تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 14:24
34 بازدید
کد خبر : 317882

مورایس از دفاع کردن خوشش نمی‌آید/ مدافعان سپاهان حریف را اسکورت می‌کنند

مورایس از دفاع کردن خوشش نمی‌آید/ مدافعان سپاهان حریف را اسکورت می‌کنند

جامعه ورزشی آفتاب نو: پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه زمان تصمیم‌گیری در خصوص بازیکن ابتدای فصل است نه در جریان رقابت‌ها، معتقد است: این بازیکنان فصل قبل هم بازیکن سپاهان بودند و دیگر همان اول فصل تشخیص داده‌اند که می‌توانند برای این تیم بازی کنند. نه اینکه الان بخواهید در تیم جا به جایی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه زمان تصمیم‌گیری در خصوص بازیکن ابتدای فصل است نه در جریان رقابت‌ها، معتقد است: این بازیکنان فصل قبل هم بازیکن سپاهان بودند و دیگر همان اول فصل تشخیص داده‌اند که می‌توانند برای این تیم بازی کنند. نه اینکه الان بخواهید در تیم جا به جایی ایجاد کنید.

به گزارش آفتاب نو،تیم فوتبال سپاهان شب گذشته در نخستین رقابت لیگ قهرمانان سطح دوم آسیا با نتیجه ۲ بر یک در اردن مغلوب الوحدات شد که بیش از پیش مشکلات خط دفاعی سپاهان را به چشم آورد. این در حالی است که سرمربی پرتغالی سپاهان نام بازیکنانی چون سیاوش یزدانی و رضا شکاری را از لیست نفراتش فعلا کنار گذاشته است.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با در خصوص عملکرد سپاهان در تقابل با الوحدات اردن و ناکامی در کسب نتیجه، اظهار کرد: فکر می‌کنم آقای مورایس کلا با دفاع در فوتبال مشکل دارد و شاید زیاد از این کلمه خوشش نمی‌آید! فوتبال دو موضوع حمله و دفاع است و برای هر لحظه باید برنامه داشت. سپاهان تیم هجومی است و به این همیشه مشهور است.

وی افزود: روش کار مورایس خیمه زدن در زمین حریف و پرس از جلو است، یک حمله سریع در یک سوم دفاعی حریف انجام داده و  بازی‌سازی را از دروازه خودش شروع می‌کند. این‌ها کارهای خوبی است اما در زمین حریف باید کم بودن فاصله خطوط، جلوگیری از بازی‌سازی در یک سوم دفاعی و پس‌گرفتن توپ در اولویت قرار گیرد که سپاهان در هردو مشکل دارد. تیم‌ مقابل نیز تیم آنالیز قوی‌ای داشت که لحظه به لحظه عملکرد سپاهان را رصد می‌کرد و تمام این نقاط را در نظر می‌گرفت.

پیشکسوت سپاهانی‌ها مدافعان مرکزی سپاهان را کُند دانست و گفت: مدافعان سپاهان بیشتر بازیکن حریف را اسکورت می‌کنند. در این بازی عجیب بود که حتی سپاهان موقعیت‌سازی خاصی هم نکرد. الوحدات نیز دو موقعیت بسیار خوب روی اشتباه دفاع خطی، انفرادی و تیمی سپاهان کسب کرد و واقعا به قول مورایس دیشب حق الوحدات بود که ببرد.

او اضافه کرد: سپاهان در دفاع کردن مشکل دارد، مورایس هم با دفاع مشکل دارد. این در حالی است که مهره‌هایی چون دانشگر و یزدانی را دارد. سوال این است، این بازیکنان فصل قبل هم بازیکن شما بودند و دیگر تشخیص داده‌اید که می‌توانند برای شما بازی کنند یا نه، همان اول فصل! پس از آن خط دفاع را تامین کنید. نه اینکه الان بخواهید در تیم جا به جایی ایجاد کنید. وظیفه کادر فنی است که تمام بازی‌ها را مرور کند و با تمام بررسی‌ها برای بازیکنان فصل بعدش تصمیم بگیرد.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: نیازمند اکنون در شرایط خوبی است و توانسته دروازه سپاهان را نجات دهد. 

چرخابی تاکید کرد: باشگاه سپاهان باشگاه بزرگی است و فولاد مبارکه بهترین اسپانسر خاورمیانه است. هر چه تیم خواسته در اختیارش گذاشته پس باید جوابگو باشند. فصل که تمام می‌شود ببینید بازیکن به دردتان می‌خورد یا نه، نه الان.

او با بیان اینکه مشکل بزرگ ما در فوتبال ایران این است که به جای اینکه به تیم خودمان نگاه کنیم، نگران نقل‌وانتقالات تیم‌های حریف هستیم، یادآور شد: برای اینکه تیم دیگری بازیکن نگیرد، بازیکن می‌گیرم. باید به خودمان توجه کنیم تا مثل جریان عیسی آل‌کثیر فصل قبل نشود.

منبع خبر: ایسـنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn