تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 1:06
10 بازدید
کد خبر : 318495

سوءمدیریت دلیل اصلی افت کیفی ورزشگاه‌هاست/ رفعتی تخصصی در زمین‌های چمن ندارد

سوءمدیریت دلیل اصلی افت کیفی ورزشگاه‌هاست/ رفعتی تخصصی در زمین‌های چمن ندارد

متخصص چمن طبیعی در گفت‌وگو با آنا: متخصص چمن طبیعی گفت: کسی که قبلاَ داور بوده مسئولیت استانداردسازی ورزشگاه‌ها را پذیرفته است. مجید ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص مشکلات ایجاد شده برای ورزشگاه‌های کشور به خصوص در زمینه زمین چمن آنها اظهار کرد: سوءمدیریت در زمینه برخورداری

متخصص چمن طبیعی در گفت‌وگو با آنا:

سوءمدیریت دلیل اصلی افت کیفی ورزشگاه‌هاست  رفعتی تخصصی در زمین‌های چمن ندارد

متخصص چمن طبیعی گفت: کسی که قبلاَ داور بوده مسئولیت استانداردسازی ورزشگاه‌ها را پذیرفته است.

مجید ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص مشکلات ایجاد شده برای ورزشگاه‌های کشور به خصوص در زمینه زمین چمن آنها اظهار کرد: سوءمدیریت در زمینه برخورداری از چمن طبیعی واضح است و متأسفانه الگوبرداری درستی هم از کشور‌های موفق نداشته‌ایم. برای کاهش هزینه‌های جاری، موارد متعددی را که منجر به حفظ و نگهداری چمن طبیعی می‌شده نادیده گرفته‌ایم. به عنوان مثال برای تعویض زمین چمن هر ورزشگاه باید به طور کامل زیرسازی چمن تعویض شود. در حالی که چنین اتفاقی نمی‌افتد و عملاً سلامت زمین چمن به خطر می‌افتند.

ورزشگاه آزادی دو ژنراتور یدک برای تأمین برق دارد

کارشناس چمن طبیعی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ مدیریت مجموعه ورزشی آزادی با احمد مددی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال بود و زمانی که برای بازدید ورزشگاه آزادی رفتیم معایب مختلفی را دیدیم و جالب اینکه به ما گفتند زیاد دقیق نشوید و در بحر مشکلات نروید. اگر هم این ورزشگاه در حال بازسازی است به صورت اصولی این کار انجام نمی‌شود و در آینده دوباره به مشکل خواهیم خورد. برای باز سازی این ورزشگاه باید از وسایلی استفاده شود که شیپورچی‌ها و عوامل آنها که بخش مهمی از تماشاگران هستند نتوانند به ورزشگاه آسیب بزنند. آنها لیدر نیستند و اسمش را یدک می‌کشند، چون لیدر به اموال ورزشگاه آسیب نمی‌زند. ورزشگاهی که دو ژنراتور یدک برای تأمین برق دارد تا اگر یکی از ژنراتور‌ها مشکل پیدا کرد، ژنراتور یدک بعدی مورد استفاده قرار گیرد، اما به شکلی مدیریت شد که در چند بازی برق ورزشگاه قطع می‌شد.

یک داور سابق را مسئول استانداردسازی استادیوم ها کرده اند

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بانک چمن نقص داریم. باید به اندازه کافی چمن تولید کنیم تا زمانی که به هر دلیلی تصمیم به تعویض زمین چمن ورزشگاه‌ها گرفته شد بلافاصله چمن جایگزین را برای تعویض به ورزشگاه ببرند. رفعتی که مسئول استانداردسازی ورزشگاه‌ها شده، کوچک‌ترین تخصصی در زمینه چمن طبیعی ندارد و یکی از دلایل مشکلات زمین‌های چمن همین است. کسی که قبلاَ داور بوده مسئولیت استانداردسازی ورزشگاه‌ها را پذیرفته است.

پیمانکار ناشی لوله‌های سرمایشی و گرمایشی ورزشگاه تختی را جمع کرد

ساعی افزود: ورزشگاه‌های نقش جهان یا فولاد آرنا که جزو ورزشگاه‌های شیک ما هستند در مسائل مختلفی از جمله چمن طبیعی دچار ضعف هستند. برای تعویض چمن ورزشگاه شیرودی از ما خواستند به شکلی این کار انجام شود که پیست تارتان دور زمین آسیب نبیند، چون هزینه بالایی داشت در حالی که با مدیریت هزینه ورزشگاه می‌شد تا تمامی نیاز‌ها برطرف شود. ورزشگاه تختی دارای لوله‌های سرمایشی و گرمایشی برای حفظ زمین چمن بوده، اما در هنگام تعویض چمن، پیمانکار غیرمتخصص و ناشی علاوه بر چمن، تمامی لوله‌ها را جمع کرده است. یک تل ۵۰ در ۵۰ به ارتفاع ۲۰ متر لوله از ورزشگاه جمع‌آوری شد. تمام قسمت‌های زیرزمینی ورزشگاه آزادی به هم ارتباط دارد و با خودرو می‌توان در آنجا تردد کرد، اما بلااستفاده مانده است. متأسفانه ضعف در مدیریت غیرقابل انکار است و اگر مدیریت درستی می‌شد چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شد که امروز ورزشگاهی نداشته باشیم که زمین چمن استاندارد و با کیفیت داشته باشیم. بد است که دو نفر را برای چمن ورزشگاه آزادی گذاشته بشود در حالی که مثلاً در ورزشگاه الزوراء عراق ۱۰ نفر را مرتبط با چمن ورزشگاه مشغول کرده بودند.  

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn