تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 8:10
3 بازدید
کد خبر : 317521

بازداشت چهارمین آمریکایی به ظن تلاش برای ترور رئیس جمهور + جزئیات

بازداشت چهارمین آمریکایی به ظن تلاش برای ترور رئیس جمهور + جزئیات

به گزارش آفتاب نو به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا سه‌شنبه شب گفت که این فرد آمریکا در کاراکاس و پس از «عکسبرداری از تاسیسات برق، نفت و واحدهای نظامی» بازداشت شد. کابلو به پارلمان ونزوئلا گفت که این فرد «بخشی از توطئه علیه ونزوئلا» بوده و طرحی برای «ترور مادورو»

به گزارش آفتاب نو به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا سه‌شنبه شب گفت که این فرد آمریکا در کاراکاس و پس از «عکسبرداری از تاسیسات برق، نفت و واحدهای نظامی» بازداشت شد.

کابلو به پارلمان ونزوئلا گفت که این فرد «بخشی از توطئه علیه ونزوئلا» بوده و طرحی برای «ترور مادورو» و سایر مقام‌های کشور از جمله خودش (کابلو) داشته است.

کاپلو روز شنبه اعلام کرده بود که سه تبعه آمریکایی، دو تبعه اسپانیایی و نفر از اتباع جمهوری چک را به اتهام تلاش برای ترور مادورو بازداشت کرده است.

مادورو دوشنبه گفت که همه این افراد به جرم خود «اعتراف» کرده‌اند. اما آمریکا، اسپانیا و جمهوری چک این اتهام را رد کرده‌اند.

وزیر کشور ونزوئلا با اشاره به سلاح‌های کشف شده آمریکایی که به طور غیرقانونی از سوی ایالات متحده وارد ونزوئلا شده بود، گفت: این سلاح‌ها از گروهی دیگر از عوامل سازمان سیا که در توطئه ترور مادورو دست داشتند، کشف و ضبط شده است.

کابلو با بیان اینکه یکی از شهروندان آمریکایی دستگیر شده به نام ویلبرت جوزف کاستاندا گومز از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکا است، افزود: گومز سابقه خدمت در افغانستان، عراق و کلمبیا را در کارنامه خود دارد.

پیش از این، وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از کشف و توقیف بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی که به صورت غیرقانونی از ایالات متحده وارد این کشور شده بود، خبر داده بود.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn