تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 9:27
15 بازدید
کد خبر : 318835

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره! – آفتاب نو | اخبار ورزشی

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره! – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ایران در فصل جدید با مشکل زمین مناسب برای برگزاری مسابقات مواجه است و علاوه بر تیم‌های باشگاهی، تیم ملی فوتبال کشورمان هم برای میزبانی از حریفان خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با مشکل مواجه است و برگزاری دیدار مقابل قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر حاشیه‌های

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ایران در فصل جدید با مشکل زمین مناسب برای برگزاری مسابقات مواجه است و علاوه بر تیم‌های باشگاهی، تیم ملی فوتبال کشورمان هم برای میزبانی از حریفان خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با مشکل مواجه است و برگزاری دیدار مقابل قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد.

ورزشگاه آزادی

بازسازی ورزشگاه آزادی از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تا به امروز هنوز به بهره برداری نرسیده است. با توجه به قدمت این ورزشگاه که بالای ۵۰ سال است مسئولان مربوطه قصد دارند تا ورزشگاه مجهزی را آماده برگزاری مسابقات کنند. این ورزشگاه سال گذشته مورد استفاده دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس و همچنین دیدارهای تیم ملی بود اما پس از پایان فصل بیست و سوم مسئولان اجازه برگزاری هیچ رویداد ورزشی در این ورزشگاه را تا زمانی که به بهره برداری کامل نرسد را ندادند. مهدی نصیبی مدیر مجموعه ورزشی آزادی در جدیدترین صحبت‌های خود عنوان کرده است که این ورزشگاه در ماه آذر آماده بهره برداری خواهد بود و بازی‌های لیگ برتر و همچنین انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را می‌تواند میزبانی کند.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!

ورزشگاه نقش جهان اصفهان

تیم فوتبال سپاهان بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌کرد که به دلیل کیفیت بد زمین چمن این ورزشگاه در دیدار مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا مقابل شباب الاهلی امارات و به درخواست مسئولان باشگاه سپاهان چمن این ورزشگاه به طور کل از بین رفت تا رول های جدید نصب شود. اما مشکل اینجاست که رول چمن در کشور وجود ندارد و مدیران این باشگاه در نظر دارند یا چمن جدید کشت شود یا مجوز ورود رول چمن از خارج از کشور به آنها داده شود تا هرچه سریع‌تر این ورزشگاه را برای برگزاری این مسابقات آماده سازند. تا زمانی که ورزشگاه نقش جهان برای برگزاری بازی‌ها آماده نشود دیدارهای خانگی این تیم در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!

ورزشگاه یادگار امام

این ورزشگاه کیفیت چمن خوبی دارد و دیدارهای خانگی تراکتور هم در این ورزشگاه برگزار می‌شود و حتی قرار است تیم ملی ایران نیز در تاریخ دوشنبه ۲۴ مهر در یادگار امام از تیم ملی قطر میزبانی کند. یکی از مشکلات ورزشگاه یادگار امام نبود جایگاه مناسب برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR است و همچنین راه‌های رسیدن به این ورزشگاه نیز اصلاح شده اما باز هم نیاز به اصلاح دارد. در حال حاضر ورزشگاه یادگار امام یکی از ورزشگاه‌های مناسب برای انجام بازی‌های ملی و باشگاهی در ایران محسوب می‌شود.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!
جایگاه VAR در ورزشگاه یادگار امام در جریان بازی تراکتور و پرسپولیس

ورزشگاه سیروس قایقران انزلی

تیم فوتبال ملوان دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برگزار می‌کند. پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر در فصل جدید این ورزشگاه توسط اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و باشگاه ملوان مورد بازسازی قرار گرفت اما باز هم با کیفیت نامطلوب زمین چمن مواجه بود که در وقفه‌ای که بین بازی‌های لیگ برتر به دلیل برگزاری دیدارهای تیم ملی در فیفادی رخ داد، چمن این ورزشگاه مورد ترمیم قرار گرفت تا شرایط بهتری برای برگزاری مسابقه داشته باشد.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!

ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان و شهدای مس کرمان

استان کرمان از معدود استان‌های ایران است که ورزشگاه‌های استانداردی دارد. ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان مورد استفاده تیم گل گهر سیرجان قرار می‌گیرد و ورزشگاه شهدای مس هم تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان از آن استفاده می‌کند. یکی از مشکلات استان کرمان برای عدم برگزاری دیدارهای ملی نبود هتل ۵ ستاره و مجهز است تا هواداران فوتبال دوست این استان از میزبانی دیدارهای ملی و بین‌المللی محروم باشند.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!

ورزشگاه شهدای فولاد

این ورزشگاه یکی از استانداردترین و جدیدترین ورزشگاه‌های ایران محسوب می‌شود. تیم فوتبال فولاد خوزستان دیدارهای خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند و کیفیت چمن خوبی هم دارد. مدیران باشگاه فولاد هنوز مکان مناسبی برای قرارگیری جایگاه سیستم و تجهیزات داور ویدئویی در این ورزشگاه در نظر نگرفته‌اند تا همچنان در بازی‌های فولاد نبود VAR به چشم آید.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!

ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر

این ورزشگاه مورد استفاده تیم فوتبال نساجی است و در هفته‌های اخیر هم با تلاش‌های مالک این باشگاه مورد بازسازی قرار گرفته و تجهیزات سیستم داور ویدئویی هم روز چهارشنبه ۲۸ شهریور وارد این ورزشگاه شد تا در بازی با استقلال تهران که روز جمعه ۳۰ شهریور برگزار می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد. این ورزشگاه پیش از بازسازی گیت های کافی برای ورود و خروج هواداران نداشت و همچنین میزان لوکس نوردهی ورزشگاه نیز کافی نبود. در جدیدترین اقدام صندلی‌های این ورزشگاه نیز شماره گذاری شده تا تماشاگران در صندلی‌های خود مستقر شوند.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!

ورزشگاه شهید نصیری یزد

این ورزشگاه در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال و برای اولین بار شاهد میزبانی تیم چادرملو اردکان از نساجی در لیگ برتر بود که هم تماشاگران آقا و هم بانوان حضور داشتند. مسئولان ورزش استان یزد مطابق با خواسته‌های سازمان لیگ ورزشگاه خود را بازسازی کردند تا مورد استفاده در لیگ برتر قرار گیرد و تاییدیه های لازم هم صادر شد. نور ورزشگاه، بهبود کیفیت چمن و… و. از جمله اقداماتی است که برای بازسازی ورزشگاه شهید نصیری صورت گرفته است.

بررسی وضعیت ۱۳ ورزشگاه ایران/ نداشتن جایگاه VAR و هتل ۵ ستاره!

علاوه بر ورزشگاه‌های نام برده شده ورزشگاه‌های امام خمینی (ره) اراک و سردار آزادگان قزوین هم از ابتدا شرایط نهایی برای برگزاری مسابقات مطابق با خواسته‌های AFC را داشتند و در هفته‌های اخیر لیگ برتر هم میزبان بازی‌های استقلال تهران و پرسپولیس بوده‌اند. البته هر دو ورزشگاه با نواقص جزئی رو به رو هستند که به نظر مشکلی برای ادامه مسابقات ندارند. همچنین ورزشگاه پاس در تهران هم از کیفیت چمن مطلوب است اما شرایط حضور هواداران در این ورزشگاه مهیا نیست تا بازی‌های لیگ برتر در این ورزشگاه به ندرت برگزار شود.

ورزشگاه شهدای شهر قدس هم با تلاش‌های مسئولان توانسته تا حد زیادی خود را آماده برگزاری مسابقات کند اما در دیدار تیم‌های استقلال ایران و الغرافه قطر با حاشیه‌های زیادی همراه شد و کیفیت بد چمن ورزشگاه و همچنین مواردی مانند قطعی برق و… باعث شده تا احتمال برگزاری سایر مسابقات آسیایی در این ورزشگاه لغو شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn