تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 9:52
26 بازدید
کد خبر : 318854

زلنسکی: «طرح پیروزی» آماده است/ صلح در اوکراین برقرار می‌شود – آفتاب نو | اخبار ورزشی

زلنسکی: «طرح پیروزی» آماده است/ صلح در اوکراین برقرار می‌شود – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

به گزارش آفتاب نو به نقل از راشاتودی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نقشه محرمانه موسوم به «طرح پیروزی» اوکراین در جنگ آماده است و با عملیاتی‌شدن این نقشه، صلح در اوکراین برقرار می‌شود. رئیس‌جمهور اوکراین امروز چهارشنبه اعلام کرد که «طرح پیروزی‌»اش که هدف آن برقراری صلح در اوکراین و هم‌زمان قوی‌کردن

به گزارش آفتاب نو به نقل از راشاتودی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نقشه محرمانه موسوم به «طرح پیروزی» اوکراین در جنگ آماده است و با عملیاتی‌شدن این نقشه، صلح در اوکراین برقرار می‌شود.

رئیس‌جمهور اوکراین امروز چهارشنبه اعلام کرد که «طرح پیروزی‌»اش که هدف آن برقراری صلح در اوکراین و هم‌زمان قوی‌کردن کی‌یف و  دوری از همه «درگیری‌های منجمدشده» است، اکنون بعد از مشورت‌های زیاد تکمیل شده است.

زلنسکی بدون اشاره به جزئیات این طرح گفت: امروز می‌توان گفت که برنامه پیروزی ما کاملا آماده شده است. همه نکات، تمام محورهای کلیدی و تمام ملحقات جزئی لازم در این طرح تعریف شده است.

هنوز جزئیات «طرح پیروزی» زلنسکی منتشرنشده است؛ اما ارتش اوکراین ششم آگوست در اقدامی غافلگیرانه به منطقه و شهر «کورسک» روسیه حمله کرد که نشریه آمریکایی نیوزویک آن را «قمار کی‌یف در کورسک» توصیف کرد.

به نوشته نیوزویک «یورشِ کی‌یف به کورسک در ششم آگوست که به ادعای الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین، به تصرف حدود یک هزار کیلومتر مربع و ۱۰۰ منطقه مسکونی و اسارت ۵۹۴ سرباز روسیه منجر شد، نه تنها پوتین بلکه متحدان اوکراین را هم غافلگیر کرد.

با این حال، اوکراین درباره پیشروی مسکو در شهر «پوکروفسک» در دونتسک با پرسش‌های عجیب و غریبی روبه‌رو شده است. اندیشکده مطالعات جنگ چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای روس همچنان به پیشروی «تاکتیکی چشمگیر» در جنوب شرقی شهر پوکروفسک که برای نیروهای اوکراینی، جاده و مرکز ریلی و لجستیکی حیاتی محسوب می‌شود، ادامه می‌دهند.

 نیوزویک درباره  واکنش کُند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک نوشت که «احتمالاً این پاسخ‌ندادن فوری عامدانه و هدفمند صورت گرفته است.» (جزئیات بیشتر)

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn