تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 11:09
7 بازدید
کد خبر : 318917

گم شدن ۳۰ تابلوی ارزشمند موزه امام علی (ع) یا دروغ شاخدار؟

گم شدن ۳۰ تابلوی ارزشمند موزه امام علی (ع) یا دروغ شاخدار؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر، از گم شدن ۳۰ تابلوی ارزشمند هنری از موزه امام علی (ع)، وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، خبر داد. وی اعلام کرد که این تابلوها با صورت‌جلسه‌ای تحت عنوان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر، از گم شدن ۳۰ تابلوی ارزشمند هنری از موزه امام علی (ع)، وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، خبر داد.

وی اعلام کرد که این تابلوها با صورت‌جلسه‌ای تحت عنوان برگزاری نمایشگاهی به مجموعه‌ای خارج از شهرداری به امانت داده شده بودند اما نمایشگاهی برگزار نشد و تابلوها نیز به موزه بازنگشته‌اند.

امانی با اشاره به اهمیت مادی و معنوی این آثار، اعلام کرد که یکی از تابلوها حدود ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواست که درباره این مسئله پاسخگو باشند و گزارش دقیقی ارائه دهند.

او تأکید کرد که پیگیری‌های زیادی انجام شده، اما تاکنون هیچ پاسخی به درخواست‌های مکتوب وی و اعضای شورا داده نشده است.

همچنین وی هشدار داد که اگر از پاسخ ارائه‌شده قانع نشود، این موضوع را در جلسات بعدی شورا پیگیری خواهد کرد.

ادعای فروش تابلوها در دبی

در روزهای اخیر، یکی از رسانه‌ها ادعا کرد که تابلوهای فاخر موزه امام علی (ع) به صورت مخفیانه در دبی به فروش رسیده‌اند. این رسانه گزارش داد که طبق اطلاعات موجود در سایت World Art Dubai، ۱۴ اثر فاخر هنرمندان ایرانی از موزه به دبی منتقل شده و متأسفانه فروخته شده‌اند. این ادعا نگرانی‌های زیادی را برانگیخت و موجب واکنش‌های مختلفی شد.

واکنش روابط عمومی شهرداری تهران

پس از انتشار این اخبار، روابط عمومی شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای تمامی ادعاها مبنی بر گم شدن یا فروش تابلوهای هنری موزه امام علی (ع) را رد کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: “ماجرای گم شدن ۳۰ تابلو از گنجینه شهرداری تهران از آن “دروغ‌های شاخداری” است که برای رقابت‌های سخیف سیاسی تولید می‌شود.”

شهرداری تأکید کرد که هیچ تابلویی گم یا دزدیده نشده است، بلکه تمام آثار هنری با تشکیل شورایی از اساتید بزرگ هنری کشور جمع‌آوری، مستندسازی و ساماندهی شده‌اند. برخی از این آثار برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی انتخاب شده‌اند.

تاکنون دو نمایشگاه مشترک در ایران و یک نمایشگاه بین‌المللی در امارات برگزار شده است همچنین، برنامه‌ریزی برای برگزاری سومین نمایشگاه داخلی در فصل پاییز و دومین نمایشگاه بین‌المللی در انتهای سال جاری در حال انجام است، که آثار بیشتری از هنرمندان ایرانی در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

این اطلاعیه تمامی گمانه‌زنی‌ها در مورد گم شدن یا فروش این تابلوها را تکذیب و تاکید کرد که آثار ارزشمند هنری در اختیار شهرداری بوده و به دقت نگهداری و مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn