تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 21:40
7 بازدید
کد خبر : 317031

ناترازی سایر حوزه‌ها عامل اصلی ناترازی بانکی

ناترازی سایر حوزه‌ها عامل اصلی ناترازی بانکی

جامعه ورزشی آفتاب نو: وی ادامه داد: اشکالات ساختاری در برنامه هفتم وجود دارد، مثل برنامه‌های قبل، اولویت‌های توسعه اقتصادی کشور را مشخص نکرده و مسیر توسعه با چه اولویت‌هایی قرار است طی شود و اولویت‌ها باید ناظر بر مزیت‌های اقتصادی کشور باشد، اولویت‌های توسعه اقتصادی مشخص نشده است چرا که نظام بانکی ۹۰ درصد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

وی ادامه داد: اشکالات ساختاری در برنامه هفتم وجود دارد، مثل برنامه‌های قبل، اولویت‌های توسعه اقتصادی کشور را مشخص نکرده و مسیر توسعه با چه اولویت‌هایی قرار است طی شود و اولویت‌ها باید ناظر بر مزیت‌های اقتصادی کشور باشد، اولویت‌های توسعه اقتصادی مشخص نشده است چرا که نظام بانکی ۹۰ درصد تامین مالی را برعهده دارد، اما مشخص نشده بر چه مبنایی منابع باید تخصیص یابد. یکی از موضوعات برنامه، توسعه کسب و کارهای خرد است، اما تاریخچه برنامه‌های کلان اقتصادی اینگونه است که این جنس از توسعه در دولت‌های مختلف با شکست مواجه شده است و منابع محدود کشور را به بنگاه‌های خرد اختصاص دادیم و این بنگاه‌ها در راستای توسعه اقتصادی کشور نبوده اند.

شریجیان بیان کرد: مدل توسعه اقتصادی مطلوب ما، مدل توسعه تمرکز بر بنگاه‌های بزرگ و صادرات محور است که باعث رقابت پذیری و کیفیت بالاتر محصولات می‌شود، اولویت بندی برنامه در حل مسائل مشخص نیست و مجموعه ناترازی‌ها را در ساختار اقتصاد کلان کشور داریم، اما اگر بررسی کنیم، بسیاری از ناترازی بانکی کشور ناشی از سرریز ناترازی از سایر حوزه‌های دیگر است و اگر ناترازی‌های دیگر حل شود، ناترازی بانکی نیز حل می‌شود.

معاون سیاست گذاری پولی بانک مرکزی گفت: باتوجه به منابع محدود، باید بر حل مسائل علی تمرکز کنیم. در برنامه هفتم با یک مجموعه‌ای از اهداف متعارض و آرمانی مواجه هستیم که با رسیدن به هدف خودش هم فاصله دارد. در این برنامه گفته شده متوسط رشد اقتصادی کشور ۸ درصد است و گفته شده در پایان برنامه رشد نقدینگی به ۱۳.۸ درصد برسد و در پایان برنامه ۱۰۰ درصد اضافه برداشت بانک‌ها حل شود، باید بدانیم نظام تامین مالی ما بانک محور است که باعث افزایش اضافه برداشت می‌شود، با توجه به این موضوعات، تحقق اهداف برنامه که شهرت و اعتبار اجرایی برنامه است، به یک برنامه فرمایشی تبدیل شده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn