تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 19:00
69 بازدید
کد خبر : 316882

چرا همه مربیان عاشق وحید امیری هستند؟/ آچار فرانسه ۳۷ ساله!

چرا همه مربیان عاشق وحید امیری هستند؟/ آچار فرانسه ۳۷ ساله!

به گزارش آفتاب نو، حتماً این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند سن فقط یک عدد است. بازیکن اگر سالم زندگی کند، می‌تواند در سن بالا هم بدرخشد. فوتبالی‌ها کریم باقری را به یاد دارند که در آن سن بالا برای پرسپولیس و تیم ملی همیشه تعیین کننده بود. اما نسل فعلی مثالی مشابه همچون وحید

به گزارش آفتاب نو، حتماً این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند سن فقط یک عدد است. بازیکن اگر سالم زندگی کند، می‌تواند در سن بالا هم بدرخشد. فوتبالی‌ها کریم باقری را به یاد دارند که در آن سن بالا برای پرسپولیس و تیم ملی همیشه تعیین کننده بود. اما نسل فعلی مثالی مشابه همچون وحید امیری را مقابل چشم دارد.

گاهی این سوال برای همه هست که چرا هر مربی از هر کشور با هر تفکر و با هر فلسفه در فوتبال ما می‌آید، از برخی بازیکنان به شکل ثابت استفاده می‌کند؟ وحید امیری مثال بارز این ادعا است، او که در نفت تهران با مربیان مختلفی کار کرد و همیشه فیکس بود. از بعد دعوت به تیم ملی زیر نظر کی روش، ویلموتس و اسکوچیچ همواره مهره‌ای بدون جانشین بود و تمام این سال‌ها در پرسپولیس با برانکو، یحیی، کالدرون، اوسمار و حالا گاریدو جایگاه بی‌نظیرش را حفظ کرده است.

وحید امیری چه دارد که تمام مربیان به او اعتماد می‌کنند و در سن بالای ۳۷ سالگی در لیگ نخبگان آسیا و بالاترین سطح قاره به صورت کامل از سوت آغاز تا پایان داور در زمین می‌ماند؟ وحید امیری که زمانی به خاطر دوندگی بیش از حد و استانداردش در فوتبال مشهور شد، چه ویژگی‌های بارزی دارد که در هر تیم حکم آچار فرانسه را می‌گیرد؟

به همین بازی پرسپولیس مقابل الاهلی نگاه کنید. وحید که زمان آمدن گاریدو به خاطر نداشتن دفاع چپ در دو بازی اول لیگ مقابل ذوب آهن و تراکتور دفاع چپ پرسپولیس بود، بعد از خرید میلاد محمدی در برابر فولاد به پست حقیقی خود برگشت و ستاره زمین بود. هم گل زد و هم موتور محرک حملات تیمش بود.

وحید امیری چه بازوبند کاپیتانی داشته باشد و چه نه، رهبر تیم درون زمین است. همه به او نگاه می‌کنند و چون او هرگز دست از تلاش برنمی‌دارد، همه مجبور می‌شوند مثل او از جان مایه بگذارند. وحید از نظر سنی از همه بازیکنان بزرگتر است، وقتی او خسته نمی‌شود دیگران حق ندارند دست به زانو بگیرند!

در برابر الاهلی وحید به عنوان مهاجم سایه شروع کرد. با آمدن امید عالیشاه به پست وینگر جای فرشاد احمدزاده رفت و بعد از مصدومیت ایوب العملود، برای اولین بار در سطحی چنین بالا برای پرسپولیس به عنوان دفاع راست بازی کرد!

پرسپولیس جانشینی برای ستاره مراکشی خود نخریده و یعقوب براجعه جوان را به عنوان ذخیره دفاع راست در لیست دارد. طبیعی است که وقتی با یک گل عقب هستید، در خانه حریف و آن هم در لیگ نخبگان آسیا، مربی نمی‌تواند به یک جوان بی‌تجربه اعتماد کند. بازی دادن به جوان فرمول خاصی دارد، اگر زود او را به میدان بفرستی می‌سوزد و اگر در شرایط بد او را به میدان بفرستی فوتبالش تمام می‌شود…

گاریدو در بازی اول یک بار به جوانان میدان داد و خیلی زود متوجه اشتباهش شد. اینکه پرسپولیس در نقل و انتقالات مدافع راست مطمئنی برای نیمکت ایوب نخریده هم یک نمره منفی در کارنامه درویش و گاریدو است اما اینکه وحید امیری می‌تواند حتی در پست غیر تخصصی به زمین رفته و برای پرسپولیس مهره مطمئن و مفیدی باشد، تنها یک نمره عالی در کارنامه خود این بازیکن است.

پرسپولیس در جده ۳ امتیاز را باخت اما بدون شک وحید امیری مثل همیشه نمره قبولی گرفت. مثل الکسی گاندوز که اگرچه دروازه‌اش باز شد اما به صورت فردی نمره قبولی گرفت و قابل اعتماد نشان داد…

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn