تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 7:46
5 بازدید
کد خبر : 317503

تتو، زیبایی موقت با عوارض دائمی و ترسناک

تتو، زیبایی موقت با عوارض دائمی و ترسناک

بر اساس تحقیق‌های اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، ۳۵٪ از جوهرهای تتو و آرایش دائمی تجاری که توسط دانشمندان آزمایش شده‌اند، آلوده به باکتری‌ بودند. تتو و آرایش دائمی اخیرا به شدت پر طرفدار شده‌اند. هر دوی این موارد شامل استفاده از سوزن هستند که جوهر را به لایه درمیس (لایه میانی پوست)

بر اساس تحقیق‌های اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، ۳۵٪ از جوهرهای تتو و آرایش دائمی تجاری که توسط دانشمندان آزمایش شده‌اند، آلوده به باکتری‌ بودند. تتو و آرایش دائمی اخیرا به شدت پر طرفدار شده‌اند. هر دوی این موارد شامل استفاده از سوزن هستند که جوهر را به لایه درمیس (لایه میانی پوست) وارد می‌کند.

نتایج تحقیقاتی که در ژوئیه در مجله “Applied and Environmental Microbiology” منتشر شده، نشان داد که جوهرهای بسته‌بندی‌شده و دربسته می‌توانند هم باکتری‌های هوازی (که روی سطح پوست زندگی می‌کنند) و هم باکتری‌های بی‌هوازی (که در لایه‌های عمیق‌تر پوست رشد می‌کنند) را در خود داشته باشند.

سئونگ جائه کیم، دکترای علوم میکروبیولوژی و نویسنده اصلی تحقیق در مرکز ملی تحقیقات سم‌شناسی FDA، به مجله Health گفته است که این یافته‌ها نشان می‌دهند که جوهرهای تتو آلوده می‌توانند منبع عفونت از هر دو نوع باکتری‌های هوازی و بی‌هوازی باشند. جودی ای. لوین، پزشک متخصص پوست و استاد بالینی در مرکز پزشکی کوه سینا، یافته‌های این تحقیق را “نگران‌کننده” توصیف کرده و بر ریسک‌های بالقوه سلامتی مرتبط با این روش‌ها تأکید کرده است. او به مجله Health گفت: البته من در مورد تعداد کمی از بیماران شنیده ام که به دنبال تتو کردن یا آرایش دائمی دچار عفونت یا عوارض شده‌اند.

کیم و همکارانش ۷۵ نمونه از جوهرهای تتو و آرایش دائمی را که از ۱۴ تولیدکننده داخلی و بین‌المللی نامشخص بودند و در بازار ایالات متحده موجود بودند، آزمایش کردند. آنها دریافتند که ۲۶ نمونه از ۱۰ تولیدکننده حتی برخی از نمونه‌هایی که به عنوان استریل برچسب‌گذاری شده بودند، دارای درجاتی از آلودگی باکتریایی هستند. بیشتر باکتری‌های یافت‌شده به عنوان «باکتری‌های بیماری‌زا» در نظر گرفته شدند.

طی تحقیقات قبلی نیز آلودگی‌هایی در جوهر تتو یافت شده بود، اما این نخستین مطالعه‌ای است که به‌طور خاص جوهرهای بدن را برای باکتری‌های بی‌هوازی، که می‌توانند در محیط بدون اکسیژن رشد کنند، آزمایش کرده است.

باکتری‌های رایجی که در نمونه‌های مطالعه یافت شدند شامل Staphylococcus saprophyticus، که یکی از دلایل شایع عفونت‌های ادراری (UTI) و در موارد نادر مننژیت است، و Cutibacterium acnes، که با آکنه مرتبط است، بودند. گلنیشیا نازورتی، پزشک داخلی و زیبایی، این مطالعه را به عنوان یک “هشدار” برای صنعت زیبایی توصیف کرده که نشان‌دهنده نیاز به افزایش آگاهی، تنظیمات بیشتر، و آموزش مصرف‌کنندگان است.

با وجود اینکه مطالعه نشان داد تعداد باکتری‌ها نسبت به تحقیقات قبلی کمی کمتر بوده، که ممکن است نشان‌دهنده بهبود فرآیندهای تولید و استریلیزاسیون به‌دنبال رهنمودهای سازمان غذا و دارو در سال ۲۰۲۳ باشد، کیم تأکید کرده که آلودگی جوهرهای تتو و آرایش دائمی همچنان یک مشکل مداوم است.

کیم اظهارکرد: با وجود اینکه بهبودهایی مشاهده شده، همچنان نیاز به نظارت مداوم وجود دارد تا از ایمنی جوهرهای تتو و آرایش دائمی اطمینان حاصل شود، که این امر به توسعه استانداردها و روش‌های بهتر برای حفاظت از سلامت عمومی کمک می‌کند.

راه‌های کاهش خطر ابتلا به عفونت در زمان تتو و آرایش دائمی

کارشناسان می‌گویند که ابتلا به عفونت ناشی از تتو یا آرایش دائمی اجتناب ناپذیر نیست. اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از آسیب انجام دهید:

لوین گفت: اول از همه، این بسیار مهم است که برای یافتن یک متخصص معتبر و دارای مجوز تحقیق کنید. نازورتی پیشنهاد کرده است که علاوه بر بررسی نظرات و مدارک، میزان تعهد تتو کار یا ارائه‌دهنده آرایش دائمی به ایمنی را نیز ارزیابی کنید. او توصیه کرده است که زمانی را برای پرسیدن در مورد پروتکل‌های بهداشتی آنها اختصاص دهید.

کارشناسان همچنین توصیه کرده‌اند که هرگونه شرایط پزشکی خود را با تتوکار در میان بگذارید تا آنها بتوانند ارزیابی کنند که آیا باید از انجام این کار خودداری کنید یا نه. به عنوان مثال، نازورتی گفته است که افرادی که بیماری‌هایی مانند لوپوس دارند یا مستعد ایجاد کلوئید هستند، باید از آسیب‌های غیرضروری به پوست پرهیز کنند.

بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات تتو یا آرایش دائمی یک تست برچسب پوستی برای تعیین اینکه آیا به جوهر حساسیت دارید یا نه، پیش از شروع روش انجام می‌دهند. اما اگر آنها این تست را ارائه ندادند، از آنها درخواست کنید. باید به علائم عفونت پس از انجام تتو یا آرایش دائمی مانند قرمزی، تورم، درد، چرک و تحریک شدید یا تاول زدن پوست توجه کنید. او گفت: تشخیص سریع این علائم برای اقدام به موقع پزشک و جلوگیری از عوارض بسیار مهم است.





منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn