تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 14:24
16 بازدید
کد خبر : 319096

آیا از همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان مالیات و بیمه کسر می‌شود!؟

آیا از همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان مالیات و بیمه کسر می‌شود!؟

       اخبار بازنشستگان: با اصلاح آیین‌نامه همسان سازی حقوق بازنشستگان، این نگرانی در بین آنها ایجاد شده که مبلغ افزایش حقوق‌شان کاهش یابد.   ماجرا از جایی شروع شد که هیات وزیران، در جلسه ۷ شهریورماه، اصلاح جزء ۶ ماده یک آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد.   پس از اصلاح

       
اخبار بازنشستگان: با اصلاح آیین‌نامه همسان سازی حقوق بازنشستگان، این نگرانی در بین آنها ایجاد شده که مبلغ افزایش حقوق‌شان کاهش یابد.

 

ماجرا از جایی شروع شد که هیات وزیران، در جلسه ۷ شهریورماه، اصلاح جزء ۶ ماده یک آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد.

 

پس از اصلاح اما واژه «خالص» از این بند حذف و عبارت «پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند (ث) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور» به انتهای آن اضافه شد.

 

به نظر می‌رسد این اصلاحیه تنها برای شفاف‌سازی در مورد واژه «خالص» در این بند بوده است. در واقع خالص حقوق، همان حقوق ناخالص پس از کسر مالیات، حق بیمه و دیگر کسورات، از جمله جریمه‌ها، پرداختی وام و مساعده است.

 

 به عبارت دیگر، مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان بر اساس حقوق شاغلان محاسبه می‌شود، اما خود بازنشستگان از این کسرها معاف‌اند و با این اصلاحیه، تغییری در شرایط همسان سازی حقوق آنها رخ نمی‌دهد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn